6 semne că bei prea multă cafea


Îți începi ziua cu o ceașcă de cafea aromată, bei și după-amiaza și în orice moment în care vrei să te relaxezi? Află cum îți dai seama dacă bei prea multă cafea.
Deși are multiple beneficii pentru sănătate, cafeaua trebuie consumată în cantitatea potrivită. Cu siguranță că este varianta ideală pentru a-ți începe dimineața cu zâmbetul pe buze, însă nu vei obține mereu efecte pozitive dacă dublezi sau chiar triplezi numărul de cești. În niciun caz nu trebuie să renunți la cafea, dar trebuie să fii atent cât de des bei și dacă te afectează negativ. 

 
Dacă bei prea multă cafea pot apărea următoarele efecte secundare:

 
1. Te simți agitat

Cafeaua stimulează sistemul nervos central prin creșterea nivelului de adrenalină, dopamină și glutamat. „Activarea acestor compuși poate determina apariția agitației, anxietății, a pulsului rapid sau a palpitațiilor și, în unele cazuri, a acceselor de furie”, explică dr. Michael Yasso, profesor de neurobiologie de la Universitatea din California.
 
Soluția: Alege varianta decafeinizată pentru că va reduce, fără să elimine, consumul de cafeină. De asemenea, dr. Yasso nu recomandă cafeaua în cazul persoanelor care suferă de afecțiuni cardiovasculare.

 
2. Ești foarte obosit în mijlocul zilei

Este adevărat că o ceașcă de cafea îți dă energie și te ajută să te concentrezi rapid, dar odată ce trece efectul cafeinei te vei simți și mai obosit decât înainte. În urma studiilor realizate s-a constatat că productivitatea și corectitudinea sarcinilor realizate ar putea fi afectate negativ de cafea. „Poate vrei să fii mereu pe fază, dar dacă bei prea multă cafea vei obține exact efectul opus. Este vorba despre o sursă de energie falsă, care te face să te simți epuizat după câteva ore”, potrivit dr. Jenna Braddock, nutriționist certificat.
 
Soluția: În loc să apelezi la cafeină, mai bine ia o gustare consistentă atunci când te simți obosit. Numai alimentele pot furniza o sursă reală de energie, fără să te simți mai rău după un interval scurt.

 
3. Urinezi foarte des

Cafeaua are un efect diuretic și poate crește frecvența drumurilor la toaletă, mai ales dacă până acum nu ai băut foarte des. „Deși studiile au demonstrat că nu deshidratează organismul, dacă bei multă cafea fără să consumi o cantitate suficientă de apă, în cele din urmă vei resimți efectele negative”, consideră dr.
Corinne Dobbas, nutriționist certificat din San Francisco. 
 
Soluția: Ia și o gustare alături de ceașca de cafea. Măncarea va încetini mișcarea lichidului spre stomac și sistemul digestiv, astfel încât nu vei mai merge la fel de des la toaletă.

 
4. Ți se zbate ochiul

Zbaterea ochiului apare pe neașteptate și poate fi extrem de deranjantă, mai ales dacă nu știi ce o cauzează. Potrivit specialiștilor, consumul ridicat de cafeină este una dintre cauzele majore ale zbaterii ochiului. Cafeina crește nivelul de serotonină și noroadrenalină, substanțe care pot influența reacțiile mușchilor și ale terminațiilor nervoase.
 
Soluția: Redu la jumătate consumul de cafea și bea mai multă apă.

 
5. Suferi de diaree

Cafeaua are și un efect laxativ asupra a 30% dintre consumatori, iar acest lucru se aplică și în cazul variantei decafeinizate. Cercetătorii nu au putut stabili care este factorul care determină acest efect secundar, dar ar putea fi vorba despre o combinație între conținutul acid al cafelei și efectul de stimulare a tractului digestiv.
 
Soluția: Alege cafeaua neagră, simplă.
Cafeaua franțuzească este mai puțin acidă și conține o proporție mai redusă de cafeină.

 
6. Nu te poți odihni așa cum trebuie

Potrivit cercetătorilor, cafeaua poate sabota somnul liniștit, transformând nopțile în ore nedormite, în care te scoli des și ai o senzație de neliniște. Chiar dacă nu mai bei cafea cu 6 ore înainte de a te culca, nu este garantat că vei putea avea somnul profund pe care ți-l dorești. Cafeaua poate avea un impact negativ asupra ritmului circadian al organismului, cauzând reacții lente și o stare de oboseală pe timpul zilei.
„Somnul este foarte important pentru toate funcțiile cognitive, astfel încât orice beneficii ale cafelei sunt anulate dacă nu te lasă să te odihnești”, avertizează dr. Yassa.
 
Soluția: Nu mai bea cafea începând cu ora 3 după-amiaza pentru a reuși să ai un somn liniștit.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;