Cum îți controlează social media mintea


Companiile de social media exploatează vulnerabilitățile psihologice ale oamenilor, pentru a le controla timpul și atenția.
Acest lucru poate părea dramatic, însă este exact ceea ce încep să recunoască foștii angajați ai companiilor în cauză. 

La fel ca în cazul companiilor de fast-food care exploatează poftele pentru grăsimi și sare, companiile de social media nu sunt în mod inerent rele. Cu toate acestea, ar trebui să fim atenți la metodele pe care le folosesc și să avem grijă de dependența noastră de social media. Mai jos, poți regăsi câteva modalități prin care social media îți controlează mintea. Iată despre ce este vorba!

Moduri în care social media îți controlează mintea

1. Folosește psihologia culorii roșii


Culoarea roșie este asociată cu pericolul și avertismentele. Studiile care au vizat elevii au descoperit că cei mici au performanțe mai proaste atunci când primesc cărți de testare cu coperte roșii în locul copertelor negre sau verzi. Cercetătorii sugerează că acest lucru se întâmplă deoarece culoarea roșie este asociată inconștient cu un comportament de evitare. Din cauza efectului pe care îl declanșează culoarea roșie, aceasta este utilizată în mod obișnuit pentru semne de oprire și alarme. Primele notificări de la Facebook erau albastre, potrivindu-se stilului site-ului. Însă culoarea pictogramelor a fost schimbată în roșu. Iar culoarea roșie a fost atât de eficientă, încât mii de aplicații din zilele noastre folosesc notificări roșii, pentru a încuraja utilizatorii să le deschidă. Mulți oameni interacționează cu aplicațiile doar pentru a face ca această culoare să dispară de pe profilul lor.

2. Folosește recompense pentru a încuraja utilizarea


Like-urile și repostările din social media sunt recompensele care îi încurajează pe oameni să se întoarcă la platforme. Atunci când oamenii primesc aceste forme de validare socială, este eliberată dopamina, cunoscută sub numele de molecula de recompensare, care este eliberată și după încheierea unui antrenament sau atingerea unui scop. Adesea, un predictor timpuriu al acestor recompense ca o notificare sau un sunet este suficient pentru a provoca eliberarea de dopamină. Prin includerea unui instrument pentru ca utilizatorii să primească validarea socială, companiile de social media fac ca utilizatorii să își dorească să se întoarcă pe platformele lor pentru a beneficia de recompense.

3. Exploatează emoțiile negative


Oamenii sunt mai susceptibili de a utiliza mediile sociale atunci când se confruntă cu o emoție negativă, cum ar fi plictiseala sau vulnerabilitatea, deoarece interacțiunea în social media oferă o distragere a atenției față de aceste sentimente. Cercetătorii au descoperit că persoanele deprimate își verifică emailurile mai des, deoarece au nevoie de dopamina care este generată de primirea unui email.
Companiile de social media doresc să îi facă pe oameni să folosească obiceiurile sociale în mod obișnuit atunci când se confruntă cu emoții negative. Pot face acest lucru prin manipularea feedback-ului, astfel încât oamenii să primească apreciezi la postări atunci când s-ar putea simți triști. De exemplu, Instagram ar putea reține like-urile de la o imagine, crescând sentimentul de vulnerabilitate, iar apoi ar putea da drumul la like-uri brusc. Un algoritm măsoară continuu la ce rată a informației se întorc oamenii pe platforme mai des. Această tactică este deosebit de problematică, deoarece studiile au constatat că folosirea excesivă a social media poate agrava bunăstarea emoțională a oamenilor.

4. Folosește reciprocitatea socială


În psihologia socială, reciprocitarea se referă la norma socială a persoanelor care le răspund frumos oamenilor care le-au tratat pozitiv. Brandurile utilizează adesea acestă normă de reciprocitate pentru a face vânzări. De exemplu, organizațiile de caritate pot trimite etichete personalizate pentru a determina oamenii să doneze bani. Din cauza reciprocității sociale, chelnerii care aduc bomboane gratuite primesc un bacșis mai mare. Social media exploatează nevoia oamenilor de a împărtăși pozitivitatea pe care le-a arătat-o cineva. Facebook le permite oamenilor să știe când le-ai citit mesajul, încurajându-te astfel să le răspunzi mai repede. 

5.
Utilizează autoritatea


Este mai probabil ca oamenii să urmeze instrucțiunile unei persoane care pare a fi o autoritate. Acesta este motivul pentru care agenții de vânzări poartă adesea haine de laborator în magazinele de beauty. Oamenii au mai multe șanse să creadă că platformele de social media sunt o autoritate, dacă acestea par organizații reale și dacă au o modalitate simplă de a contacta asistența pe site. Atunci când site-urile de social media fac acest lucru, oamenii se simt confortabil oferindu-le acestor site-uri informații. Platformele de social media te păcălesc în legătură cu setările de confidențialitate. Adesea, aceste site-uri fac oamenii să creadă că informațiile lor sunt în siguranță. Oamenii presupun că întreprinderile acționează în interesul lor, dar acestea doar fac să pară acest lucru. De exemplu, ai descărcat vreodată o aplicație și ai fost întrebat dacă vrei să sincronizezi contactele din telefonul tău? Posibilele opțiuni de răspuns sunt: da / nu acum. Dacă aplicația te convinge să îți dai consimțământul, atunci datele tale vor fi sincronizate. Aplicația va lua aceste informații și va crea profiluri pentru persoanele care nu utilizează aplicația respectivă. Apoi, compania va vinde aceste informații agenților de publicitate.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod