caderea parului dupa nastere

De ce îți cade părul după ce naști și cum să combați această problemă

Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă
Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă
24 Mai 2021
În timpul sarcinii poți observa că părul tău devine mai des, dar începe să cadă masiv după naștere. Iată care este motivul pentru care se întâmplă acest lucru.
În timpul sarcinii, nivelul de estrogen și progesteron crește rapid. Estrogenul este un hormon care are un impact puternic asupra întregului organism, inclusiv asupra pielii și ritmului de creștere a părului. Cele mai multe femei observă o îmbunătățire a calității pielii și a părului în timpul sarcinii.

Fluxul sanguin crește, de asemenea, în sarcină cu până la 50%, ceea ce contribuie la o mai bună oxigenare a scalpului și la un transport adecvat de nutrienți.

„Este normal să pierzi între 50 și 100 de fire de păr pe zi, însă în timpul sarcinii nivelul crescut de estrogen face ca părul să se mențină mai mult în faza de creștere, prin urmare va cădea mai puțin”, declară pentru glamourmagazine.co.uk specialista în nutriție Libby Matthews.

„După naștere, estrogenul scade rapid, iar nivelul cortizolului rămâne ridicat ceea ce duce la un dezechilibru.
Din această cauză, împreună cu lipsa somnului și posibil unele deficiențe nutriționale, părul poate cădea”, adaugă specialista.

Citește și: Are 41 de ani și părul aproape alb. Cum le inspiră o influenceriță pe femei să-și accepte firele albe


Schimbările hormonale afectează și faza de creștere a părului. „În general, aproximativ 80-90% din numărul total al firelor de păr se află în faza de creștere a ciclului său de viață, dar schimbările hormonale din sarcină fac ca mai multe fire să fie în faza de creștere sau de stagnare. Prin urmare, cele mai multe femei au părul mai des în timpul sarcinii pentru că faza de cădere este întârziată. După naștere, un număr mai mare de fire de păr decât ar fi normal intră în faza de stagnare apoi în faza de cădere.
Prin urmare, proaspetele mame se confruntă cu o cădere accentuată a părului când fază de stagnare a firelor ajunge la final. Este o etapă temporară și nu are legătură cu alăptarea”, mai spune specialista.

Este posibil să observi că îți cad mai multe fire de păr când te speli pe cap sau când te perii. De asemenea, poți observa rărirea semnificativă pe linia părului.

Când apare căderea părului după ce naști?


Cel mai probabil te vei confrunta cu căderea părului la aproximativ trei luni naștere.

„Coincide cu durata de timp în care părul se află în etapa de stagnare, ce durează între una și cinci luni. Pierderea va părea și mai accentuată dacă părul tău a devenit mult mai des în timpul sarcinii sau dacă ai părul lung.
Ciclul normal de creștere a părului revine după 6 până la 12 luni de la naștere”, spune Matthews.

Dacă ți se pare că problema este mult mai accentuată decât ar fi normal sau dacă persistă mai mult de 12 luni de la naștere, atunci ar trebui să mergi la medicul dermatolog specializat în tricologie. Căderea excesivă a părului poate fi cauzată de probleme obișnuite după naștere precum anemia feriprivă, cunoscută și ca lipsă de fier.

Cum să gestionezi căderea părului după naștere


Continuă să iei suplimentele de vitamine recomandate de medicul tău pentru a evită orice deficiență nutritivă.

Evită aparatele de styling cu căldură precum ondulator, placă de păr sau perie rotativă. De asemenea, este de preferat să amâni tratamentele chimice pentru păr, precum cele de îndreptare permanentă sau decolorare.

Fii delicată cu părul tău.
Nu te spăla pe cap în fiecare zi, nu îți ține părul strâns puternic în cozi sau cocuri și alege elastice de păr moi, acoperite cu material textil, în locul celor subțiri.

Consumă proteine sănătoase, fructe și legume pentru a te asigura că organismul tău primește toți nutrienții necesari. Printre alimentele benefice pentru păr se numără peștele, ouăle, morcovii, spanacul, fasolea, nucile și semințele.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod