Activitatea genelor indica rata de supravietuire a pacientilor cu limfom

Un studiu efectuat recent arata ca activitatea genelor poate fi folosita pentru a preconiza rata de supravietuire a persoanelor cu tipul de limfom non-Hodgkin numit limfom non-Hodgkin difuz cu celula mare B (DLBCL).
DLBCL este cancerul la nivelul globulelor albe denumite limfocite care, in mod normal, ajuta la distrugerea bacteriilor, virusilor si a altor infectii care invadeaza corpul. Desi celulele DLBCL tind sa arate la fel privite prin microscop, studiile recente arata ca acestea difera la nivel molecular, aratand de ce multi dintre pacienti nu raspund la chimioterapia standard.

Tehnologia a facut posibila analizarea activitatii a sute de gene in acelasi timp pentru a stabili tipul lor de activitate.

O echipa de cercetatori condusa de dr. Louis M. Staudt au folosit aceasta tehnologie pentru a masura activitatea a sute de gene din probe de tumoare prelevate de la 414 de pacienti diagnosticati cu putin timp inainte de tratament. Dintre acesti pacienti, 181 au primit tratament cu chimioterapie standard pentru DLBCL, numita CHOP (ciclofosfamida, doxorubicina, vincristina si prednisolon). 233 de pacienti au primit CHOP impreuna cu un anticorp terapeutic numit rituximab, care se ataseaza suprafetelor celulelor maligne, tratament numit R-CHOP.

Rezultatele studiului publicate pe 27 noiembrie 2008 au aratat ca expresia a 3 gene pot ajuta la stabilirea ratei de supravietuire la pacientii cu DLBCL pentru ambele tipuri de tratamente.

Sursa: National Institutes of Health