Fumatul produce modificari ale ADN-ului

Facebook Twitter Comenteaza
Fumatul produce modificari ale ADN-ului

La fiecare 15 tigari fumate, se produce o mutatie in ADN-ul fumatorului, se arata intr-un studiu recent citat de Daily Mail.

Cercetatorii britanici au condus un studiu amplu in urma caruia au identificat 23.000 de mutatii care apar din cauza substantelor chimice din tutun.

Tipurile de cancer care apar din cauza fumatului si in special cancerul pulmonar se datoreaza mai degraba combinatiilor dintre aceste mutatii si nu din cauza unei dintre ele.

In general, cancerul apare ca urmare a erorilor din codul genetic.

De aceea oamenii de stiinta incearca sa descifreze genele maladiei pentru a reusi sa inteleaga din ce cauza se imbolnavesc oamenii si pentru a dezvolta tratamente revolutionare impotriva cancerului.

Cancerul pulmonar: informatii generale

Cancerul pulmonar este termenul folosit pentru a descrie reproducerea necontrolata a celulelor canceroase la nivelul plamanilor. Aceste celule se grupeaza si formeaza excrescente numite tumori.

Cancerul pulmonar este cel mai raspandit tip de cancer la nivel mondial, acesta cauzand decesul a mai multe persoane decat oricare alt tip de cancer.

In 2008, aproximativ 1,52 milioane de noi cazuri de cancer pulmonar au fost diagnosticate in lume, iar 1,31 milioane de persoane au decedat din cauza acestei boli. Potrivit Societatii Americane de Cancer (ACS), in Statele Unite ale Americii, aproximativ 161.840 de decese ca urmare a cancerului pulmonar au fost inregistrate in anul 2008, reprezentand 29% din totalul deceselor cauzate de cancer.

Ai nevoie de un sfat?