În cadrul Săptămânii „Şcoala Altfel”, Colgate susţine însuşirea ABC-ului sănătăţii orale

În perioada 1-5 Aprilie, Colgate susţine o serie de activităţi de promovare a sănătăţii orale în cadrul programului iniţiat de Ministerul Educaţiei Naţionale, „Să știi mai multe, să fii mai bun!”.

Cunoscut şi sub numele de “Şcoala Altfel”, acest proiect încurajează organizarea de activități educative extracurriculare și extrașcolare, pe perioada unei săptămâni, în toate şcolile din România. Medici dentişti şi educatori vor vizita şcoli din toată ţara, încurajând peste 10.000 de copiii să aibă grijă de sănătatea zâmbetului lor, oferindu-le sfaturi pentru o igienă orală corectă, într-o formă cât mai interactivă şi eficientă prin intermediul platformei educaţionale a Programului Şcolar Colgate.

Programul Şcolar Colgate© se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 7 şi 11 ani, propunându-şi să îi iniţieze în „ABC-ul” unei sănătăţi orale optime. Programul încurajează copiii să îşi asume responsabilitatea pentru propria sănătate si oferă acces la mijloacele de ingrijire orală, inclusiv comunităţilor defavorizate.

Fundamentul programului este o platformă educaţională, dezvoltată de specialişti în comunicare, psihologi, medici şi educatori, adaptată optim nevoilor comunităţilor în care este implementată.

Constituită din multiple elemente, aceasta  facilitează accesul la informaţii asupra afecţiunilor orale, instrucţiuni despre igiena orală corectă şi sfaturi utile şi accesibile pentru menţinerea sănătaţii dinţilor şi gingiilor. Copiii sunt  implicaţi în jocuri educative şi beneficiază de mijloace de comunicare  audio-vizuală moderne, care le stimulează interesul, participarea activă şi responsabilizarea faţă de îngrijirea orală şi prevenirea afecţiunilor oro-dentare. Oferirea de produse de îngrijire orală în mod gratuit este o parte importantă a programului.

Copiii au acces şi la activităţi de instruire practică, prin care li se explică concepte de îngrijire orală precum: importanţa periajului cu pasta de dinţi cu fluor de cel putin două ori pe zi, folosirea aţei dentare pentru îndepărtarea plăcii bacteriene din zonele greu accesibile sau schimbarea periodică a periuţei de dinţi. Ei învaţă într-un mod amuzant şi dovedit eficient că vizitele regulate la medicul dentist şi evitarea gustărilor dulci între mese îi vor ţine departe de carii şi dureri dentare.
În desfăşurarea lecţiei de educaţie dentară, este prevăzută şi vizionarea filmuleţului educaţional Călătorie în Împărăţia Dinţişorului, precum şi exemplificarea tehnicii corecte de periaj dentar cu ajutorul modelului demonstrativ, copiii fiind direct implicaţi în acest proces interactiv. Nu lipsesc discuţiile libere pe tema filmuleţului, orientate către conceptele de sănătate orală, toate cu scopul de a stimula dezvoltarea unor obiceiuri corecte de igienă orală care să îi însoţească pe copii pe durata întregii vieţi.

Peste 5.300.000 de copiii din România au beneficiat de Programul Şcolar Colgate

Parte integrantă a iniţiativei globale Colgate© Bright Smiles, Bright Futures™, Programul Şcolar Colgate© împlineşte anul acesta 20 ani de implementare în România.

În perioada 1993 - 2012, Colgate a transmis cu succes mesaje educaţionale şi a oferit mostre gratuite de produse de îngrijire orală unui număr de peste 5.300.000 de copii din şcoli de pe întreg teritoriul ţării, atât din mediul urban, cât şi din mediul rural.


Programul se bucură de sprijinul Ministerelor Educaţiei şi Învăţământului şi al Sănătaţii, în colaborare cu departamentele de Sănătate Orală şi Prevenţie Oro-Dentară din Facultăţile de Medicină Dentară, autorităţi locale şi profesionişti în medicina dentară. În ediţia de anul acesta, se aşteaptă implicarea a peste 60.000 de copii, la nivel naţional.

Colgate a iniţiat şi susţinut de-a lungul anilor diverse proiecte de educaţie oro-dentara destinate copiilor precum: “Special Smiles”, “Micii sanitari”, “Periuţa fermecată”, “Docteurs sourire” sau „Dinţi frumoşi, copii sănătoşi”.

Colgate-Palmolive România se implică activ şi investeşte anual într-o serie de programe educaţionale adresate publicului larg, în care sunt implicate mediile universitare şi profesionale medicale, toate având ca scop îmbunătăţirea parametrilor sănătăţii orale pentru populaţia din România.




Colgate-Palmolive este lider mondial şi local în igiena orală şi, de asemenea, numărul 1 pe piața din România pe numeroase alte segmente de bunuri de larg consum: săpun, deodorante solide de femei şi bărbați, precum şi paste de spălat vase.



Colgate-Palmolive România este prezentă pe piața românească din 1992 şi are un portofoliu ce cuprinde mărci locale şi internaționale: Colgate, Lady Speed Stick, Mennen Speed Stick, Palmolive, Axion, Ajax, Protex, Super Cristal, Norvea şi D’Amaris.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod