Cum să scrii corect un e-mail

Scrierea unui e-mail formal poate părea o sarcină dificilă, având în vedere că e-mailul este folosit adesea și pentru transmiterea informațiilor personale și informale. Dacă ai nevoie să scrii un e-mail unui partener de business, unui profesor sau altei persoane care necesită formalitate, ar trebui să urmărești câteva lucruri. Iată cum poți să scrii corect un e-mail!

Sfaturi pentru a scrie corect un e-mail


1. Folosește o adresă de e-mail profesionistă


Ideal, adresa ta de e-mail ar trebui să fie o variație a numelui tău real, nu o poreclă. Folosește punctul sau linia de jos pentru un e-mail cu numele tău, fără numere sau litere suplimentare.

2. Alege un font profesionist


Cele mai multe servicii de e-mail îți oferă posibilitatea de a scrie folosind o varietate de font-uri și tipuri de text. Pentru un e-mail formal, folosește un font precum Times New Roman sau Arial.
Evită font-urile de genul Comic Sans sau Old English. De asemenea, alege mărimea font-ului de 12 și evită scrisul italic, subliniat sau colorat.

3. Folosește un subiect de mail scurt și la obiect


Folosirea cuvintelor cheie în subiectul unui e-mail ar trebui să te ajute să sugerezi exact corpul mailului, în doar câteva cuvinte. În acest fel, te asiguri că persoana în cauză nu va trece cu vederea e-mailul tău.

4. Alege o metodă de salut adecvată


Începe întodeauna un e-mail cu un salut și adresează-te persoanei care primește e-mailul tău, după care este nevoie să pui virgulă. Nu folosi saluturi informale.

5. Prezintă-te în primul paragraf (dacă este nevoie)


Dacă îi scrii unei persoane care nu te cunoaște, prezintă-te și menționează și motivul pentru care îi scrii. Este preferabil să adaugi aceste lucruri în primele propoziții din e-mail.

6. Prioritizează informațiile importante


Odată ce te-ai prezentat, poți continua corpul e-mailului cu cele mai importante informații pe care vrei să le transmiți. Acest lucru denotă faptul că respecți timpul celui care citește e-mailul și clarifică scopul e-mailului tău.
De asemenea, este important să fii direct și la obiect.

7. Folosește un limbaj formal


Din moment ce e-mailurile formale sunt scrise pentru un context profesional, vrei să faci o impresie bună. Folosește propoziții complete și politicoase. Evită glumele, emoticon-urile și expresiile informale.

8. Alege o formulă de încheiere adecvată


La fel ca în cazul salutului, există mai multe tipuri de încheiere a e-mailului care sunt acceptabile. Asigură-te că formula de încheiere este urmată de numele tău complet, funcția pe care o deții sau semnătură.
iulia-mirica
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod