Cele 8 beneficii esențiale ale consumului de pepene roşu

Pepenele roşu este unul dintre fructele cu cel mai mare potențial pozitiv asupra sănătății organismului. Descoperă beneficiile consumului de pepene roşu!
Pepenele roşu aduce numeroase avantaje corpului nostru. Beneficiile consumului de pepene sunt foarte variate şi se extind de la celulele creierului până la cele ale picioarelor. Cel mai bun anotimp pentru a consuma un pepene este vara, atunci când este sezonul acestui fruct și conținutul său abundă în nutrienți, vitamine și minerale.

Pepenele este un agent hidratant excelent pentru organism (conține până la 92% apă) și are foarte foarte puține grăsimi. Dacă-l introduci în dieta zilnică vei beneficia de foarte multe avantaje, de la îmbunătățirea activității cardiovasculare până la întărirea sistemului imunitar.


Iată cele 8 beneficii esențiale ale consumului de pepene roşu:


Pepenele roşu îmbunătăţeşte funcționarea sistemului cardiovascular și a celui osos

Licopenul prezent în pepene este foarte important pentru sănătatea sistemului cardiovascular și este recunoscut și ca un agent protector pentru sistemul osos. Consumul susținut de pepene contribuie la îmbunătățirea circulației cardiovasculare, fiind un excelent agent vasodilatator, conducând la scăderea tensiunii arteriale.
Licopenul prezent în pepene și în roșii contribuie la întărirea sistemului osos. Pepenele are și un conținut ridicat de potasiu care contribuie la fixarea calciului în organism, contribuind la întărirea sistemului osos și al articulațiilor.


Pepenele roşu reduce masa corporală

Citrulina este un compus prezent în pepene care contribuie la reducerea depozitelor de grăsime de la nivelul celulelor. Citrulina este un aminoacid care este metabolizat de rinichi și transformat în arginină, un compus care împiedică activitatea unei substanţe şi inhibând astfel celulele să stocheze grăsimi.


Pepenele roşu are efect antioxidant și antiinflamator

Pepenele are un conținut ridicat de compuși fenolici, cum sunt flavonoizii, carotenoizii și triterpenoizii. Licopenul carotenoid prezent în pepene are un rol deosebit în reducerea inflamațiilor și neutralizarea radicalilor liberi.
Triterpenoizii prezenți în pepene contribuie la reducerea inflamațiilor, blocând activitatea enzimelor care sunt responsabile pentru declanșarea și întreținerea inflamațiilor.


Pepenele roşu are efect diuretic și contribuie la curățarea rinichilor

Pepenele este un diuretic natural care contribuie la creșterea cantității de urină eliminată, dar nu afectează rinichii, așa cum se întâmplă în cazul alcoolului și a cofeinei. Pepenele ajută ficatul în procesul de metabolizare a amoniacului rezultat în urma procesului digestiv, ceea ce ajută rinichii să elimine excesul de lichide.


Pepenele roşu susține activitatea sistemului muscular și a celui nervos

Pepenele este bogat în potasiu și este un excelent electrolit natural, favorizând astfel buna funcționare a nervilor și mușchilor din organism. Nivelul de potasiu din organism este responsabil pentru intensitatea și frecvența cu care mușchii noștri se contractă și controlează nivelul de excitabilitate nervoasă.


Pepenele roşu are efect neutralizant asupra acizilor din organism

Pepenele, alături de alte fructe și legume proaspete, are un rol esenţial în reducerea acidității corpului, având un efect alcalin și reducând astfel riscul de a dezvolta afecțiuni cauzate de o dietă cu nivel de aciditate ridicat (în special cea bazată pe carne, ouă și produse lactate).


Pepenele roşu îmbunătățește sănătatea ochilor

Pepenele este o sursă foarte importantă de betacaroten care ajunge să fie trnsformat de organism în vitamina A. Are un rol important în producerea de pigmet pentru retină și are rol de a proteja împotriva degenerescenței maculare și a acuității vizuale nocturne scăzute.
Vitamina A contribuie de asemenea la sănătatea pielii, a oaselor și a țesuturilor moi.


Pepenele roşu împiedică distrugerea celulelor și este un bun adjuvant al sistemului imunitar

Pepenele are un conținut foarte mare de vitamina C. Aceasta contribuie la îmbunătățirea activității sistemului imunitar prin menținerea sănătății învelișului exterior al celulelor.

Vitamina C are un rol foarte important în vindecarea leziunilor și în formarea țesutului conjunctiv. Enzimele implicate în formarea colagenului (cel mai important agent din procesul de vindecare al rănilor) nu pot funcționa fără prezența vitaminei C. Atunci când procesul de vindecare al rănilor este greoi este recomandat să măreşti cantitatea de vitamina C pe care o consumi.

Vă invităm aşadar să includeţi în dieta dumneavoastră şi pepenele roşu, pentru o viaţă sănătoasă şi echilibrată. 

 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Anaid pe 9 Iul 2017, 06:18
    Se omite insa...

    Se omite insa sa se spuna ca de fapt pepenele rosu contine si mult zahar,de aceea e indicat sa se manance doar 1 singura felie pe zi ca sa putem beneficia de toate avantajele lui,scrise in articol.Eu una beau zilnic un pahar din pepene rosu,maruntind o felie si punand-o in blender pt maxim 1 minut.Pofta buna!

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată