Arta de a face liste

Mai mult decat organizare


Post-it-urile ce decoreaza frigiderul si listele pentru cumparaturi sunt ideale pentru a ne simplifica viata.

Insa listele au un rol mult mai important in viata noastra, in afara de cel de bun organizator.

Ele ne ajuta sa ne structuram gandurile, sa ne defulam, sa ne exprimam visele prin cuvinte si sa avem grija de sanatatea noastra, devenind niste ajutoare ale memoriei noastre.

Plecand de la faptul ca, de-a lungul timpului, scriem tot felul de liste - de cumparaturi, de ingrediente, de calatorii, de cheltuieli -, Dominique Loreau a extins aceasta activitate, facand din ea un mod de viata care te face sa traiesti simplu si fara regrete.


"Daca ai probleme care te framanta sau dificultati pe care trebuie sa le rezolvi, fie ca sunt de ordin profesional sau sentimental, trece-le pe hartie. Astfel, nu vor mai avea amploarea pe care tu le-o dai la nivel emotional, ci vor fi concrete, exprimate si clare, devenind controlabile si mai usor de  rezolvat", spune Dominique in cartea sa.

Psihoterapeutul Claudiu Ganciu considera ca listele "ne ajuta sa uitam ceea ce am vrea sau putem uita. Prin ele comunicam altora si ne impunem un program".

Specialistul face diferenta dintre liste si ceea ce numim post-it: "Nu poti sa treci pe o lista itemuri cum ar fi: nunta, botez, coafor, dar poti sa iti faci o lista de obiecte din supermarket.
Listele sunt in legatura cu ceva din realitate. Rupte de aceasta realitate, ele isi pierd sensul.


Care ar fi logica unei liste cu barbatii cu care te-ai marita? Aceasta tine de ceea ce simti tu, de lumea interioara, de ceea ce vine din tine. Specificul unei liste este de a sugera ca intre liniutele listei nu exista nicio diferenta. Fiecare punct de pe lista este egal cu urmatorul. Ori aceasta situatie este posibila doar in raport cu realitatea. Atunci cand intre 'liniute' sunt diferente, lucrurile se complica, pentru ca intervine simtirea, iar conceptul de lista nu mai are sens".


"Post-it-ul marcheaza, de obicei, o sarcina reala (manifesta), pe care va trebui sa o indeplinim. Sa nu uitam ca, de regula, aceste mici petice de hartie sunt colorate, pot sa fie lipite si poate sa iti faca placere sa le utilizezi.
Ele au rostul de a aminti diferite lucruri atunci cand vei avea nevoie de ele. Sunt diferite tipuri de liste"
, spune Claudiu Ganciu.

Avantajele listelor


  • Te ajuta sa iti stabilesti prioritatile si sa iti structurezi munca pe etape.
  • Cu ajutorul lor, diferentiezi lucrurile esentiale de cele mai putin importante.
  • Te detaseaza, pentru ca, scriind pe hartie, nu vei mai fi obligata sa tii minte. E suficient sa recitesti notitele.
  • Iti va fi mai usor sa te tii de o dieta daca scrii cu mana ta ce trebuie sa mananci si ce nu, dar mai ales ce iti place din ceea ce este permis.
  • Te asiguri ca nu iti va scapa nimic din graba sau neatentie, totul fiind notat ca la carte.
  • Iti poti structura mai bine grijile menajere si, astfel, nu vei mai avea sentimentul ca ai uitat sa faci ceva.
  • Bifand sarcinile realizate, vei avea satisfactia muncii implinite, sentiment excelent pentru moralul tau.
  • Daca tii un caiet in care scrii de cate ori mergi la doctor, notezi simptomele, retetele primite si administrarea medicamentelor, vei avea o viziune foarte clara asupra starii tale de sanatate.
 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Scrie Articole pe 30 Apr 2009, 22:59
    Scrie Articole

    Fa bani de acasa scriind articole. www.scriearticole.wordpress.com

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod