Cum îți poți schimba creierul prin meditație


Există puține dezbateri în știință cu privire la beneficiile meditației. Conform cercetărilor publicate în Jurnalul Consulting and Clinical Psychology, meditația este corelată cu o ameliorare a depresiei, anxietății și durerii fizice.
Alte studii au explorat conexiunile dintre meditație și un nivel ridicat de concentrare, scăderea tensiunii arteriale, îmbunătățirea memoriei, reducerea oboselii etc. Iată cum poți schimba creierul prin meditație!

Știai că îți poți schimba creierul prin meditație? Iată cum!


Unele studii efectuate de oamenii de știință au ajuns la concluzia că meditația poate contribui la îmbunătățirea abilităților de concentrare și de reglementare a emoțiilor. Iar acesta este doar începutul. După cun afirmă Sara Lazar, un neurolog la Spitalul General din Massachusetts și de la Școala Medicală Harvard, meditația îți transformă literalmente creierul. Există diferențe în volumul creierului după 8 săptămâni de meditație în cinci regiuni diferite. 

Însă există o problemă. La bază, meditația pare a fi cel mai ușor lucru din lume. Trebuie doar să îți golești mintea și să nu te gândești la nimic. Cu toate acestea, meditația poate fi mai dificilă decât simpla respirație. Atingerea unui stadiu meditativ necesită multe lucruri, iar curățarea minții tale este departe de a fi un lucru ușor.

Totuși, oamenii de știință afirmă că anumite tehnici te ajută să atingi o stare meditativă. Există un tip de presiune care are ca rezultat o reducere a nivelului de cortizol și o creștere a producției de serotonină, o scădere a ritmului cardiac și a tensiunii arteriale.
Astfel, este mai ușor să se atingă o stare mentală calmă care duce la meditație. Poți face acest lucru cu ajutorul unei pături ponderate.

Acest tip de pătură este proiectat să aibă aproximativ 10% din greutatea ta corporală. Greutatea adăugată a păturii face posibilă aplicarea unei presiuni specifice orientate spre diferite puncte din corpul tău, pentru a reduce nivelurile de cortizol menționate mai sus și pentru a crește producția de serotonină. Ajutându-te să atingi mai repede o stare de relaxare, pătura îți dă posibilitatea să profiți de orice moment valoros al meditației înainte de a te întoarce în lumea ocupată din afara minții tale.

Deși cercetătorii estimează că meditația este prezentă de mai mult de 5.000 de ani în viața oamenilor, această practică s-a aflat recent în mijlocul unor concentrări științifice intense.
Oamenii de știință au folosit toate instrumentele din arsenalul lor pentru a descoperi partea științifică din spatele acestei practici și pentru a determina cât de productivă este meditația pentru corpul uman. Iar rezultatele au fost unele pozitive.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod