Este posibil să mănânci prea multe fructe?


Co-fondatorul Apple, Steve Jobs, consuma o dietă compusă în principal din fructe, deoarece credea că aceasta îi poate curăța corpul de fluidele dăunătoare.
Și actorul Ashton Kutcher a încercat să adopte dieta aceasta, până când a ajuns la spital, cu probleme cu pancreasul. Deci cât de rău este pentru sănătatea ta să mănânci prea multe fructe?

Există posibilitatea să consumi prea multe fructe?


Deși un studiu renumit din 1980 a susținut că strămoșii noștri consumau o dietă predominantă din fructe, nu există foarte multe dovezi pentru sau contra dietelor bogate în fructe pentru omul modern. Există oameni care consumă doar fructe și care sunt perfect sănătoși. Însă unii oameni consumă doar fructe și ajung să aibă anumite deficiențe nutriționale. O astfel de dietă poate fi nesigură și pentru copii și pentru oamenii cu anumite afecțiuni medicale, cum ar fi diabetul zaharat.

Dar în cazul adulților sănătoși, experții spun că un consum ridicat de fructe este foarte puțin probabil să vină cu probleme, atât timp cât face parte dintr-o dietă normală.

Principala preocupare atunci când mănânci prea multe fructe este reprezentată de zahărul natural. Deși fructele au un conținut ridicat de zahăr, cercetările au corelat în mod constant consumul de fructe de un risc redus pentru obezitate și alte boli metabolice. Fructele întregi par a avea câteva avantaje care par să atenueze orice risc de sănătate al zahărului. 

În primul rând, fructele întregi au fibre solubile și insolubile. Împreună, aceste tipuri de fibre formează un fel de grilaj din gel în interiorul duodenului din intestinul subțire. Acest grilaj împiedică o parte semnificativă din zahărul din fructe să fie absorbit la începutul procesului digestiv. Cu alte cuvinte, această barieră de gel limitează rata de absorbție a zahărului, astfel încât ficatul să nu fie copleșit.

În schimb, zahărul și alte componente ale fructelor se deplasează rapid în josul intestinului subțire. În timp ce partea de început a tractului digestiv este în mare parte lipsită de bacterii, structurile de jos sunt casa a milioane de microorganisme intestinale. Acestea ingerează și metabolizează zahărul mai mult, așa că nu este absorbit.

Împreună cu ajutorul dat pentru a controla absorbția zaharurilor din fructe, combinația de fibre solubile și insolubile din fructele întregi lubrifiază roțile digestiei.
Intestinul îi dă semnale creierului că este plin odată ce alimentele pe care le-ai mâncat ajung în ileu. Iar datorită faptului că fibrele din fructe ajută moleculele de alimente să ajungă la nivelul ileului mai repede, ai tendința de a te simți sătul mai repede după ce mănânci fructe decât dacă mănânci alimente fără fibre. Ca urmare, consumul de fructe se auto-limitează, așa că șansele de a mânca prea multe fructe sunt relativ scăzute.

Ce se întâmplă dacă mănânci prea multe fructe?


Consumul ridicat de fructe poate avea unele dezavantaje. Un exces de fructe poate duce la apariția diareii. Nici cheltuielile care vin cu fructele întregi nu sunt neglijabile. Oamenii care își doresc fructe proaspete la prețuri accesibile se limitează la banane, portocale, mere, ananas și pepene. Consumul de fructe de pădure ar costa mai mult, mai ales dacă preferi variantele organice.

Un lucru este esențial de reținut: consumul de sucuri de fructe sau smoothie-uri nu este la fel precum consumul de fructe întregi, iar ambele băuturi pot prezenta un număr de riscuri pentru sănătate.

Unele studii recente, inclusiv un studiu din 2013 al Școlii de Sănătate Publică de la Harvard, au corelat sucul de fructe cu un risc crescut de diabet.
În timp ce dovezile care corelau sucurile de fructe și smoothie-urile cu problemele de sănătate sunt oarecum împărțite, aceste produse elimină sau distrug fibrele insolubile care împiedică absorbția rapidă a zahărului în intestinul subțire. Un smoothie este probabil mai bun decât un suc de fructe, dar tot vei obține puțină insulină, care contribuie la patologia metabolică.

Unele fructe sunt mai bune decât altele. Fructele de pădure sunt corelate cu stimularea sănătății inimii și a creierului. Există și un fruct la care ar trebui să fii atent. Strugurii sunt, în principiu, niște săculeți de zahăr. Specialiștii nu recomandată evitarea în întregime a strugurilor, însă nu sunt cele mai bune fructe care să fie mâncate în exces. 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;