Cum alegi porția corectă de mâncare


Poate că știi care sunt alimentele benefice pentru tine, însă este importantă și cantitatea consumată. Află cum alegi porția corectă de mâncare, în funcție de alimentele consumate.
Contează foarte mult să cunoști ingredientele sănătoase pe care trebuie să le incluzi în meniul tău, dar, dacă ești atentă și la cantități, poți preveni acumularea kilogramelor în plus și rotunjimile inestetice. Uneori poți consuma prea mult chiar și din ceva ce-ți face bine, așa că este recomandat să eviți excesele și să îți porționezi corect alimentele pe care alegi să le consumi. Porția corectă de mâncare te va ajuta să obții beneficii pentru sănătate, în timp ce te menții în formă și ai tot mai multă energie. Cu dieta potrivită poți preveni sau ține sub control numeroase afecțiuni, în timp ce savurezi preparate delicioase. 
Când vine vorba despre mâncare, discuțiile interesante cu prietenii sau cu partenerul tău te pot face să pierzi din vedere cât de mult ai mâncat. De asemenea, tipul de farfurii îți poate influența percepția asupra mărimii porției. Porțiile foarte mari sau răsfățurile culinare care apar zilnic pot cauza o acumulare rapidă a caloriilor, iar kilogramele în plus nu vor întârzia să apară. Excesul de kilograme favorizează afecțiunile cardiovasculare, creșterea nivelului de colesterol și diabetul de tip 2, așa că mai bine alegi porția corectă de mâncare pentru a evita efectele adverse pe care le poate avea chiar și un meniu sănătos, fără cantități clar definite.

 
Iată cum poți măsura corect porția potrivită de mâncare:

 
1. Folosește farfurii mai mici

O porție normală poate părea foarte mică dacă utilizezi farfurii mari și ai putea ajunge să adaugi mâncare pentru a suplini deficitul perceput. Sfatul specialiștilor este să folosești farfuriile sau castroanele mai mici pentru a nu exista riscul consumului unei cantități excesive de mâncare. 

 
2. Contează tot ce consumi

Majoritatea persoanelor gustă chips-uri sau pâine la masă, dar uită să le ia în calcul când se gândesc la mărimea porției sau la totalul calorilor. Astfel, dacă felul de mâncare ales conține deja carbohidrați precum orezul, cartofii sau pastele, ar fi bine să reduci numărul de felii de pâine. În caz contrar, excesul de carbohidrați va avea un efect negativ asupra siluetei. Echilibrul între alimente este foarte important și dacă exagerezi la capitolul carbohidrați, organismul tău nu va obține suficiente grăsimi sănătoase sau proteine la finalul mesei.

 
3.
Fii atentă la desert

O salată de fructe ți se pare complet inofensivă? Ei bine, dacă adaugi sirop de ciocolată, frișcă sau caramel o poți transforma rapid într-un aliment hipercaloric, deși în aparență este sănătoasă. Astfel, dacă vrei să mănânci o salată de fructe nu folosi decât o lingură de miere și pune fructele într-un bol mic pentru a limita numărul de calorii. De asemenea, dacă îți plac merele coapte, savurează-le simple, fără glazură, doar cu puțină scorțișoară. Nu vei avea motive să regreți când te vei uita în oglindă după câteva zile.

 
4. Folosește aceeași unitate de măsură atunci când gătești

Atunci când pregătești rețetele tale preferate folosește aceeași cană pentru a măsura orezul, pastele sau zahărul. Dacă vei varia unitatea de măsură este foarte probabil să folosești o cantitate excesivă din anumite ingrediente.

 
5. Nu opta imediat pentru a doua porție

Ai terminat de mâncat și simți că încă ți-e foame? Nu cere imediat încă o porție! Specialiștii îți recomandă să bei un pahar cu apă și să aștepți 20 de minute.
Dacă după acest interval încă îți este foame poți să mănânci un măr. De multe ori setea este percepută drept foame și, din acest motiv, nu trebuie să suplimentezi imediat numărul de calorii.

 
6. Nu avea încredere mereu în porțiile preambalate

Gustările preambalate în porții aparent mici ți-ar putea compromite dieta. Trebuie să citești cu atenție eticheta și să observi gramajul porției propuse pentru a-ți da seama dacă este într-adevăr cantitatea pe care ar trebui să o consumi. 

 
7. Ține cont de echilibrul general al meniului

În cele din urmă, chiar dacă ai nevoie de aproximativ 2.000 de calorii în fiecare zi, nu doar acest numeric trebuie să te intereseze. Conținutul de grăsimi, fibre și proteine al fiecărei mese poate determina succesul meniului și reconturarea siluetei pentru că, dacă iei mese consistente, nu-ți va mai fi foame tot timpul și vei putea reduce numărul de gustări.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;