Românii şi ceaiul verde: Lansarea rezultatelor studiului privind consumul de ceai verde în România

Cea mai consumată băutură la nivel mondial alături de apă, ceaiul veritabil, provenit din planta Camelia sinensis nu se bucură de aceeaşi popularitate în rândul românilor. Cel mai recent studiu privind consumul de ceai verde în România, coordonat de Prof. Univ. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, a arătat că majoritatea românilor nu cunosc beneficiile ceaiului verde şi nici compoziţia acestuia, asociind în mod greşit ideea de ceai cu infuziile de plante medicinale sau aromatice şi nu cu băutura provenită din frunzele arbustului de ceai.

Cea mai consumată băutură la nivel mondial alături de apă, ceaiul veritabil, provenit din planta Camelia sinensis nu se bucură de aceeaşi popularitate în rândul românilor. Cel mai recent studiu privind consumul de ceai verde în România, coordonat de Prof. Univ. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, a arătat că majoritatea românilor nu cunosc beneficiile ceaiului verde şi nici compoziţia  acestuia, asociind în mod greşit ideea de ceai cu infuziile de plante medicinale sau aromatice şi nu cu băutura provenită din frunzele arbustului de ceai.

Studiul relevă că obiceiurile de consum ale românilor în ceea ce priveşte ceaiul sunt în favoarea infuziilor din plante, fapt ce denotă o abordare de tip curativ, în timp ce creşterea consumului de ceai verde ar favoriza prevenţia. Ceaiul verde reprezintă o importantă sursă naturală de hidratare, fiind un aliat al sănătăţii, cu rol în  prevenirea unor afecţiuni cronice.

Infuziile de plante medicinale (50%) şi infuziile aromatice (44%) sunt cele mai populare tipuri de ceai pe care le beau românii, 19% dintre respondenţi spunând că au obiceiul de a bea ceai verde cald şi doar 6% declarând că beau ceai verde rece.
În mod tradiţional, românii asociază „ceaiul” cu infuziile de plante, incluzând aici şi ceaiul verde şi ceaiul negru. Majoritatea românilor (83%) nu cunosc compoziţia ceaiului verde sau a ceaiului negru.  

Consumat în Asia de aproape 5.000 de ani, ceaiul verde are proprietăţi deosebite.

Beneficiile acestei băuturi la nivel fizic, mental şi spiritual au fost confirmate în timp de cercetări ştiinţifice. Ceaiul verde reprezintă o importantă sursă naturală de hidratare şi este un aliat al sănătăţii, susţinând apărarea naturală a organismului. Teanina din ceaiul verde ajută organismul să se menţină relaxat şi atent pe parcursul întregii zile. Cafeina din ceai acţionează ca stimulent uşor şi, spre deosebire de cafeina din cafea, care îşi face efectul imediat, se eliberează mai încet în organism. Acest efect mai lent constituie un avantaj întrucât starea de bine, de revitalizare pe care o induce în organism, se va prelungi cu mult faţă de cea dată de cafea. În plus, ceaiul verde reuşeşte să combine perfect beneficiile apei pure cu plăcerea gustului.

Studiul a relevat faptul că 17% dintre români consideră ceaiul verde ca fiind o alternativă mai sănătoasă comparativ cu alte tipuri de băuturi.
Conform studiului, principalele motive pentru care românii sunt dispuşi să consume mai mult ceai verde sunt problemele de sănătate (15%) şi dieta (9%).

”Recunoscut la nivel mondial pentru beneficiile sale, consumul de ceai verde nu este încă un obicei cotidian răspândit la scară largă în România, după cum relevă studiul. Beneficiile ceaiului verde sunt cunoscute de mii de ani în Asia, acesta fiind asociat cu scăderea riscului de apariţie a bolilor cardio-vasculare sau  prevenirea unor afecţiuni cronice precum obezitatea, diabetul şi declinul funcţiei cognitive”, explică Prof.

