O nouă cercetare sugerează că putem opri îmbătrânirea celulelor

Un studiu realizat de o echipă de la Institutul de cercetări Houston a dezvăluit potențialul unui tratament care poate opri îmbătrânirea celulelor. Testele de laborator care utilizează celule de la pacienții cu boli genetice care provoacă o îmbătrânire accelerată s-au dovedit a fi promițătoare. Iată la ce concluzie au ajuns oamenii de știință!
Cum putem opri îmbătrânirea celulelor?

Pentru un fenomen care afectează toate ființele vii, îmbătrânirea nu este deloc ușoară. Experimentele care se concentrează asupra înțelegerii procesului de îmbătrânire sunt la fel de numeroase și variate ca și aspectele subiectului însuși. Unii oameni de știință analizează rolul pe care creierul și mitocondriile le au asupra îmbătrânirii, pe când alți cercetători examinează unele proteine. Un studiu realizat de Institutul de Cercetări se concentrează pe cromozomi.

Echipa condusă de departamentul de științe cardiovasculare a analizat teleomerele, regiunile situate la vârful fiecărui cromozom, a căror lungime se presupune că este direct proporțională cu vârsta.
Cercetătorii au studiat celulele copiilor care suferă de o boală genetică fatală numită progeria, boala care provoacă îmbătrânirea rapidă. În studiul lor, publicat în Jurnalul Colegiului American de Cardiologie, cercetătorii au descoperit că extinderea teleomerelor scurte a oprit îmbătrânirea la nivelul celulelor luate de la pacienții cu progeria. Atunci când este inversat procesul de scurtare a teleomerelor în celulele de la acești copii, pot fi evitate multe probleme asociate îmbătrânirii.

Echipa aceasta de cercetători nu este prima care asociază teleomerele cu îmbătrânirea.
Cu toate acestea, domeniul nu este considerat a fi unul exact momentan. Profesorul de genetică medicală de la Universitatea din British Columbia, Peter Lansdorp, a declarat că mai există multe lucruri de învățat în acest domeniu. Acesta a spus și că nu este greu să găsești o persoană în vârstă de 70 de ani cu teleomerele mai lungi decât cele ale unui adolescent, după ce a observat că micșorarea teleomerelor funcționează ca un mecanism de suprimare a tumorii pentru organism.

Mai mult, din cauza faptului că studiul a fost limitat în ceea ce privește probele de celule, luate doar de la 17 pacienți, cercetătorii trebuie să observe dacă ar putea funcționa același tratament și la nivelul celulelor care se regăsesc în interiorul corpului.
Următorul pas este acela de a furniza același tratament direct pacienților, începând cu copiii care suferă de progeria.

Cercetătorii sunt optimiți. Aceștia cred că pot bloca sau cel puțin încetini procesul de îmbătrânire accelerată, astfel dezvoltând un program de terapie pentru copiii care au nevoie.
iulia-mirica