Ucigasul cancerului a fost descoperit pe fundul oceanelor

Oamenii de stiinta in biomedicina au identificat si sectionat genele unei bacterii denumite Salinispora tropica. Aceasta produce componente anticancerigene si poate fi gasita in sedimentele oceanului din Bahamas. Un produs denumit salinosporamide A face multe promisiune in tratarea maduvii canceroase a oaselor denumita, mieloma multipla, sau pentru tratarea altor tumori canceroase.
Se estimeaza ca peste 1.4 milioane de oameni vor fi diagnosticati cu cancer in acest an, si mai bine de 500.000 dintre aceste cazuri vor fi fatale. Dar acum, oamenii de stiinta au descoperit o noua arma impotriva aceste afectiuni grave. Oceanul!... Poti alegra in el... te poti juca... te poti stropi... dar ce se gaseste pe fundul acestuia poate ucide cacerul.

"Aceasta bacterie reprezinta un potent agent anticancerigen", a spus Ivanhoe, biochimist marin la Institutul de Oceanografie din San Diego, California.

Aceasta bacterie a fost descoperita in 1991, insa recent cercetatorii de la Institutul de Oceanografie au aflat genomica acestei bacterii, scotand la suprafata potentialul bacteriei de a se lupta cu cancerul.

"Ceea ce am facut de curand a fost sa scoatem enzime din celula, sa le punem intr-un tub de teste si apoi sa ne jucam cu Dumnezeu si sa manipulam aceste enzime si sa facem o noua chimie, si apoi un nou medicament". "Se fac mari cercetari pentru a afla calea catre un medicament mai bun pentru tratarea cancerului si cea catre descoperi aceste noi medicamente care vin din natura", a spus Paul Jensen, cercetator asociat Institutului de Oceanografie.

Si din nefericire pentru cele mai multe dintre medicamentele folosite astazi pentru tratarea cancerului aceasta bacterie nu se gaseste pe pamant. "Cand privesti globul... observi ca este mai multa apa decat uscat, asa ca dupa parerea mea mai multe taine are apa, mai multe surse care sa ne protejeze de bolile secolului decat uscatul", a mai spus Paul Jensen.

Astfel se crede ca oceanele au mai multe resurse decat si-au putut oamenii imagina. Un pas clinic a fost facut in acest sens, o companie farmaceutica din San Diego foloseste aceasta bacterie in tratarea pacientilor care au o forma de cancer de maduva, si in curand poate fi testata pentru tratarea altor forme de cancer.