Iti doresti o relatie deschisa?

Sociologii spun ca va fi noul mod de existenta umana
Ii cunosc pe Catalin si Miruna de cativa ani si intotdeauna mi s-au parut ca formeaza un cuplu minunat, pe care l-ar putea invidia oricine. Sunt casatoriti de 8 ani, iar reteta lor este una pe care multi nu am accepta-o: au o relatie deschisa.   

"Dupa 2 ani am realizat ca mariajul este o chestiune mult prea invechita si ne face sa ne simtim jalnic", imi spune Miruna, iar Catalin o asculta si o aproba.

"Am cunoscut multe cupluri care au renuntat la viata in doi atunci cand au ajuns in acest stadiu al relatiei, noi nu am dorit asta pentru ca inca ne mai iubeam si inca ne iubim. Este de domeniul fantasticului sa astepti de la o persoana sa iti indeplineasca toate nevoile, pentru niciodata nu se poate intampla acest lucru"
, continua Catalin ideea.

Am auzit povesti despre multe cupluri monogame fericite, dar am vazut foarte putine ce-i drept... Intr-o relatie faci compromisuri, acesta este un lucru cert, dar oare ai puterea sa accepti ca iubitul/sotul tau sa imparta patul si cu altcineva? Sau tu ai forta sufleteasca sa lasi patul rece langa el si sa preferi in schimb mana fierbinte a altui barbat sa iti mangaie fata?

"Nu am vrut sa ajung sa urasc omul de langa mine..."


"Eu sunt convinsa ca din majoritatea cuplurilor care se declara fericite, extrem de putine au un mariaj perfect", imi spune Miruna. "Restul au invatat cum este sa te multumesti cu mai putin. Eu nu am vrut sa fiu multumita cu jumatati de masura si sa ajung sa imi urasc sau sa imi resping sotul. Am preferat sa caut in alta parte putinul pe care Catalin nu mi le dadea, pentru a-l aprecia pentru celelalte multe calitati pe care le indeplineste", continua Miruna.

Te-ai gandit vreodata ca exista multe cupluri care au relatii deschise, iar unul dintre parteneri nu stie de acest lucru? Catalin si Miruna au preferat sa isi spuna adevarul unul altuia si din acest motiv considera ca lucrurile merg mult mai bine intre ei. Ei spun ca se iubesc si vor sa imbatraneasca impreuna, chiar daca tineretea si-o petrec separat. O decizie luata de comun acord pana la urma...

Imi amintesc de o alta poveste din aceeasi categorie, o poveste auzita de curand. Ea are o relatie deschisa, el nu are. Cum vine asta? Pai, ea se culca si cu alti barbati, dar el nu avea nevoie de alta femeie, pentru ca ea ii era de ajuns ceea ce avea deja. Si de ce accepta el o astfel de "deschidere"? Pentru ca o iubea si nu dorea sa o faca sa se simta prost. O parere. Ti se pare o nebunie?

Dar ce se intampla atunci cand unul dintre parteneri isi doreste o relatie "open", iar celalalt nu vrea sa accepte, dar nici sa renunte la ceea ce are deja? "Am intalnit o femeie frumoasa si simt atractie fata de ea, dar pana acum nu am facut nimic impreuna. Si iubita mea se simte atrasa de alti barbati, dar imi spune ca nu i-a trecut prin cap sa reactioneze intr-un fel, pentru ca este implicata intr-o relatie si asta ii este suficient... nu m-ar putea insela niciodata. O iubesc, insa mi-as dori foarte mult sa fiu si cu cea de care ma simt foarte atras. Nu pot sa imi mint iubita, nu pot sa ii fac asta si de aceea am preferat sa ii spun despre ceea ce simt. Nu am luat inca o decizie...", imi marturiseste Florin.

Am citit despre Angelina Jolie si Brad Pitt ca au o relatie deschisa si sunt fericiti asa, in 2008 aflam de la Will Smith, casatorit cu Jada Pinkett de 10 ani, ca o relatie deschisa face ca mariajul sa fie unul fericit. Si nu cred ca sunt singurii care sunt adeptii acestui stil de viata in 2, 3 sau cati or fi...

