Grâul kamut: 8 beneficii pentru sănătate

Variantă antică a grâului, kamutul este bogat în nutrienți și îți oferă multiple beneficii, alături de un gust special. Descoperă ce avantaje are consumul frecvent de kamut.
Cu o aromă intensă și cremoasă, kamutul conține proteine, lipide, vitamine, minerale și aminoacizi esențiali pentru un organism puternic. Dacă vei prepara mai des rețete pe bază de kamut nu numai că vei varia gustul cu care te-ai obișnuit, dar vei fi protejat împotriva riscului de îmbolnăvire și vei avea mereu energie pentru activitățile tale preferate.

Iată ce beneficii are consumul frecvent de kamut:

1. Menține densitatea osoasă

Datorită conținutului de mangan kamutul menține oasele puternice, prevenind reducerea densității osoase și fracturile. Manganul reglează enzimele digestive și nivelul hormonal, dar are un rol la fel de important pentru masa osoasă. Potrivit cercetătorilor, combinația dintre mangan, zinc, calciu și cupru stopează procesul de reducere a densității oasoase caracteristic menopauzei. Kamutul îți poate asigura necesarul zilnic de mangan, așa că nu ezita să-l incluzi des în rețetele pe care le pregătești.

2. Stimulează sistemul digestiv

Kamutul este și o sursă foarte bună de fibre, contribuind astfel la o digestie optimă. Ține apetitul sub control timp de 4-5 ore și luptă în mod eficient împotriva bacteriilor care pot afecta negativ flora intestinală. În plus, asigură preluarea eficientă a celorlalte vitamine din alimentație. Zincul din componența kamutului reglează digestia, prevenind diareea, constipația, durerile și crampele abdominale. Potrivit specialiștilor, problemele cronice legate de digestie au drept cauză frecventă deficiența de zinc.

3.
Detoxifică organismul

Prin consumul frecvent de kamut este favorizată eliminarea mai rapidă a toxinelor din organism. În cazul în care te confrunți adesea cu acnee, rozacee, eczeme, balonare, dureri de cap, dureri musculare, stare de epuizare sau respirație urât mirositoare este un semn că s-au acumulat prea multe toxine la nivelul ficatului. Pregătește rețete delicioase pe bază de kamut și vei vedea că în curând vei începe să te simți și să arăți mult mai bine.

4. Asigură o doză importantă de proteine

Mușchii, organele și toate celulele au nevoie de proteine pentru a funcționa normal. De asemenea, proteinele sunt esențiale pentru producerea hormonilor, a enzimelor și a ADN-ului. Kamutul are un conținut ridicat de proteine, contribuind astfel la funcționarea normală a organismului, precum și la eliminarea kilogramelor în plus pentru că adaugă consistență meselor care îl includ.
În cadrul studiilor realizate s-a constatat că un consum ridicat de proteine reduce apetitul și accelerează eliminarea stratului adipos, favorizând menținerea unei greutăți ideale.

5. Luptă eficient împotriva răcelii

Zincul din componența kamutului are și proprietăți antivirale, astfel încât consumul zilnic de kamut poate preveni răceala de sezon. Zincul blochează dezvoltarea infecțiilor și fortifică organismul în lupta împotriva microbilor și a virușilor. Studiile de specialitate au demonstrat că zincul din alimentație reduce seminificativ durata și gravitatea simptomelor răcelii.

6.
Stimulează funcțiile cognitive

Manganul conținut de kamut stimulează neurotransmițătorii, acest lucru fiind util atât în cazul persoanelor sănătoase, cât și pentru cei care suferă de epilepsie, schimbări bruște ale stării de dispoziție sau dizabilități de învățare. Specialiștii consideră că deficiența de mangan crește riscul declanșării epilepsiei, fiind un mineral esențial pentru dezvoltarea normală a celulelor și un metabolism optim.

7. Echilibrează hormonii

Zincul regăsit în kamut crește nivelul de testosteron, având un rol pozitiv în stimularea fertilității și reglarea procesului de ovulație, mai ales în condițiile în care există deja un exces de estrogen. Echilibrul hormonal este foarte important pentru că influențează menstruația și starea de spirit.

8. Scade nivelul de colesterol

Kamutul furnizează organismului multe fibre, prevenind depunerea grăsimilor pe pereții arterelor. Reduce nivelul de colesterol și îți protejează inima. Include-l cât mai des ca ingredient și nu vei avea doar preparate gustoase, ci vei reuși să eviți mai ușor grăsimile saturate sau excesul de zahăr. Datorită gustului dulceag și cremos al kamutului nu va fi nevoie să folosești ulei sau unt pentru a obține textura potrivită.

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează