Cele mai bune surse de probiotice


Trăim cu dezinfectantul de mâini în poșetă, o 'armă' care ne ajută să ținem la distanță bacteriile. Avem o părere proastă despre aceste microorganisme, dar nu toate bacteriile sunt la fel. Unele dintre ele sunt deosebit de benefice pentru sănătate.
Este vorba despre probiotice, bacteriile bune care trăiesc în intestine și care ajută digestia, absorbția elementelor nutritive din alimente și contribuie la combaterea bacteriilor care ne-ar putea îmbolnăvi.

Probioticele se regăsesc și în alimente, în special în cele fermentate, precum iaurtul, varza murată, borșul, murăturile, pâinea cu maia, ceaiul kombucha, miso sau unele tipuri de brânză.

Alimentele care sunt fermentate trec printr-un proces numit lactofermentație, în care bacteriile naturale se hrănesc cu zahărul și amidonul din alimente, rezultatul fiind acidul lactic. Acest proces creează un mediu care conservă alimentul și îi oferă în același timp enzime benefice, vitamine din grupa B, acizi grași omega 3, dar și diferite specii de bacterii bune.

Nu toate alimentele fermentate conțin probiotice. Unele dintre ele trec prin procese care îndepărtează probioticele, așa cum sunt berea sau vinul. De asemenea, unele alimente fermentate sunt pasteurizate pentru a le prelungi termenul de valabilitate sau pentru a elimina bacteriile nocive. Dar în acest fel sunt distruse și probioticele, potrivit National Yogurt Association din Statele Unite. 

Iată care sunt cele mai bune surse de probiotice:


Iaurtul


Iaurtul este considerat cea mai bună sursă de probiotice, care conține miliarde de colonii de bacterii benefice, motiv pentru care ar trebui consumat zilnic. Spre deosebire de alte alimente probiotice, iaurtul se poate adăuga foarte simplu în alimentația zilnică. Îl poți servi la micul dejun sau îl poți lua cu tine sub forma iaurturilor de băut, ușor de transportat și de consumat, o gustare rapidă, hrănitoare şi gustoasă, fiind şi o soluţie uşoară de a integra probioticele în alimentaţie. Iar dacă alegi iaurturile care conțin fructe sau surse de fibre, precum chia sau semințe de in, vei susține și mai mult sănătatea sistemului digestiv.


Murăturile


Castraveții murați, gogonelele, varza murată și alte murături asortate pe care le pregătim în fiecare toamnă au beneficii nebănuite pentru sănătate. În afara faptului că sunt delicioase și însoțesc perfect diferite preparate culinare, murăturile conțin probiotice care te ajută să menții sănătatea sistemului digestiv. Dar este important de reținut că numai murăturile fermentate, cele în saramură, conțin bacterii bune. Legumele conservat în oțet, așa cum cunt castraveții în oțet, gogoșarii sau sfecla, nu au aceleași beneficii pentru că sunt acrite de oțet, nu de procesul natural de fermentație care duce la dezvoltarea probioticelor.

Kombucha


Această băutură ușor acidulată a devenit foarte populară în rândul milenialilor, dar încă nu sunt foarte clare beneficiile sale pentru sănătate. 
Kombucha este un ceai fermentat obținut din infuzia de ceai negru sau verde în care este adăugat zahăr și un timp de fermenți speciali. În urma procesului de fermentație apar colonii de bacterii vii care au rol probiotic.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;