Perimenopauza - Simptome la care trebuie să fii atentă


Perimenopauza este o perioadă dificilă. Reducerea producției de estrogen poate fi însoțită de simptome neplăcute, dar există soluții pentru a te simți mai bine.
Perimenopauza afectează femeile de vârste diferite. În unele cazuri simptomele apar în jurul vârstei de 35 de ani, dar este posibil să apară și după 40 de ani. 

 
Care sunt simptomele specifice?

Tranziția la menopauză este adesea însoțită de simptome cum ar fi menstruația neregulată, bufeurile, insomnia, schimbarea stării de dispoziție, probleme legate de vezica urinară, dureri de sâni și creșterea nivelului de colesterol.
De asemenea, femeile care trec prin perimenopauză au un risc de obezitate mult mai ridicat. Uneori creșterea în greutate are loc chiar dacă dieta nu include excese ori alimente nesănătoase. Din cauza modificării echilibrului hormonal, kilogramele în plus apar pe neașteptate. Creșterea în greutate este legată direct de fluctuațiile nivelului de estrogen, ceea ce face mult mai dificilă menținerea greutății ideale.
În plus, în cazuri mai rare, perimenopauza determină și probleme de memorie pe termen scurt. Pierderile de memorie, mintea „în ceață” și dificultățile de concentrare care devin copleșitoare uneori se datorează tot modificării nivelului de estrogen.

 
Cât timp durează

Durata medie a perimenopauzei este de 4-6 ani, dar unele femei suferă de aceste simptome chiar și 10-15 ani. În cazuri rare disconfortul nu durează decât câteva luni. Perimenopauza se încheie în momentul în care o femeie nu a avut deloc menstruație timp de 12 luni.

 
Ce poți face

În niciun caz nu trebuie să te resemnezi că este normal să te simți rău. Te poți bucura în continuare de activitățile care îți plac. Există atât medicamente, cât și remedii naturale pentru a atenua simptomele, astfel încât să îți desfășori activitatea în același ritm. Pentru a diminua disconfortul cauzat de bufeuri sunt utilizate pilule contraceptive, geluri sau creme cu estrogen. De asemenea, sunt folosite medicamente antidepresive pentru a preveni schimbările dese ale stării de dispoziție, precum și insomnia.
Cu toate acestea, medicamentele pot avea efecte secundare, iar specialiștii îți recomandă să încerci mai întâi remediile naturale. Dacă pornești de la meniul zilnic vei putea preveni apariția simptomelor sau le poți diminua gravitatea.
 
Este important să consumi grăsimi sănătoase provenite din nuci crude, fistic, semințe de floarea soarelui sau de dovleac, semințe de in și de chia. De asemenea, peștele gras precum somonul, macroul, tonul și heringul va stabiliza nivelul colesterolului, prevenind îngrășarea și afecțiunile cardiovasculare.
În majoritatea cazurilor obezitatea accentuează gravitatea simptomelor.
De aceea este esențial să faci cât mai multă mișcare. Încearcă să mergi 30-40 de minute pe zi și să faci câteva exerciții de stretching seara.
 
 
Ar fi indicat să reduci consumul de calorii, dar nu apela la produse ambalate, cu puține grăsimi. De obicei, lipsa grăsimilor este suplimentată cu un exces de zahăr, ceea ce va accentua foamea și schimbarea stării de dispoziție poate apărea mult mai des. Alege alimentele neprocesate pe care le prepari chiar tu.
Băuturile tip cola nu te ajută deloc dacă ești la perimenopauză. Varianta clasică are mult zahăr, dar, chiar dacă o alegi pe cea dietetică, nu vei obține avantaje deoarece cafeina exacerbează simptomele specifice. În plus, îndulcitorii artificiali au un efect negativ asupra echilibrului hormonal. Este mai bine să bei apă simplă sau cu puțin suc de lămâie pentru a evita efectele nedorite. Alcoolul agravează bufeurile, deci ar trebui să reduci foarte mult consumul de vin sau cocteiluri. 
 

Fumatul este un alt factor declanșator al simptomelor.

 
Numărul de țigări este direct proporțional cu gravitatea simptomelor resimțite.
Încearcă să fumezi din ce în ce mai puțin, iar în cele din urmă să uiți de țigări. Vei vedea că starea ta se va îmbunatăți. În plus, vei avea o respirație proaspătă și vei preveni apariția ridurilor inestetice din jurul gurii.
Odihna are un rol central atunci când ai drept obiectiv ameliorarea simptomelor perimenopauzei. De aceea nu trebuie să te culci la ore târzii sau să petreci până dimineața. Organismul se va resimți și starea generală se va înrăutăți. Este indicat să-ți faci un program riguros și să respecți ora de culcare în fiecare zi. Astfel vei crea un ritm de funcționare optimă a organismului, iar odihna va face să dispară majoritatea simptomelor. 
În general manifestările perimenopauzei pot fi ținute sub control prin intermediul dietei și al stilului de viață, însă dacă simți că simptomele se accentuează și nu îți poți desfășura activitățile obișnuite cel mai bine este să te adresezi medicului pentru un tratament adecvat.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;