Proteina din algele verzi imbunatateste vederea

Celulele nervoase ale ochiului reactioneaza la lumina in prezenta proteinelor din algele verzi. Aceasta este concluzia unui studiu publicat in revista Neuron din Statele Unite ale Americii. Studiul, desfasurat pe soareci, este un punct de plecare pentru tratamentul afectiunilor ochiului, cum ar fi retinitis pigmentosa (retinopatie pigmentara)

Studiul s-a desfasurat pe soareci care au fost modificati genetic, astfel incat sa isi piarda fotoreceptorii. De obicei, aceste celule sunt cele care reactioneaza la lumina si trimit semnale prin intreaga retina si prin nervul optic spre cortexul vizual de pe creier, unde se formeaza imaginile.
Cercetatorii au folosit un virus nedaunator pentru a introduce gena de alga verde in celulele din retina soarecilor. Gena contine o proteina absorbabila la lumina, denumita ChR2. In prima faza, celulele nu erau sensibile la lumina, dar au devenit, incepand sa transmita semnale prin nervul optic catre cortexul visual. Sensibilitatea la lumina a durat cel putin sase luni. Cercetatorii au precizat ca soarecii nu si-au recapatat vederea, dar inca se mai cauta solutii in acest sens. Pe viitor, se intentioneaza sa se introduca ChR2 in alte tipuri de celule din retina.
Un expert oftalmolog din Marea Britanie s-a aratat circumspect cu privire la studiul publicat in revista Neuron, precizand ca mai este nevoie de numeroase studii pentru a demonstra ca proteinele din algele verzi fac mai mult decat sa ajute oamenii sa deosebeasca lumina de intuneric.

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

• jessie pe 24 Apr 2006, 22:54
    alge verzi intrebare

unde si sub ce forma as putea gasi aceste alge verzi?

0