Univ. Dr. Gheorghe Mencinicopschi.  „Este important ca şi românii să includă cantităţi mai mari de ceai verde în dieta zilnică, acesta fiind o alternativă mult mai sănătoasă la cafea şi un susţinător al sănătăţii datorită proprietăţilor de prevenţie a anumitor afecţiuni. Fie că ne facem un ceai cald acasă sau la birou, fie că optăm pentru variante tip ice tea, ceaiul verde este o băutură la îndemână în orice moment al zilei", a adăugat dr. Mencinicopschi.

„Ne-am gândit să sprijinim acest proiect deoarece eram interesaţi să aflăm ce-şi doresc consumatorii români şi care este relaţia lor cu ceaiul verde, o băutură savurată din cele mai vechi timpuri, dar, iată, mai puţin consumată în România”, declară Dana Iordache, Regional Marketing Manager Lipton. „Sperăm că, pe lângă beneficiile incontestabile asupra sănătăţii, românii vor îndrăgi din ce în ce mai mult gustul ceaiului verde, savurându-l cu plăcere în orice anotimp, fie că este vorba despre varianta infuzie caldă pentru care un pliculeţ de ceai şi o cană de apă fierbinte sunt suficiente, fie că este vorba despre varianta ceai rece, caz în care o sticlă de ice tea poate fi disponibilă oricând şi oriunde. Ştim că de multe ori în alegerea unei băuturi contează foarte mult gustul, iar în ceea ce priveşte ceaiul verde – cald sau ice tea – există diferite variante de ceai verde cu fructe, de exemplu cu lămâie care transformă această băutură într-o reală savoare”, continuă Dana Iordache.

Studiul arată faptul că în topul băuturilor consumate zilnic de români conduce apa îmbuteliată (66,2%), secondată îndeaproape de cafea (64%), pe locul trei clasându-se laptele (53,4%), ceaiul fiind ultima opţiune (44,5%).  

În ceea ce priveşte momentul zilei când românii preferă să consume ceai, dimineaţa (46,6%) şi seara (30,1%) sunt intervalele favorite. Laptele este, de asemenea, o băutură „de dimineaţă” (52%) sau „de seară” (21,1%) pentru români. Liderul incontestabil al dimineţilor româneşti rămâne cafeaua, cu o rată de consum de 83,1% în rândul respondenţilor. Studiul a evidenţiat faptul că, pe parcursul întregii zile, românii aleg să bea apă îmbuteliată sau băuturi răcoritoare, în timp ce băuturile alcoolice sunt consumate preponderent seara (74,5%).  

Studiul a fost realizat de Operations Research în perioada ianuarie – februarie 2012, pe un eşantion de 1.200 de persoane, din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani.

Lipton este marca de ceai numărul 1 în lume, deţinând poziţia de lider global pe piaţa ceaiurilor calde şi Ice Tea. În spatele succesului mondial al mărcii Lipton - datorat calităţilor sale şi experienţei experţilor Lipton în cultivarea ceaiului şi amestecul frunzelor de ceai - se află o istorie de peste 100 de ani.

Lipton este o marcă Unilever. Produsele Lipton Ice Tea sunt dezvoltate pe plan internaţional sub umbrela Pepsi Lipton International Ltd., un joint venture între PepsiCo şi Unilever.

Produsele Lipton Ice Tea sunt îmbuteliate şi distribuite în România de către Quadrant Amroq Beverages SA, membră a PepsiCo Beverages, sub licenţă Pepsi Lipton International Ltd.

Prezent în peste 150 de ţări din întreaga lume, brandul Lipton este liderul mondial al pieţei ceaiului şi deţine cele mai mari plantaţii de ceaiuri (în Kenya, Tanzania şi alte 30 de locaţii). Pentru cele mai bune ceaiuri se culeg manual doar mugurii şi primele două frunze din vârf. Frunzele din fiecare pliculeţ de ceai Lipton sunt alese cu grijă de pe plantaţiile de ceai şi prelucrate (veştejite, tăiate, fermentate şi uscate), în aşa fel încât să se păstreze calitatea şi prospeţimea aromei.

Lipton beneficiază de expertiza propriului institut de cercetare - Institutul de Ceai Lipton din Colworth, Marea Britanie care asigură prin programele sale de dezvoltare şi cercetare o bază de informaţii şi cunoştinţe atât pentru propriile produse, cât şi pentru întreaga lume medicală şi ştiinţifică.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod