Fara sex si agresivitate

Tragedia de la World Trade Center pare sa fi schimbat economia in cele mai mici detalii. Publicitatea pe care o anunta pentru acest sezon firmele de specialitate, pentru promovarea produselor destinate femeilor, va lua forme mai optimiste, exuberante, dinamice, luand locul abordarilor mai degraba agresive de pana acum. Laura Tampa - Brand Communication Director Leo Burnett - spune ca reclamele romanesti din aceasta zona se bazeaza in continuare pe sublinierea beneficiilor rationale ale produselor.

Fabien Baron, presendintele agentiei Baron&Baron, din New York, ce creeaza campanii pentru parfumurile Hugo Boss si Calvin Klein, anticipeaza: "Oamenii vor vedea in acest sezon posetere foarte vesele, pozitive, dinamice, luminoase.

Nu se va mai pune accentul pe aranjarea impecabila a parului, pe machiaj sau efecte speciale de design. Fotografiile personale, intime, in scenarii din viata de zi cu zi vor deveni importante". De ce acest nou fel de a vedea lucrurile? Designerii americani par sa spuna in cor: "de ce sa ne prefacem agresivi si suparati? Trebuie sa fim recunoscatori ca suntem in viata". Simboluri precum familia, bucuria de a trai par sa fie in prim-plan acum. Publicitatea in lumea modei se va concentra prin urmare pe simplitate si pe calitatile produselor. Desigur, va fi loc si pentru fantezie, dar aceasta se va indrepta spre valori cu adevarat esentiale: situatii legate de familie, casa, prietenie.


Clipurile publicitare vor fi filmate in locatii obisnuite, din motive psihologice si financiare. Donna Karan planuieste sa se "intoarca la radacini si sa filmeze in New York City". Gap va continua in aceeasi linie de pana acum, folosind in reclame persoane cu stil, si nu neaparat celebritati. Cat despre sex, ingredientul atat de controversat si des folosit in reclamele adresate femeilor, acesta va continua sa fie prezent, dar intr-o concentratie mult mai diminuata.

Reclamele romanesti te vor imbia si ele oare intr-un mod diferit sa optezi pentru produsul X ori Y? La aceasta intrebare iti raspunde Laura Tampa, Brand Communication Director Leo Burnett: "Ma voi referi doar la produsele cosmetice si de ingrijire destinate femeilor deoarece agentia noastra se ocupa de promovarea unor marci importante din acest segment si anume a samponului Wash&Go, a deodorantului Secret si a liniei de cosmetice Max Factor.
Piata produselor cosmetice si de ingrijire pentru femei este una concurentiala, unde in special in segmentul de mijloc se da o lupta acerba de castigare a cat mai multor cumparatori si de fidelizare a celor existenti. Marile companii multinationale investesc in mod constant in acapararea unui segment cat mai mare de piata, prin dezvolarea si lansarea unor produse ce raspund cerintelor pietei si asteptarilor consumatorilor. Trecand la modul de promovare al acestor produse observam ca intreaga comunicare subliniaza in principal beneficiile rationale ale acestor produselor (deodorante care nu lasa urme, sampoane care inlatura matreata sau regenereaza parul vopsit, etc.), aspectele emotionale fiind comunicate in special prin modul de realizare a reclamelor: casting, acting si editare.
Piata este in plina dezvoltare si speram ca viitorul sa ne ofere surprize placute atat in ceea ce priveste diversificarea gamelor existente, cu produse inovatoare si de calitate, cat si in ceea ce priveste promovarea lor".