Cum să-ți organizezi timpul dacă ești student și ai un job

Indiferent dacă vrei să dobândești experiență profesională în paralel cu studiile sau ai deja un job potrivit și vrei să îți adaugi o nouă specializare contează foarte mult cum îți organizezi timpul ca student.
Atunci când lucrezi în timpul studiilor trebuie să fii foarte organizat pentru a reuși să faci tot ce ți-ai propus fără să te obosești excesiv sau să fii stresat pentru că nu poți rezolva totul. Dacă ai și alte responsabilități familiale va fi nevoie să fii foarte exigent cu timpul tău de student și să-ți stabilești priorități și o strategie eficientă pentru fiecare parte a zilei.
Cu toții ne-am dori ca ziua să aibă mai multe ore, dar o gestionare pozitivă a intervalelor disponibile te va face să realizezi că nu îți lipsește timpul de fapt, ci utilitatea.

 
Iată cum trebuie să procedezi pentru a folosi corect timpul dacă ești student și lucrezi în paralel:

 
1. Fă-ți un program

Sugestia de a crea un program personalizat atunci când nu știi sigur cum să încadrezi toate activitățile pe care le ai de realizat în 24 de ore este simplă și logică. Dacă până acum ai ignorat nevoia de a-ți face un program este momentul să pui acest sfat în aplicare.
Nu te baza pe memorie pentru că evenimentele neașteptate sau dificultățile întâmpinate pe parcurs te pot face să te abați de la ritmul planificat sau să uiți complet de alte lucruri importante. Nu planifica ziua la modul abstract, ci ia-ți agenda sau telefonul mobil și notează intervalele orare pentru fiecare activitate. În acest mod vei ști ce să prioritizezi și nu te vei simți copleșit dacă se întâmplă ceva neașteptat.
Dacă scrii tot ce ai de gând să faci vei reduce și stresul pentru că nu ești mereu sub presiune și nu te vei teme că ai uitat ceva sau că ai trecut prea repede peste un anumit aspect. Completează orarul cursurilor, adaugă orele de lucru și colorează cu gri orele care cuprind activități flexibile. Stabilește-ți intervale clare dedicate studiului, în loc să-l amâni pentru orele de noapte și include timp pentru a fi alături de familia ta sau de partener.

 
2. Învață să faci sacrificii

Muncești din greu și studiezi în același timp, așa că meriți să te relaxezi și să te distrezi din când în când. Poate fi vorba despre câteva episoade din serialul tău favorit, o baie relaxantă, o plimbare prin parc sau dormitul târziu într-una din zilele de weekend.
Important este să-ți acorzi și acest timp de refacere pentru a putea avea în continuare energie pentru activitatea de student și rezultate bune în plan profesional.
Cu toate acestea, trebuie să înțelegi că vor exista și momente în care va trebui să renunți la timpul de relaxare sau să-l diminuezi. Poate că ai avut o zi lungă și stresantă și ți se pare normal să te odihnești tot restul serii sau ți se pare justificat să te uiți 4 ore la televizor după ce ai stat mai mult de 6 ore să cauți informații relevante pentru proiectul de la facultate, dar dacă ai un obiectiv pe termen lung vor fi și clipe în care nu te vei putea relaxa atât de mult precum ți-ai dori. Dacă realizarea visului tău înseamnă să te uiți numai 2 ore la televizor în loc de 4 nu crezi că merită să faci acest sacrificiu?

 
3. Stopează tendința de a amâna lucrurile

Precis unele sarcini de la serviciu sau anumite părți ale activităților de studiu nu te atrag foarte mult și preferi să le lași pe mai târziu, dar nu este un obicei util. În loc să te simți copleșit și să amâni tot timpul partea neplăcută a activității tale, mai bine împarte-o în sub-etape pe care le poți rezolva pe rând, diminuând impresia că nu poți face față.
Amânările au de obicei consecințe negative cum ar fi notele mai mici sau un proiect de o calitate mai redusă tocmai pentru că a fost realizat în ultimul moment.
Este mai bine să începi să faci lucrurile care ți se par dificile sau plictisitoare pentru că impresia se va accentua pe măsură ce trece timpul și nu te încumeți să iei startul.
E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.