Andreea Marin Banica si schimbarile radicale din viata ei

Zilele trecute, a vuit presa despre renuntarea Andreei Marin Banica la a mai prezenta emisiunea "Suprize, Surprize". Adevarul este ca nu a fost asa o "surpriza".

Zilele trecute, a vuit presa despre renuntarea Andreei Marin Banica la a mai prezenta emisiunea "Suprize, Surprize". Adevarul este ca nu a fost asa o "surpriza". Ea declarase inca dinainte de a naste ca a venit vremea sa faca si altceva. Au mai trecut ceva zile si inca o stire bomba. Andreea Marin Banica, director editorial de revista. Multe informatii, unele dupa altele, si am crezut necesar sa aflu direct de la sursa ce se intampla. Asadar, despre revista, familie si planuri de viitor cu... Andreea Marin Banica!
 
Am aflat ca va pregatiti sa intrati in presa scrisa. De ce tocmai acum?
De ani de zile am primit astfel de propuneri si am tot ezitat pana acum sa le accept. Munca de televiziune, mai ales atunci cand nu esti doar prezentator, ci si initiator al unor proiecte ample sau director de program, cum a fost cazul meu, e o munca in care te implici trup si suflet, iti mananca 14 ore pe zi si abia mai ai timp sa respiri. Asadar, eram constienta ca nu puteam da la fel de mult in paralel si in alta directie ce necesita creativitate, pentru ca mintea imi era in alta parte cu totul.  
 
Acum, insa, am gasit intelepciunea si dorinta in mine de a face o schimbare radicala de ritm in viata mea, pentru a trai fericirea acestui moment unic in care am devenit mama. Mi-am regasit astfel linistea, bucuria de a trai in primul rand pentru familia mea, pentru o carte buna, pentru lectiile de dans si pian, pentru calatorie, si abia apoi pentru ceea ce numim cariera. Asa se face ca am regasit si placerea de a sta la masa de scris.  
 
Ce ne puteti spune despre acest proiect? Cum v-ati hotarat sa faceti aceasta schimbare?
De Alexandru Raducanu, publisherul care mi-a facut oferta, n-am stiut nimic timp de vreo cinci ani de zile, ne-am intalnit doar o data, iar anul trecut ne-am regasit cand el mi-a cerut un interviu pentru revista The Marketer. La ceva timp dupa aceea, m-a intrebat daca nu m-ar interesa un proiect in presa scrisa. M-am gandit ca sunt inconstienta daca, insarcinata fiind si muncind in ritm nebun pana in luna a opta, mai adaug inca ceva in plus, asa ca n-am vrut sa-l incurc.  
 
El a avut abilitatea de a astepta momentul potrivit in care sa revina cu o propunere mult mai clara. Dupa ce am nascut si am intrat intr-un ritm firesc acasa cu noutatea din viata mea, am regasit mailul sau asupra caruia nu avusesem timp sa ma aplec si mi s-a parut foarte bine argumentat proiectul sau, dar i-am admirat si entuziasmul absolut necesar mai ales la inceput de drum, intr-o piata atat de aglomerata, cum e piata presei de la noi.    
 
Totusi a fost o alegere destul de dificila, daca tinem cont de multitudinea de reviste care exista pe piata.
Ai dreptate, sunt multe reviste la taraba, dar, daca stai sa alegi ce are cu adevarat continut si nu e doar forma fara fond, vei vedea ca, de fapt, oferta nu este atat de bogata, multe informatii sunt prezentate la fel de superficial in 10 publicatii, nu aduc nimic nou. Numeri pe degete interviurile pe care sa le tii minte mai mult de o zi si articolele care sa insemne mai mult decat barfa, revistele pe care chiar vrei sa le pastrezi dupa ce le-ai rasfoit, pentru ca merita sa revii la ele. Asa ca n-am nici o indoiala ca voi face o treaba cel putin civilizata, cu seriozitatea cu care tratez orice demers.  
 
Care vor fi atributiile dumneavoastra in realizarea acestei reviste?
Pe langa editorial, ma voi ocupa de paginile numite Remarkable Women, pe care le-am propus publisherului cu gandul de a prezenta in fiecare numar, in paralel, istoria unei femei celebre care a schimbat lumea in bine, intr-un anume fel. Respectiv, un interviu atipic cu o femeie realizata a timpurilor noastre, care e driver de schimbare in societatea in care traim.  
 
Care au fost conditiile pe care le-ati pus inainte de a semna contractul?
Venitul care mi s-ar cuveni in urma muncii mele pentru aceasta treaba va ajunge, prin intermediul noii mele fundatii, "Pretuieste viata!", la oameni care au nevoie si merita o schimbare in bine in viata lor. A fost singura mea conditie pentru a accepta oferta, pentru ca vreau sa am sentimentul ca imi consum timpul cu folos, si a fost acceptat cu placere.  
 
In ce categorie a revistelor de pe piata o putem introduce? La ce interval de timp apare si care este publicul tinta?
Business Woman se adreseaza femeilor de cariera, pentru care a fost adaptat un concept ce combina o publicatie de business si una de lifestyle. Editata in 100 de pagini glossy, revista are format A4 si va aparea lunar.  
 
Pe cine o sa regasim, dintre persoanele publice, in paginile acestei reviste?
Vor exista rubrici permanente semnate de Adriana Saftoiu, Irina Schrotter, Aurora Liiceanu si Dana Argesan. Publicatia va aparea efectiv pe piata la sfarsitul lunii februarie, fiind lansata oficial in martie, in cadrul Business Woman Gala, cand compania va veni si cu anuarul "33 Romanian Business Women Hall of Fame".  
 
Cand o sa va revedem pe micile ecrane?
Sper ca in curand, la Gala UNICEF, la proiectul careia lucram in prezent.
 
Sa ne intoarcem putin la "Surprize, Surprize". Ce a insemnat pentru dumneavoastra acest format?
A insemnat sansa de a invata din experienta a sute de oameni care mi-au fost timp de noua ani de zile parteneri de dialog, fie ca era vorba de oameni simpli, fara prea multa scoala, dar cu o intelepciune mostenita din tata in fiu, fie ca era vorba despre eruditi si celebritati din domenii diverse, din tara sau din strainatate.  
 
A mai insemnat contactul cu Pamantul. Nu mi-am pierdut capul odata ce am devenit cunoscuta, tocmai pentru ca munca mea a insemnat sa cunosc nemijlocit situatii de viata incredibile si adeseori extrem de dureroase, care mi-au aratat realitatea zilelor noastre despre care multe dintre "vedetele", ce nu fac altceva decat sa-si numere zilnic perechile de pantofi sau sa-si etaleze etichetele hainelor, au uitat cu desavarsire sau nici nu vor sa stie ca exista.  
 
Si, nu in ultimul rand, a insemnat sansa de a conduce o echipa performanta, de a-l avea drept mentor pe Valeriu Lazarov si de a realiza un record care va fi greu de egalat: noua ani de zile cu o audienta de invidiat sambata seara in prime time, trei ore de emisie in direct, de spontaneitate impletita cu o documentare extrem de serioasa si cu o atentie pentru detalii pe care putine programe de televiziune o pot avea.  
 
Vorbeati de audienta record. Care au fost cele mai mari cifre atinse?
Recordul de audienta stabilit de "Surprize, Surprize" este urias, iar in zilele noastre, pur si simplu, nu mai poate fi atins, el a depasit o cota de piata (share) de 60% si a inregistrat un rating de peste 40 de procente.  
 
Nota redactiei
 
Share (Market Share) - cota de piata, parte din totalul audientei TV (considerata 100%) pentru un canal TV
Rating - indice de audienta, media pe minut a numarului de indivizi care au vizionat canalul/programul
 
Dupa ce ati facut istorie in divertisment, v-ati mai intoarce la stiri?
Nu exclud aceasta posibilitate, poate fi interesanta aceasta experienta la o alta varsta.
 
Stiu ca, pe langa prezentarea show-ului "Surprize, Surprize", v-ati implicat si in munca din spatele camerelor. Care dintre cele doua situatii va este cea mai draga?
Cea de director al programului, este o ipostaza foarte creativa, sa conduci o echipa e mai greu decat sa te conduci pe tine insati, dar si mai frumos. Am depasit de mult etapa in care aparitia pe micul ecran sa mai constituie un miraj pentru mine, a devenit normalitate.
 
Trebuie sa recunoastem ca sunteti un model pentru fetele din ziua de astazi. Ce le sfatuiti pe cele care vor sa intre in televiziune?
Pentru unii oameni, pot fi un model, pentru altii, nu. De pilda, sora mea a realizat ca, desi, aparent, este un mare avantaj sa fii in pielea mea, in fond sunt si multe neplaceri pe care ti le poate aduce faptul ca esti persoana publica, unele de nesuportat pentru alti oameni, astfel incat ea nu si-a dorit sa urmeze aceeasi cale ca si mine, desi a avut astfel de propuneri la un moment dat. Deci pentru ea, viata mea nu a fost un model de urmat, desi ma sustine intrutotul, pentru ca imi cunoaste principiile si stie ce fel de om sunt mai bine ca oricine.  
 
Asadar, nu-mi permit sa dau sfaturi, mai cu seama ca sunt "de moda veche": sunt exagerat de corecta si adeseori am eu de pierdut din aceasta pricina, nu accept compromisuri care pentru altii inseamna normalitate, nu sunt usor "de cumparat", in sensul ca trebuie, in primul rand, sa-mi faca placere ceea ce fac pentru a accepta chiar si o oferta financiara foarte tentanta.  
 
Daca ar fi totusi sa dau o sugestie, aceasta este urmatoarea: sa nu gandeasca pe termen scurt, sa nu aleaga calea succesului de moment, desi este mai dificil sa alegi calea gandirii pe termen lung, pentru ca la tot pasul sunt tentatii de a face o munca facila si banoasa pe moment, dar care te pot cobori in ochii posibililor parteneri bine ancorati in realitate. Asta este ceea ce am ales eu si nu regret, calea cea costisitoare, dar cu impliniri pe masura. Daca iti doresti sa cladesti ceva durabil, trebuie sa ai mare grija cum ridici fundatia.
 
Ce ne puteti spune despre campania "Pretuieste viata"?
La inceputul acestui an, am infiintat fundatia "Pretuieste Viata", care are deja in portofoliu proiecte pe mai multe directii, pe care le voi face publice in curand, cand toate detaliile vor fi finalizate. Proiectul de televiziune pe care il negociez in prezent poarta acelasi nume, dar nu exista o legatura directa intre fundatia mea si acest proiect, doar ca este un nume cu rezonanta in sufletul meu si de aceea il pastrez. Cu ani in urma, am numit generic "Pretuieste viata" seria de campanii umanitare care avea sa adune bugete impresionante de la an de an, fie pentru bolnavii de cancer, fie pentru sinistrati, pentru copii cu diverse probleme, tinerii talentati, dar fara sustinere financiara, sau bolnavii in stadiul terminal si familiile lor, pentru care am luptat de-a lungul timpului.
 
Din punct de vedere profesional, ce face acum Andreea Marin Banica?
Acum lucrez pe mai multe directii: publicitate - valorific imaginea mea si in strainatate, din acest an, televiziune - este deja pregatit pentru a fi pus in practica proiectul Galei UNICEF si pregatesc si un format original, mediul virtual - lucrez pentru realizarea unui site nou bilingv (romana-engleza) si al unui blog in care sa am un dialog eficient cu publicul meu, presa scrisa si documentar - editorialul lunar si interviuri pentru Business Woman si materiale de exclusivitate pentru televiziune ce vor fi realizate peste hotare in scurt timp. In plus, pun la punct campaniile pe care le va derula anul acesta fundatia mea nou infiintata, "Pretuieste viata".
 
Cum se impaca statutul de mama cu cel de vedeta?
Termenul de "vedeta", asa cum este el inteles la noi, imi repugna si nu mi se potriveste sub nici o forma, cel de "diva" de asemenea. Felul in care ma definesc eu, de fapt, este urmatorul: sunt un om creativ, cu o putere de munca mare, cu o forta dobandita din studii, experienta si argumente pentru orice demers pe care il intreprind, iar in viata particulara sunt femeie in adevaratul sens al cuvantului si mama. Peste toate, faptul ca apar de atata timp la televizor a facut din mine nu o vedeta, ci, pur si simplu, o persoana publica. Asadar, nu am probleme in a impaca cele doua ipostaze despre care vorbiti, am stiut sa echilibrez foarte bine balanta, si atunci cand mi-am construit cariera, dedicandu-ma mai mult profesiei decat vietii personale, pentru ca aceea era realitatea momentului, si acum, cand sunt mama si am simtit ca trebuie sa fac o schimbare spre binele copilului meu.
 
Ce face Ana Violeta? Cum este ea? Cum s-a acomodat in aceasta lume nebuna?
Este un copil foarte sociabil, avem multi prieteni care ne calca pragul si a devenit foarte comunicativa, fireste, deocamdata fara cuvinte, doar prin zambete si sunete simpatice. E foarte vesela, se grabeste, din cate vad, sa faca lucrurile precum parintii ei: in ritm alert. La doua luni de viata, deja face lucruri pe care medicul ne-a spus ca, in mod firesc, le fac "pitici" mai mari decat ea.
 
De ce v-a fost cel mai teama de-a lungul sarcinii?
De neprevazut, dar sarcina mea a fost o perioada extrem de frumoasa, si teama nu a fost o stare de spirit potrivita ei.
 
Intentionati sa mai aveti copii?
De ce nu? Se pare ca am vocatie de mama, asa ca n-as ezita sa fac asta din nou.