Paris Fashion Week, prin ochii lui Alin Galatescu

Alin Galatescu, unul dintre cei mai respectati analisti de moda din Romania, nu putea lipsi de la Paris Fashion Week.

Alin Galatescu, unul dintre cei mai respectati analisti de moda din Romania, nu putea lipsi de la Paris Fashion Week. Recunosc ca mi-a luat ceva timp pana am reusit sa stau de vorba cu el, insa m-am gandit ca merita asteptarea. Iata ce ne spune el...

Ce s-a intamplat anul acesta la Paris Fashion Week comparativ cu anii trecuti, care au fost deosebirile?


In primul rand, a fost prezenta crizei, asa, ca un gen de fantoma in zona creatorilor, si asta a contat mult. Mai degraba ca subiect, pentru ca toata lumea se astepta sa se intre pe un regim de austeritate.

S-a pus chiar problema relatiei dintre fake-uri si moda creativa, autentica.

"Cei care iubesc moda autentica nu sunt atat de afectati de criza incat sa-si schimbe pozitia vizavi de noi." - aceasta a fost parerea unanima a creatorilor. Si, ca atare, toata lumea a mers pe zone creative, pe zone fara compromisuri. Singura chestiune care a parut surprinzatoare a fost aceea ca multe dintre trusturi, chiar si cele mai mari, au optat pentru o solutie care, pentru multi, a insemnat un compromis, pentru altii, o noua directie in dezvoltare fireasca a "casei", dar, pentru cei mai multi, o solutie de certitudine, si anume s-au intors la valorile certe ale brandului.
Astfel ca au realizat colectii cu risc minim.

Mie mi se pare foarte clar ca aceasta este o chestiune de protectie a brandurilor mari, tocmai in relatia cu criza. A fost Channel, care a creat in Grand Pale o intreaga strada, primul lor magazin mare din istorie. Imens, pe 10-12 m inaltime, iar fetele mergeau pe pavajele de pe strada, o strada megalitica in mijlocul Grand Pale-ului, care are cea mai mare cupola de sticla din lume si este superb. (Channel)

Al doilea a fost chiar Dior, cu o colectie foarte fresh, multe fuste scurte, rochii foarte simple, colorate.

"Eu stiu foarte bine ce asteapta clientii mei, sunt de 11 ani la Dior, deci am facut o colectie strict pentru clientii casei.", a spus Galliano.

La fel mi s-a parut si colectia lui Yohji Yamamoto, care a mers pe alb, negru, gri, un gen de bleumarin. A mers exact in standardul Yohji Yamamoto din anii '80, aceleasi tipologii de asimetrii, pantaloni largi, sacouriasimetrice, constructii savante. Spre sfarsit, a folosit foarte putine curele rock, iar la inceput a avut cateva modele cusute putin defazat, cu ata primitiva, in.
(Christian Dior)