Gena singurătăţii: Unii oameni sunt programaţi genetic pentru a rămâne celibatari

O genă care îi face pe oameni să nu se descurce prea bine în ceea ce priveşte relaţiile de cuplu şi să rămână celibatari pentru toată viaţa a fost descoperită recent de cercetătorii chinezi de la Universitatea din Beijing.

Savanţii chinezi au descoperită o genă specială, denumită "gena singurătăţii", iar persoanele care prezintă acest fragment de ADN sunt cu 20% mai dispuse să îşi petreacă singure întreaga viaţă, fără un partener de cuplu, informează ziarul britanic Daily Mail, citat de agenția Mediafax.

Se crede că gena în cauză, care acţionează prin scăderea concentraţiei de serotonină, un neurotransmiţător care influenţează starea de bună dispoziţie, îi face pe purtătorii ei să se simtă mai puţin confortabil în relaţiile de cuplu.

Astfel, gena singurătăţii îi împiedică pe purtătorii ei să înceapă o relaţie sau, dacă aceştia reuşesc să îşi întemeieze o relaţie, îi determină să se despartă succesiv de toţi partenerii lor de viaţă.

Cercetătorii de la Universitatea Beijing au analizat ADN-urile recoltate din firele de păr prelevate de la aproape 600 de studenţi chinezi, pentru a cerceta structura unei gene, 5-HTA1, care prezintă două mutaţii.

Voluntarii care prezentau mutaţia "G" erau mult mai predispuşi să rămână celibatari în comparaţie cu aceia care erau purtători ai mutaţiei "C".

Aproximativ 60% dintre voluntarii din grupul cu mutaţia "G" nu se aflau într-o relaţie.

În grupul voluntarilor cu mutaţia C acest procent era de 50%.

Această asociere nu a putut fi explicată prin ceilalţi factori care influenţează bunul mers al unei relaţii de cuplu, precum aspectul fizic şi bunăstarea materială.