Totul tine de morala si mentalitate


Din fericire, am intalnit mai multe persoane care isi doresc relatii inchise, in care apartin unei singure persoane, in care libertatea este una care nu face sa sufere pe niciunul dintre ei. Asa sunt ei construiti, sa se simta bine cu cel de langa, fara alte "imbunatatiri" din afara relatiei... nu pot  accepta si nici nu vor sa accepte o relatie deschisa. Daca nu mai merge, simti ca nu mai primesti ceea ce doresti, daca ati avut discutii pe aceasta tema si nimic nu pare sa se schimbe, despartirea ar putea fi alegerea potrivita...  

Unii oameni au nevoie de mai mult decat sufletul de langa ei, au nevoie de o emotie nebuna traita si cu altcineva, dar vor sa fie si iubiti in acelasi timp de sufletul de langa, cel alaturi de care sunt "oficial". Mai grav este atunci cand se complac in astfel de situatii. Totul tine de morala si mentalitatea fiecaruia.
 

Comentarii (25)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Sorin pe 16 Mai 2013, 17:39
    pozitia mea

    Din experienta mea la 45 de ani va pot spune ca stiu bine ce inseamna o relatie bazata pe compromis cat si una libera si deschisa...poate ca a-ti auzit si de relatii swing...care sunt cele mai stabile relatii, in care totul e pe fata, fara minciuni si compromis! Pe de alta parte nu vad nimic rau intr-o relatii deschisa! Cine, te iubeste, se intoarte, cine nu te-a iubit, nu se va intoarte si nu a fost si nu va fi niciodata al tau (a ta) Apoi mai exista un fetish , des intalnit in occident, mai nou si in Romania care se numeste in english ( cuckold) in care sotul adora sa-si priveasca sotia cum si-o trage cu altul sau care il excita sa o stie cu altul... De unde acest instinct puternic de propietate???? Nimeni nu are drept de propietate asupra unui sau altuia, chiar cu acte ...Pe de alta parte ce legatura are cu educatia copiilor! Familia este una, sexual alta.. Cine spune ca nu poti sa iubesti daca faci sex cu 2,3, 10 barbati, ori femei??!! Doar frustratii gandesc asa! Vremurile se schimba, oameni buni...dar sa nu amestecam lucrurile!

    2
    0

  • laurasimona26 pe 12 Sep 2010, 12:18
    DOAR IN CADRUL FAMILIEI

    EU AM FOST CASATORITA CU UN ADEPT AL LUI BIVOLARU SI PT .CA MI-AM DORIT O FAMILIE,MAI PRESUS DE ORICE AM DIVORTAT CU GREU ,DUPA 10 ANI,IAR ACUM AM O FAMILIE SI POT SPUNE CU CERTITUDINE CA ADEPTII MISSA SINT IMPOTRIVA FAMILIEI

    3
    1

  • Bia ~ pe 8 Sep 2010, 23:59
    Poate...

    O data in viata mi-ar place sa vad cum e sa fi intr-o relatie deschisa, de genul experiment sa vad daca imi place sau nu, dar nu mi-ar place o casnicie de genul mi se pare ca atunci cand te casatoresti cu cineva mi se pare ca trebuie ca tu sa fi a lui si numai a lui cu trup si suflet in timp ce el trebuie sa fie al tau si numai a tau.

    1
    0

  • DariuS pe 18 Iul 2010, 09:58
    relatii...

    As vrea sa cred ca nu exista astfel de oameni si astfel de relatii. Dar oricum, din cauza la articole de genul vedem din ce in ce mai putine fete cuminti si serioase, care isi doresc cu adevarat o familie..

    5
    1

  • ayda pe 3 Iul 2010, 23:18
    si respectu....??????????????

    si unde ramane respectul in cazul acesta ptr ca din cate stiu eu o relatie in doi se bazeaza pe respect eu te respect dar vreau sa fiu si respectata.... iar daca se ajunge la asa ceva deja nu mai exista respect.... deci daca iti lipseste ceva lasal si cauta la altu ceea ce nu iti poate da el..... deci.... lasativa de tampeni:....!!!!!!!!!

    2
    1

  • Indyra pe 23 Iun 2010, 08:25
    In dragoste si in razboi totul e permis

    V-ati plafonat in iubirile citite-n carti! Faptul ca nu poti accepta ca iubitul sa se simta atras de alta femeie sau se uite la un film porno nu inseamna ca nu o face. Este absolut normal sa ai anumite afinitati sau sa iti doresti altceva, sau pur si simplu cineva sa trezeasca pasiunea fara ca tu sa vrei in mod deosebit. Iubirea si sexul (pasiunea) nu sun acelasi lucru. Daca acceptam sau nu sa meregm mai departe tine de regulile si moralitatea cu care am fost educati.

    1
    3

  • ayda pe 3 Iun 2010, 19:33
    nu sunt de acord

    eu nu suport ca iubitul meu sa se uite la un film porno am 20 de ani si inca nu pot sa inteleg de ce nu accept filmele porno adevarul este ca toate sunt scarboase eu nu fac ceea ce fac femeile alea acolo.....si nu pot sa inteleg de ce pe iubitul meu il inebunesc filmele alea ...si ne certam in fiecare zi din acest motiv cum as putea accepta ca el sa se culce cu alta,in timp ce se culca si cu mn

    1
    1

  • elenush05 pe 10 Mai 2010, 23:39
    Tot Will Smith!!!

    Autoarea vad ca ,intr-un fel,si-a desconspirat sursa de inspiratie in legatura cu presupusa relatia deschisa a lui Will Smith.Un articol din 2008!Conform unui interviu din 2009,Jada Pinkett Smith mentioneaza contrariul. sursa in limba romana,sau trebuie sa caut exact convorbirea in limba engleza pentru ii demonstra autoarei acestui articol ca se inspira gresit? Nu vreau sa fiu rautacioasa,dar eu mi-am facut o parere despre despre acest bun actor si refuz sa fiu informata gresit.Cu riscul ca acest comentariu sa fie sters: http://www.egirl.ro/stiri/ins/20090330/4735/stire.html

    0
    3

  • bby pe 10 Mai 2010, 19:02
    fff interesant

    Am citit articolul acum vreo cateva zile, nu mi s-a parut nimic extraordinar de interesant, probabil pentru ca nu ma tenteaza absolut deloc ideea.

    1
    0

  • donna_mobile pe 6 Mai 2010, 16:05
    Astea-s teorii de la MISA!

    Don'soara Nicoleta, autoarea "articolului", pare sa fie o yoghina de-a lui Bivolaru. Prea foloseste toate teoriile si sintagmele "maestrului". :D In alta ordine de idei: cine este dornic de relatii deschise nu este pregatit pentru casatorie - care inseamna asumarea unor responsabilitati umane si materiale atat fata de sot/sotie, cat si fata de copii. De fapt, de ce sa te casatoresti, daca nu iti doresti o viata de familist?

    0
    0

  • MagiqueMe pe 6 Mai 2010, 05:23
    Te iubesc (??)

    Acum ceva timp, mi-a fost dat sa aud ceva de genul "Te iubesc, dar nu-mi esti suficienta"...apoi un apropo "subtil" despre cum ar fi sa cunoasca si alte persoane... Oare oamenii din ziua de azi chiar nu mai stiu ce inseamna "te iubesc"? Cum sa continui sa fiu cu cineva care isi petrece noptile cu altcineva? Cum sa sarut niste buze care poate cu o zi inainte au umblat pe corpul alteia? Si cum sa faci dragoste cu cineva care nu stie ce inseamna asta? Intr-adevar, genul de "open relationship" este destul de intalnit si cautat pentru ca in a way este "no strings attached". Dupa mine este doar o frica de implicare, de responsabilitate... Mai oameni buni, hai sa nu fim ipocriti: cand iubesti nu ai de ce sa cauti fericirea in alt pat....

    2
    0

  • Ileana pe 6 Mai 2010, 02:01
    lipsa de creier, lipsa de inima

    este trist si adevarat, linia descendenta pe care merge societatea....din pacate sunt multi care 'musca' pt ca nu-i prea duce capul, iar inima nu au sau daca au este prea invaluita de patimi si placeri. Este f simplu, daca vrei relatie deschisa iubirea de sine intrece cu mult pe cea de partener.

    1
    0

  • topo pe 5 Mai 2010, 16:11
    superficialitate

    din pacate atitudinea aceasta inseamna neseriozitate. Oamenii nu mai sunt dispusi sa-si asume nimic, ei vor doar sa se bucure numai de calitatile tuturor, dar nu sunt dispusi sa dea nimic in schimb pentru asta... e ca si cum iti doresti o cariera de succes dar nu esti dispus sa mergi la scoala...

    1
    0

  • elenush05 pe 5 Mai 2010, 15:08
    Will Smith..

    Will Smith si sotia sa nu au o relatie deschisa.Chiar ea,Jada Pinkett Smith,a acordat un interviu la National Public Radio,sustinand ca nu are o casnicie deschisa. asadar,restul e can-can...

    0
    0

  • John pe 5 Mai 2010, 13:27
    Imi provocati sila

    dragi amarati si amarate, ce mentalitate aveti imi vine sa mor, ne ducem cu totii de rapa, deschideti ochii si realizati o clipa unde ati ajuns, incercati sa vedeti ca ne ducem "la vale" cu toti, ne degradam ppe toate planurile!!!! si voi astia cu site-ul vostru sunteti penibili cu articolul vostru promovati curvele, vagaboantele si toti ratatii, pornografia pe primul loc, dc? pt ca asa se comercializeaza, asta se vinde asta prinde la public, ce relatie mai este aia, unde e demnitatea, respectul fata de celalalt, unde este onoara voastra, invati copchilele care va citesc voua postarile si le dati exemplu ce? sa se degradeze si sa decada? voi credeti ca in viata totul inseamna doar sex? ca sa stiti si voi, viuata nu se rezuma la sex, nu se rezuma nr de cati sau cu cate te-ai f****. raman soca cu cata dezinvoltura este prezentata situatia, si articolele, foarte bune exemple tinetio tot asa voi astia inteligentii din massmedia..... sa va fie rusine cu articolele de cacaoua

    1
    0

  • Valentina pe 5 Mai 2010, 11:42
    Prostiioare

    @ Alexandra,. Sunt de acord cu tine, cu singura mentiune ca nu din cauza relatiilor deschise este umanitatea demna de o condamnare la mparte, ci din cauza multelor magarii pe care le face . Poluare . Organisme modificate genetic,> Copii lasati sa moara de foame . Aducerea speciilor de animale in pragul disparitiei in cativa ani .ETC . Vis-a-vis de subiect..... pot sa inteleg, deoarece si eu uneori imi doresc lucruri pe care partenerul meu nu mi le poate da , doar ca la mine nu e vorba de sex :D Nici nu ma gandesc sa ma culc cu altcineva :) Ce sa mai spun ?Sexul mi se pare o chestie inutila... adica are un scop clar, uneori e si pentru placere dar sa faci din sex tot ce e mai important in viata, mi se pare ciudat, e chiar hilar cata importanta dau oamenii sexului, cat de primitiv !

    0
    0

  • alexandra pe 5 Mai 2010, 10:44
    casatorii? sau circ?

    ne mai miram de ce nu ne mai rabda pamantul si se intampla atatea nenorociri. pai pentru ca am ajuns ca niste animale fara minte. acum am descoperit noi reteta fericirii, relatiile deschise. adica hai sa mi-o trag cu tot mapamondul ca sa tina casnicia mea cu un singur om. om pe care nu pot sa-l accept si cu defectele sale, imi plac doar calitatile lui, restul le caut la altii. cat cinism si ipocrizie in scuzele astea de doi lei ca sa fim prostituate. cred ca a ajuns sa se promoveze aiurea libertatea asta, sa fie altfel inteles termenul. suntem liberi sa ne alegem partenerul, dar daca esti cu cineva, il respecti, il accepti, va sprijini, asta inseamna familie. ma mir ca nu le e jena sa spuna ca din 100 de familii doar 2 sunt fericite. sa vbeasca pt ei, nu pt toti, pt ca miruna si catalin nu sunt oamenii care sa aiba opinie despre viata in familie.

    1
    1

  • ana pe 5 Mai 2010, 09:39
    oleee

    Doamne fereste,unde se pierde omenirea, ce cu toata desfranarea asta,relatii deschise,,unde dispare respectul fata de cel drag,fata de tine insuti,de ce oamenii se mint,sub pretextul ca suntem moderni vrem relatii in care sa fim liberi,...prostii de tot felul, chiar nu pot sa inteleg de ce totul se transorma in haos :(

    0
    1

  • bogdan pe 5 Mai 2010, 08:41
    relatii

    Interesant articolul, dar mai ales comentariile. Eu sunt casatorit de 19 ani, dar nu m-as vedea intr-o relatie deschisa asa cum se descrie in articol. Daca simt nevoia de altceva, prefer sa dau bani pentru o ora, doua. Toate bune si frumoase intr-o relatie deschisa, dar ce te faci cand apare un copil cu celalalt?O mama si "n" tati????

    0
    0

  • Loredana pe 5 Mai 2010, 03:20
    Ne nastem liberi

    Pentru Dana " ar trebui toata lumea sa gandeasca asa sau macar sa procedeze asa?" Poate in situatia in care vei inventa tu lumea.....POATE ai noroc sa controlezi planeta!!! pana atunci fa ce trebuie sa faci: vorbeste in nume propriu!

    0
    0

  • ella pe 5 Mai 2010, 00:47
    ....

    si inca ceva daca tot vi se pare atat de dezgustatoare lucrurile astea ce mai cautati aici la rubrica de sex??????

    0
    0

  • ella pe 5 Mai 2010, 00:23
    e ok

    de ce vi se pare asa de anormal? ar fi trebuit subliniat faptul ca tine de metalitatea fiecaruia, deci nu e un lucru care de acum trebuie facut ca asa e normal,nu, dimpotriva dar.....ce-i care sunt mai dezinvolti si au curajul sa caute in alta parte ce le lipseste acasa si totusi sa discute si cu partenerul despre asa ceva,sunt demni de lauda.nu se mai produc divorturi,crime fondate de gelozie si multe alte lucruri,in fond si la urma urmei fiecare face ce vrea in cuplu,asa ca daca nu va convine nu faceti,nu e obligatoriu. ;p.

    0
    0

  • Claudia pe 4 Mai 2010, 23:06
    Pe bune?

    Cand am citit titlul'' Iti doresti o relatie deschisa'' prima data am crezut ca e vorba despre relatiile in care partenerii sunt sinceri, isi impartasesc multe impreuna si lasa o anumita libertate celuilalt si bla bla.. dar nu imi venea sa cred ce citesc si cu cata dezinvoltura sunt descrise aceste asa numite ''relatii''.Mda poate ca sunt mai de moda veche...asta e.. cei ce mai dorim ceva serios suntem mai invechiti....

    1
    0

  • dana pe 4 Mai 2010, 21:58
    bravo!!!

    si eu sunt de aceeasi parere cu Elenush05.Ar trebui ca toata lumea sa gandeasca asa,sau cel putin sa procedeze asa:)

    1
    0

  • elenush05 pe 4 Mai 2010, 18:16
    Articol...?!

    pai numai prost sa fi sa-ti lasi partenerul/a sa-ti faca de cap cu alta/altul. aia nu se mai numeste relatie de cuplu,ci ALT FEL de relatie.Pacat ca se promoveaza astfel de relatii si se sprijina infidelitatea,in loc sa ii invatam pe cei mai mici (adolescenti) ce inseamna dragostea,respectul si increderea intr-o relatie!

    1
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod