Reclamele antifumat s-au dovedit inselatoare



Reclamele antifumat televizate, create de companiile producatoare de tigari special pentru parinti, incurajeaza de fapt copii sa inceapa sa fumeze, se comunica intr-un raport de studiu Australian. "Companiile care produc tigari sunt la fel de manipulatoare ca si inainte" a spus coordonatorul studiului."Cine crede ca aceste companii s-au reformat se inseala". Reclamele ii determina pe liceeni sa priveasca fumatul ca un obicei mai putin nociv, sa aprobe acest obicei si le cultiva intentia de a fuma in viitor, a rezultat din studiul facut in Australia.
Se pare ca aceasta este chiar intentia companiilor, dupa declaratia facuta de directorul Philip Morris, care admite ca intentia reclamelor este de a amana varsta la care tinerii fumeaza prima tigara pana la 18 ani. Scopul companiei se contrazice cu cel al programelor de sanantate care intentioneaza sa elimine fumatul din randul populatiei, indiferent de varsta. Aceste programe, ca si celelalte concepute de industria tabacica servesc doar interesele comerciale ale ale companiilor si distrag atentia institutiilor care incearca sa le tina sub control, a opinat unul din critici.
In concluzie analiza a demonstrat ca reclamele si campaniile antifumat adresate tinerilor si parintilor lor nu sunt eficiente, din contra, pot fi foarte nocive. Reprezentantii companiilor implicate nu au comentat aceasta concluzie.