Sondaj: Europenii n-au încredere în români

Sondajul realizat în 10 țări europene relevă că românii nu prezintă încredere


Interesanta este si atitudinea pe care respondentii o au in privinta propriului popor.
•    Cel mai dezvoltat spirit autocritic l-au avut francezii (gradul de incredere in propria natiune este de numai 27%), urmati de romani (dintre care  mai putin de jumatate au considerat ca romanii  sunt un popor demn de incredere).
•    Pe de alta parte, acele popoare care au fost desemnate ca fiind cele mai de incredere – elvetienii, suedezii si germanii – au, la randul lor, multa incredere in altii.

Toti au, de exemplu, mai multa incredere in francezi – aproape de doua ori mai multa decat francezii insisi.
•    Romanii au mai multa incredere in germani si in elvetieni, decat au in concetatenii lor.
Comparativ cu anul 2008, cand Reader’s Digest a efectuat un sondaj similar, patru tari au suferit un declin de peste 20% in evaluarea gradului de credibilitate: Portugalia (-21%), Romania (-29%), Spania (-30%) si Italia (-33%).
 
Studiul s-a desfasurat concomitent in 10 tari europene, printre care si Romania, in cadrul chestionarului Trusted Brands 2014, in perioada septembrie - noiembrie 2013.
Respondentii au fost intrebati daca au incredere in cetatenii din 24 de tari. Lista a cuprins 20 de tari europene (Austria,  Belgia, Republica Ceha, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia, Ungaria), precum si China, India, Iran si SUA. Respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 10 tari europene: Austria, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia si Slovenia.


In perioada mentionata, in Europa s-au trimis – prin corespondenta si online - 784.176 de chestionare cu intrebari deschise, din care 50.000 in Romania. In Romania, s-au inregistrat 4.831 de chestionare completate. Selectarea esantionului consultat a fost efectuata astfel incat sa reflecte profilul populatiei din fiecare tara. Procesarea datelor si a rezultatelor a fost operata de catre compania britanica Wyman Dillon Ltd.

 

Foto: Hepta, AFP/Mediafax

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod