Te omoară mâncarea modificată genetic?

Organanismele modificate genetic ne îmbolnăvesc sau ne scapă de foamete? Preocuparea tot mai mare a românilor pentru o viaţă sănătoasă reiese şi din faptul că 81% dintre români îşi doresc interzicerea cultivării organismelor modificate genetic, arată un raport recent.

Deşi corporaţiile din industria biotehnologiilor au un aliat în persoana ministrului Agriculturii Valeriu Tabără, în supermarketurile din România nu se găsesc alimente modificate genetic, iar fermierii au renunţat să cultive porumb modificat genetic, ca urmare a performanţei slabe a culturii, spune Gabriel Păun, autorul studiului.

Organismul Modificat Genetic (OMG) sau Transgenic este termenul cel mai folosit pentru a defini o plantă de cultură sau un animal aparent normale, cărora, prin intermediul unor tehnici de inginerie genetică, li s-au transferat gene de la alte specii: plante, animale, bacterii, virusuri sau chiar gene umane, pentru a le conferi anumite caracteristici noi.

OMG pot fi create doar în laborator, în mod artificial, neputând fi niciodată create în mod natural.

Potrivit Centrului de Informare asupra Organismelor Modificate Genetic (INFOMG), România are o istorie relativ lungă în cultivarea de organisme modificate genetic (OMG). Primele culturi comerciale de plante modificate genetic (MG) au fost introduse în România în anul 1998, fără ca România să fi realizat vreodată studii de evaluare a riscurilor asupra sănătăţii şi mediului. Aşadar, în 1998 au fost introduse în România 14 varietăţi de soia modificată genetic.
Când România a devenit stat membru al UE în anul 2007, soia MG a fost oficial interzisă pentru cultivare pe teritoriul României, conform reglementărilor europene.

În anul 2007, România a aprobat tacit cultivarea de porumb MG cu denumirea MON810 (ce aparţine companiei Monsanto). Acesta era singurul OMG autorizat în UE la vremea respectivă, pe care România l-a acceptat automat. În ţară nu au fost efectuate studii de evaluare a porumbului modificat genetic pentru a se vedea care sunt efectele asupra biodiversităţii, sănătăţii, mediului social şi economic.

Pe de altă parte, susţinătorii organismelor modificate genetic acuză interese economice care stau la baza interzicerii abuzive a OMG-urilor.
AGROBIOTECHROM, asociaţie profesională a producătorilor şi utilizatorilor de biotehnologii agricole din România, consideră că OMG-urile sunt soluţia pentru criza hranei şi pentru preţurile deosebit de mari ale alimentelor, preţuri care vor creşte până ce nu vor mai putea fi suportate nici de cei bogaţi. În plus, aceştia susţin că fermierii români sunt dezavantajaţi pe piaţa internaţională din cauza interdicţiilor de cultivare.

Citeşte pe Think Outside the Box articolul complet ca să afli la ce riscuri te expun alimentele modificate genetic!

Comentarii (6)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

• lucia pe 1 Iul 2011, 02:12
    modificarile genetice si durutul meu popor...

ce naivi suntem...cum te poti feri cand furtuna a fost declansata,tocmai in scopul distrugerii...unde te mai poti ascunde?....ce,noi ne hotaram soarta...aiurea....NE FACEM si noi ca traim si mergem incotrova....si cu bani multi si cu bani putini ,cumperi tot ...porcarii...la tot pasul ne pindeste genetica pe paine...egal ce fel de roman esti.egal ce fel de natie esti...tot asa o duci..din rau in mai ...NASPA...ce ministru poate sta in fata uraganului...cine mai are un rai de gradina pe pamant sa fie multumit cu cat scoate pt el si ai lui...restul e un VIS...prea frumos ca sa fie si adevarat...

• lucia pe 1 Iul 2011, 02:12
    modificarile genetice si durutul meu popor...

• reallife pe 28 Iun 2011, 22:21
    fara subiect

preturile din ce in ce mai mari la alimente nu indica criza alimentara preturile in Romanica sunt impuse de marile lanturi de magazine preturile de cele mai multe ori le majoreaza producatorii,procesatorii etc.. Un exemplu concludent e pretul la lapte ~pleaca de la ferme cu maxim 2 lei iar noi cumparam cu 4-5lei/litru si exemplele pot continua.Nu este deocamdata cazul sa vorbim de criza alimentara in tara noastra atata timp cat inca mai avem resurse ;in schimp va trebui sa exploatam terenurile agricole ca sa fim siguri ca urmasii nostri vor avea ce pune pe masa.Restul e doar specula.In privinta alimentelor modificate genetic nimic nu ne poate confirma ca nu am achizitionat si consumat pana acum.Stiti vorba aia hotul neprins e negustor cinstit.

• GE pe 28 Iun 2011, 17:51
    DA!CONTRA MODIFICARI!

Sophia13!!felicitari!!!!poti fi mandra de conceptia pe care o ai,ar fi foarte bine daca 50%din TINERET ar judeca asa,nici nu am ce adauga,ai scris tot.Dar ai meritat o felicitare publica

• Cosmina pe 28 Iun 2011, 14:16
    OMG

Paun acum face studii de performanta a productiilor de porumb? Mai nou am citit ca face si pentru soia! As dori sa vad ca adevaratii oameni de stiinta isi dau cu parere despre siguranta consumului acestor plante! Mai ales ca se folosesc de mai bine de 15 ani pe tot mapamondul!!!

2
    1

• Sophia13 pe 28 Iun 2011, 09:07
    Fals!

Evident ca ei vor sa isi promoveze legumele lor si de aceea zic ca mancarea o sa ajunga foarte scumpa. Daca ne obisnuim sa dam 2 lei pe un kg de rosii MG, normal ca un kg de rosii bio/ nemodificate care csta 5-6-7 lei ni se va parea foarte scump. Tara asta trebuie sa favorizeze taranii, sa ii lase sa cultive de-ale gurii! Sau mai degraba, decat sa asteptam ceva de la tara, mai bine facem noi ceva pentru noi insine- duceti-va la tara si cultivati voi legumele. O sa aveti o satisfactie foarte mare si mai mult de atat, o sa mancati sanatos, pentru ca ce-i in mana nu-i minciuna! P.S am decat 18 ani-sper sa conving atat lumea de varsta mea cat si pe cei adulti!

11