Cele mai bune surse de probiotice

Trăim cu dezinfectantul de mâini în poșetă, o 'armă' care ne ajută să ținem la distanță bacteriile. Avem o părere proastă despre aceste microorganisme, dar nu toate bacteriile sunt la fel. Unele dintre ele sunt deosebit de benefice pentru sănătate.
Este vorba despre probiotice, bacteriile bune care trăiesc în intestine și care ajută digestia, absorbția elementelor nutritive din alimente și contribuie la combaterea bacteriilor care ne-ar putea îmbolnăvi.

Probioticele se regăsesc și în alimente, în special în cele fermentate, precum iaurtul, varza murată, borșul, murăturile, pâinea cu maia, ceaiul kombucha, miso sau unele tipuri de brânză.

Alimentele care sunt fermentate trec printr-un proces numit lactofermentație, în care bacteriile naturale se hrănesc cu zahărul și amidonul din alimente, rezultatul fiind acidul lactic. Acest proces creează un mediu care conservă alimentul și îi oferă în același timp enzime benefice, vitamine din grupa B, acizi grași omega 3, dar și diferite specii de bacterii bune.

Nu toate alimentele fermentate conțin probiotice. Unele dintre ele trec prin procese care îndepărtează probioticele, așa cum sunt berea sau vinul. De asemenea, unele alimente fermentate sunt pasteurizate pentru a le prelungi termenul de valabilitate sau pentru a elimina bacteriile nocive. Dar în acest fel sunt distruse și probioticele, potrivit National Yogurt Association din Statele Unite. 

Iată care sunt cele mai bune surse de probiotice:


Iaurtul


Iaurtul este considerat cea mai bună sursă de probiotice, care conține miliarde de colonii de bacterii benefice, motiv pentru care ar trebui consumat zilnic. Spre deosebire de alte alimente probiotice, iaurtul se poate adăuga foarte simplu în alimentația zilnică. Îl poți servi la micul dejun sau îl poți lua cu tine sub forma iaurturilor de băut, ușor de transportat și de consumat, o gustare rapidă, hrănitoare şi gustoasă, fiind şi o soluţie uşoară de a integra probioticele în alimentaţie. Iar dacă alegi iaurturile care conțin fructe sau surse de fibre, precum chia sau semințe de in, vei susține și mai mult sănătatea sistemului digestiv.


Murăturile


Castraveții murați, gogonelele, varza murată și alte murături asortate pe care le pregătim în fiecare toamnă au beneficii nebănuite pentru sănătate. În afara faptului că sunt delicioase și însoțesc perfect diferite preparate culinare, murăturile conțin probiotice care te ajută să menții sănătatea sistemului digestiv. Dar este important de reținut că numai murăturile fermentate, cele în saramură, conțin bacterii bune. Legumele conservat în oțet, așa cum cunt castraveții în oțet, gogoșarii sau sfecla, nu au aceleași beneficii pentru că sunt acrite de oțet, nu de procesul natural de fermentație care duce la dezvoltarea probioticelor.

Kombucha


Această băutură ușor acidulată a devenit foarte populară în rândul milenialilor, dar încă nu sunt foarte clare beneficiile sale pentru sănătate. 
Kombucha este un ceai fermentat obținut din infuzia de ceai negru sau verde în care este adăugat zahăr și un timp de fermenți speciali. În urma procesului de fermentație apar colonii de bacterii vii care au rol probiotic.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată