Tot ce ar trebui sa stii despre promovarea interna

Majoritatea oamenilor isi imagineaza ca, pentru a accede intr-o pozitie superioara in cadrul aceleiasi companii in care sunt angajati, este suficient sa-si anunte intentia de a candida...

Majoritatea oamenilor isi imagineaza ca, pentru a accede intr-o pozitie superioara in cadrul aceleiasi companii in care sunt angajati, este suficient sa-si anunte intentia de a candida pentru postul respectiv. In conceptia lor, un curriculum vitae si o scrisoare de intentie nu sunt necesare decat cel mult daca postul pe care doresc sa il ocupe este complet diferit de ceea ce au facut pana atunci. Si, chiar si atunci, nu se gandesc la faptul ca ar fi necesar sa redacteze aceste documente foarte amanuntit, de vreme ce - considera ei - activitatea lor este relativ cunoscuta in cadrul companiei respective.

Acestea sunt greseli care nu numai ca ar compromite sansele de a obtine functia respectiva, dar te pot pune si intr-o lumina nu tocmai favorabila in ochii superiorilor. Intr-adevar, intr-o organizatie unde comunicarea interna functioneaza la parametrii optimi, staff-ul managerial ar putea sa aiba la dispozitie informatiile referitoare la tine; dar, in mod evident, ai fi dezavantajata.



Posibilii tai viitori sefi ar putea ajunge (pe buna dreptate) la concluzia ca nu esti prea interesata de functia respectiva. Pe langa aceasta, mai este un aspect: este o ocazie excelenta de a vorbi despre realizarile pe care le-ai avut, astfel incat la eventualul interviu interlocutorii sa fie deja familiarizati cu ceea ce reprezinti tu pentru companie.

Atunci cand iti concepi CV-ul in vederea unui interviu intern, considera ca aplici pentru un post unde angajatorul nu stie nimic despre tine, contributia pe care-ai avut-o in departament si in general ceea ce reprezinti tu pentru firma. Sunt aspecte cu atat mai importante daca vrei sa detii o functie superioara celei de pana acum. Iata si alte cateva aspecte de care este bine sa tii cont, pentru a-ti mari sansele.

  • Daca intentionezi sa candidezi pentru un post de conducere, este bine sa pui accent pe abilitatile organizatorice si manageriale pe care le ai si modul in care intentionezi sa te perfectionezi, inclusiv in aceasta privinta.
    Dupa caz, poti face referire la diferitele traininguri, coordonarea echipei, derularea unor proiecte importante, ducerea la bun sfarsit a unei sarcini dificile si provocatoare.

  • De asemenea, daca ti-ai adus contributia la solutionarea unei probleme grave, este in avantajul tau sa mentionezi acest lucru. In context, fa referire la provocarile pe care ti le-ai asumat si argumenteaza solutiile pe care le-ai ales. Cand este posibil, prezinta si grafice ori statistici, pentru a adauga un plus de greutate afirmatiilor tale.

  • Include in CV si trainingurile la care ai luat parte, subliniind felul in care te-au ajutat acestea sa-ti dezvolti aptitudinile. Pentru a te distinge de ceilalti candidati, scoate in evidenta sarcinile pe care ti le-ai atribuit din proprie initiativa si ar fi bine sa ai la indemana si o recomandare de la superiorul tau direct.

  • Daca ai primit vreun premiu de la un organism de specialitate, este momentul sa profiti de ocazie si sa bifezi un nou punct in favoarea ta.
    Insa nu este vorba numai de o distinctie; daca, sa presupunem, ai primit un mesaj de multumire de la vreun client care e incantat de felul in care i-ai rezolvat problema, poti face si din asta un atu.

  • N-ar fi rau sa-ti pregatesti o strategie pe termen mediu sau lung, in eventualitatea in care obtii postul respectiv. Poate fi una dintre intrebarile care-ti vor fi adresate la interviu. "Cum ati proceda pentru a creste vanzarile?", spre exemplu. Un raspuns elaborat va demonstra nu numai ca "ti-ai facut temele", ci si ca stii sa gandesti in perspectiva si dai dovada de initiativa - doua atribute imperios necesare intr-o functie de raspundere.

  • Orice manager va aprecia solutiile ingenioase si eficiente gasite pentru rezolvarea vreunei chestiuni spinoase. Daca este cazul, nu ezita sa aduci subiectul in discutie. De asemenea, daca departamentul unde lucrezi s-a confruntat cu vreo problema, te poti referi la acest lucru pentru a mentiona felul in care te-ai implicat, variantele pe care le-ai propus si ce ai invatat tu din experienta cu pricina.

In principiu, n-ar fi rau sa tii un mic "jurnal" in care sa notezi realizarile pe care le ai, problemele pe care le intampini (ai grija ca, daca vorbesti despre acestea din urma, ar trebui sa ai la indemana si niste posibile solutii).
In lipsa "jurnalului", risti ca la potentialul interviu sa omiti vreo informatie relevanta, care te-ar putea ajuta sa obtii slujba dorita.