Zahăr rafinat versus nerafinat: 5 diferenţe


Zahăr brun, zahăr alb, zahăr brut (nerafinat), zahăr cubic ... avem atâtea opţiuni de zahăr încât nu mai ştim ce să alegem. Află care este diferenţa între zahărul rafinat şi cel nerafinat!

Zahăr brun, zahăr alb, zahăr brut (nerafinat), zahăr cubic... avem atâtea opţiuni de zahăr încât nu mai ştim ce să alegem. Află care este diferenţa între zahărul rafinat şi cel nerafinat!

 

Specialiştii ne avertizează că zahărul hrăneşte cele mai periculoase boli din zilele noastre: bolile cardiovasculare, cancerul şi diabetul zaharat.

 

De aceea, trebuie să ai grijă la consumul zilnic de zahăr şi să alegi variantele cele mai puţin nocive pentru sănătatea ta.

 

 

Ce înseamnă consum moderat de zahăr?

 

  • 8 linguriţe pe zi pentru persoanele sănătoase;
  • 2 linguriţe pe zi în cazul persoanelor care au probleme cu hipertensiunea arterială.

 

 

Atenţie! Dacă zahărul este brun, nu este neapărat şi nerafinat!


Citeşte întotdeauna eticheta produsului pe care să fie clar specificat cuvântul "nerafinat". Iată prin ce anume se diferenţiază zahărul rafinat de cel nerafinat:


1. Zahărul rafinat îşi pierde toţi nutrienţii în urma proceselor la care este supus, în vreme ce zahărul nerafinat sau brut îşi păstrează intacte aceste substanţe benefice.

2. Zahărul rafinat furnizează organismului "calorii goale", după cum le numesc nutriţioniştii, în vreme ce zahărul nerafinat aduce proteinele, vitaminele şi substanţele minerale (fosfor, potasiu, calciu, fier, magneziu) de care are nevoie corpul nostru.

3.

Prin rafinare, în compoziţia zahărului se formează şi alte substanţe dăunătoare, cum ar fi acid fosforic, dioxid de sulf, acid formic. Acestea nu există în zahărul nerafinat sau brut.

4. Nu confunda zahărul brun nerafinat cu zahărul brun pe care îl găseşti în magazine, deoarece culoarea mai închisă poate să fie obţinută prin amestecarea zahărului alb cu melasă. În funcţie de cantitatea de melasă folosită, zahărul poate să fie mai închis sau mai deschis la culoare. Conţinutul nutriţional este asemănător cu cel al zahărului alb rafinat.

5. Zahărul nerafinat sau brut necesită o procesare minimă, lucru care-l face mai natural, mai uşor de digerat pentru organism şi cu un aport mai mic de calorii spre deosebire de zahărul rafinat.

 

 

Cum să reduci zahărul din alimentaţia ta?

 

  • bea ceaiurile şi cafeaua neîndulcite
  • ai grijă la cantitatea de dulciuri consumată
  • citeşte eticheta alimentelor
  • evită să îţi aprovizionezi dulapul de alimente cu biscuiţi, dulciuri, ciocolată, siropuri. 


Descoperă 5 alternative naturale la zahăr!

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (6)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • doctor pe 20 Sep 2012, 21:29
    deh

    ambele feluri de zahar sunt nocive ,diferenta dintre brun si alb este o faza de productie in minus ,care nu mai schimba nimic. Zaharul a ucis mai multi oameni in 150 de ani dacat fumatul in 2000. Folositi miere, zahar lichid din trestie ( la noi imposibil de gasit ) si cel mai sanatos indulcitor : sirop de artar.

    0
    1

  • Radu pe 15 Sep 2012, 22:22
    Nimenu nu intreaba?

    Articolul de fata nu explica de ce se produce mai mult zahar alb rafinat si daunator cand exista varianta mai putin procesata a zaharului brun? O minima documentare inainte nu ar fi stricat!

    0
    0

  • Vica pe 7 Feb 2011, 14:41
    Zahăr rafinat...nerafinat

    După câte ştiu, dintr-un articol trebuie să afli informaţii noi. În cazul de faţă, nimic nou sub soare: ştiam că zahărul nu este bun consumat în exces, la fel cum ştiam şi că în ziua de azi toate sunt realizate numai pentru a exista câştig cel ce produce sau cel ce comercializează şi în niciun caz omul "de rând" . Pe etichetă sunt informaţii -mai mult sau mai puţin utile- dar în final, preţul este cel care interesează majoritatea cumpărătorilor.

    1
    1

  • Daissy pe 7 Feb 2011, 13:10
    zahar

    Articol din care afli ...nimic. Ca zaharul rafinat e daunator, stiam; ca zaharul brun si nerafinat e mult mai sanatos - iar o stiam - dar cum putem afla care este zaharul mai brun si nerafinat fata de cel brun si rafinat amestecat cu melasa? Aceasta mica problema o doream din articol, dar ca de obicei, fel de fel de articole din care nu afli nimic. Si daca citim etichetele, ce-i cu asta? Spre stiinta, in afara de etichete de cele mai multe ori citim si preturile care sunt mai interesante!!!

    1
    1
  • eva
    JohanaAela pe 4 Feb 2011, 10:29
    @Gheorghe

    La finalul materialului gasiti o trimitere catre un articol care face referire la 5 alternative naturale pe care cu care puteti sa inlocuiti zaharul rafinat.

    1
    0

  • gheorghe pe 4 Feb 2011, 08:50
    un diabetic ce trebuie sa consume,

    Buna nu mai sti ce e bun si ce e rau suntem ametiti de atite , rau, bun,eu sunt diabetica nu pot intodeauna sa serves o cafe fara putin indulcitori , ce imi recomandati. Multumesc. Cu stima multa .Lucia

    1
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;