Dana Săvuică: Diamante sau gablonţuri? Învaţă să faci diferenţa!

Statisticile spun ca, desi suntem in plina criza economica, piata produselor luxury s-a mentinut sau chiar a prezentat o crestere fata de anii trecuti. Este ciudat cum casele mari de moda cresc

Statisticile spun ca, desi suntem in plina criza economica, piata produselor luxury s-a mentinut sau chiar a prezentat o crestere fata de anii trecuti. Este ciudat cum casele mari de moda cresc preturile, in acelasi timp aventurandu-se in zona clasei medie, lansand sub semnatura colectii limitate de haine si accesorii create special pentru retele de magazine care vand marfa la volum.

Ideea este simpla: se joaca cu mintea  oricarei persoane care are aspiratii si doreste sa poarte haine de firma, amagind-o cu brandul de pe eticheta si oferindu-I un produs care nu comporta nici o diferenta fata de cel ‘no name” , aruncat la doua rafturi mai incolo, dar creat in aceeasi tara in care forta de munca este ieftina.

Costuri mici si profituri mari. Cam asa se fac banii si toata lumea este multumita.

Astfel, s-a dezvoltat fenomenul fashionable street style in care o persoana este ultra chic, purtand haine sezoniere sub semnatura unei case de moda, avand astfel garantia succesului in mediul in care activeaza si visand la urmatoarea treapta  atunci cand va avea capacitatea de a cumpara un produs unicat, sub aceeasi semnatura, dar luat de pe raftul magazinului boutique, amplasat pe  Rue de Rivoli sau 5Th Avenue.

Plimbandu-ma prin magazinele dintr-un mall central, am remarcat cum absolut toate firmele aveau acelasi tip de haine, urmarind tendintele fashion pana la cele mai mici detalii, fortand cumparatorul sa scoata banii din buzunar, convins fiind de chilipir.

Unii nici nu se mai obosesc ca sa mai iasa in lume, preferand sa stea acasa, linistiti, cu laptopul in fata, dand un simplu click pe haina care le va veni direct la usa, sistemul online fiind preferat din ce in ce mai mult atat pentru confort cat si pentru preturile atractive.
Traim intr-o lume in care clasele sociale se schimba, se amesteca intre ele, creand un melanj interesant intre burghezii vechi si les nouveau riches, fiecare ametiti de criza dar si de tentatiile pe care piata comertului le ofera la tot pasul. Indiferent din ce clasa provin, imaginea este la fel de importanta.

Fiind in aceasta lume de ceva timp si invitata la diferite evenimente, nu pot sa nu constat migala cu care fiecare brand isi lanseaza un nou produs pe piata, apasand pe pedala numelui, a designerului si a povestii din spatele acelui produs.  Pentru ca povestea intotdeauna functioneaza!

Exista o patura sociala care a ramas fidela calitatii si unicitatii produsului, ridicand la rang de opera de arta valoarea unui brand prin produsul pe care il reprezinta.
Saptamana trecuta chiar eu am prezentat povestea unui brand de lux, Visconti, ce  s-a lansat pe piata romaneasca printr-un eveniment extrem de elegant si selectiv, in sensul ca a adunat doar cateva zeci de persoane din lumea buna in vila somptuoasa Miko Beauty Palace.

Visconti prezinta instrumente de scris, stilouri create in forme deosebite, inspirate dupa istoria unor civilizatii sau a unor personalitati marcante. Un brand Italian (florentin) de renume care a ajuns sa fie purtat de  maini celebre , precum Albert de Monaco la casatorie sau Barack Obama la Summit-ul G8.

Stiloul nu este doar un instrument de scris oarecare. El este cel care asterne pe hartie istoria unor natiuni si este simbolul educatiei, primul pas pe care il face un copil atunci cand merge la scoala.

Traim in era vitezei, unde computerul ne asterne gandurile pe ecranul virtual dar stiloul este ca un diamant caruia trebuie sa ai inteligenta de a-i descoperi stralucirea. Daca ajungi sa faci diferenta, atunci nu te va mai incanta stralucirea unor gablonturi!


dana-svuica