dureri la ciclu si endometriozà

•  
    • 7 mesaje
    5 Mar 2005, 18:19
    0 0
    Am citit toate mesajele privind durerile la ciclu si càutarea de medicamente care sà le amelioreze, medicamente care nu fac decât sà se atace la efecte dar nu la cauza acestor dureri. Sufàr de dureri îngrozitoare de ciclu de la vârsta de 13 ani. Abia la cei 38 de ani ai mei am aflat în urma unei crise de dureri în zona pelvianà ce mà pliau în douà pânà la tàierea respiratiei, cu vomitàturi, cu pierdere de cunostiintà, si care m-au condus la urgente unde s-a descoperit în urma unui scaner cà durerile sunt cauzate de o boalà putin cunoscuta, specific femininà si ràu interpretatà si de bolnave si ceea ce este si mai trist si de medici, care se cheamà endometriozà.
    Ce este endometrioza ? Am sà încerc sà o descriu în functie de explicatiile ce mi-au fost date de medicul meu, în Franta unde mà aflu acualmente, cerându-và scuze dacà nu reusesc o traducere bunà a termenilor medicali. Nu sunt medic !
    Endometra este tesutul care tapiseazà uterul si care sub efectul hormonilor numiti “oestrogenes” în timpul ciclului se îngroasà în vederea unei potentiale sarcini, dar dacà nu este fecundatie se destramà si sângereazà fiind expulzatà, ceea ce constituie ciclul nostru menstrual. La unele femei din cauze necunoscute tesutul acesta endometrial se dezvoltà în afara uterului în interior, provocând leziuni, aderente si chisturi pe organele genitale, putând sà se instaleze si pe vezicà sau alte organe abdominale. De obicei este diagnosticatà din întâmplare cum a fost cazul pentru mine. Eu am o endometriozà foarte avansatà cu adrente nu numai pe aparatul genital dar si digestif. Am fàcut o operatie care aici se chemà celioscopie prin care mi-au scos doar chisturile endometriale fixate pe ovare si mi-a curàtit trompele dar uterul vezica ca si aparatul digestiv sunt încà prinse si în curând trebuie sà support o altà operatie.