A fost descifrat mecanismul genetic al gripei

Oamenii de ştiinţă au descoperit cauzele genetice ale modului cum viruşii gripali de tip A - inclusiv virusul H5N1 al gripei aviare - se răspândesc în interiorul celulelor, fapt care ar putea ajuta la urgentarea producerii unor noi medicamente în scopul prevenirii unei pandemii.
O echipă internaţională de cercetători a descoperit că virusul gripei aviare infectează celulele prin organizarea materialului său genetic într-un set de opt segmente. "Am descoperit că virusul gripal are un mecanism special care îi permite să-şi segmenteze materialul genetic", a declarat profesorul Yoshihiro Kawaoka, de la Wisconsin-Madison School of Veterinary Medicine, cel care a condus cercetările.
"Toţi viruşii gripali, inclusiv cel al gripei aviare, au acelaşi mecanism", a adăugat el. Viruşii gripali de tip A pătrund în celule şi îşi reproduc propriul material genetic, sau RNA, prin particule eliberate care infectează alte celule. Cu ajutorul unui microscop cu electroni, Kawaoka şi echipa sa, formată din cercetători provenind din Japonia, Suedia şi Statele Unite, au utilizat o tehnică ce permite generarea de imagini tridimensionale a procesului prin care virusul îşi deghizează segmentele de material genetic în particulele infecţioase.
Cercetătorii au descoperit că materialul genetic este organizat într-un cerc alcătuit din şapte segmente de RNA care înconjoară un al optulea segment. "Aceste segmente sunt încorporate într-un set complet în particule şi sugerează că ar putea fi separate. Trebuie să existe un element genetic în fiecare dintre cele opt segmente, care să le permită să interacţioneze", a adăugat el. Cercetătorii încearcă să identifice ce este important în interacţiunea dintre cele opt segmente şi caută molecule care ar putea împiedica virusul să se răspândească.

Circuitul banilor, sursă de urmărire a răspândirii bolilor
Un website american foarte popular, care urmăreşte circulaţia geografică a banilor, ar putea ajuta la predicţiile privind răspândirea unor boli infecţioase, precum gripa aviară.
Potrivit cercetătorilor, banii, ca şi bolile, sunt purtaţi de oameni în jurul lumii, fapt pentru care o bună modalitate de intuire a răspândirii unei potenţiale pandemii de gripă aviară ar putea fi urmărirea circulaţiei bancnotelor în lume. Astfel, oameni de ştiinţă din Germania şi SUA au dezvoltat o schemă matematică a circulaţiei oamenilor, care va putea fi folosită în viitor, pentru prezicerea răspândirii unor posibile pandemii. "Există unele reguli universale privind circulaţia oamenilor, iar acestea pot fi folosite pentru elaborarea unui nou model al răspândirii bolilor infecţioase", este concluzia cercetătorilor.