Românii cheltuie între 100 și 300 de lei pe un cadou pentru prieteni, arată un studiu realizat de Groupama Asigurări

Românii sunt dispuși să cheltuiască până la 10% din veniturile dintr-o lună pe cadouri pentru prietenii lor, relevă un studiu realizat de Groupama Asigurări cu ocazia lansării noii sale campanii, ”Groupama premiază prietenia!”.
Potrivit studiului, 97% dintre români se consideră prieteni buni pentru amicii lor, iar 44% dintre participanții la studiu cheltuie între 100 și 299 lei pentru un cadou pe care îl oferă prietenilor, în timp ce 22% cumpără cadouri cu valoarea între 50 și 99 lei.

Cadourile cel mai des oferite sunt articolele vestimentare, susțin 20% dintre repondenți, urmate de bijuterii și accesorii (14%), produse de îngrijire personală (14%), obiecte și accesorii casnice (12%) și cărți (10%). Locuitorii din zona București – Ilfov sunt mai dispuși decât media națională să ofere drept cadou bilete la diverse evenimente (37% față de 23% media națională), cărți (56% față de 43%) și vouchere/reduceri la diverse produse sau servicii (23% față de 8%).

Având în vedere gradul ridicat de satisfacție al celor care au ales deja produsele și serviciile Groupama Asigurări –  materializat în rezultatele foarte bune ale indicatorului Ratei nete de recomandare (Net Promoter Score) în 2015, prin campania ”Groupama premiază prietenia!” clienții actuali sunt motivați să își împărtășească experiența pozitivă și să recomande produsele și serviciile companiei altor persoane care nu au avut anterior experiență cu Groupama.

Pentru a participa, clienții trebuie să intre pe www.groupama.ro/premiazaprietenia, unde pot genera coduri de recomandare pentru prietenii lor.
Aceștia pot oferi aceste coduri unice prietenilor lor care nu sunt clienți Groupama, pentru a fi folosite la încheierea polițelor participante în campanie, cu un discount de 10%. Clienții noi vor beneficia de reducerea comercială, iar clienții existenți ale căror coduri de recomandare au fost folosite vor intra în marea extragere pentru un autoturism Dacia Duster sau în extragerile lunare pentru telefone mobile.

Pentru a pune într-un context mai amplu mecanismul campaniei, Groupama Asigurări a dorit să afle modul în care românii se raportează la prietenie prin efectuarea unui studiu care să surprindă cele mai folosite expresii, ce rol joacă prietenia în viețile acestora și care sunt cele mai importante calități pe care un bun prieten ar trebui să le posede. Astfel, conform studiului, rezultă că 97% dintre repondenți susțin că spun mai des ”Prietenul la nevoie se cunoaște” decât ”Să moară și capra vecinului”.

Mai mult, studiul a indicat că:


    Românii sunt săritori. Întrebați ce ar fi dispuși să facă pentru prietenii lor, 89% dintre respondenți au declarat că s-ar duce în toiul nopții să își ajute prietenii, 88% ar împărți mâncarea lor cu aceștia, iar 86% i-ar ajuta să se mute.
    Sinceritatea este cea mai importantă.
Atunci când au fost rugați să realizeze un top al celor mai importante calități pe care prietenii lor ar trebui să le aibă, sinceritatea a fost plasată pe primul loc, urmată de ”săritor la nevoie” și ”te susține întotdeauna”. Alte calități importante sunt: ”de încredere”, ”inteligenți” și ”să pot învăța ceva de la ei”.
    Românii preferă prietenii cu interese diverse. Întrebați dacă preferă prietenii care se aseamănă cu ei sau pe cei care sunt diferiți, românii preferă mai mult diversitatea. Cel mai mare procent este înregistrat în rândul locuitorilor din Nord-Estul țării, comparativ cu cei din zona București – Ilfov, care se ghidează mai mult după principiul ”cine se aseamănă se adună”.
    Intimitatea este importantă pentru români.
Deși prietenia este un aspect important pentru ei, românii sunt mai rezervați privind intimitatea lor, 58% declarând că nu ar fi de acord ca prietenii să se uite în telefonul lor.
    Împrumutatul mașinii – o problemă. Conform rezultatelor studiului, românii ezită atunci când vine vorba de împrumutul mașinii personale, astfel că 57% dintre respondenți au declarat că nu ar fi de acord să împrumute mașina prietenilor lor.

Studiul a fost realizat la nivel național, pe un eșantion de 1.064 respondenți cu vârsta de peste 18 ani și cu o pondere de 53% sex feminin/47% sex masculin.

Campania ”Groupama premiază prietenia” se va desfășura în perioada 14 septembrie – 29 februarie 2016. Mai multe detalii despre aceasta se pot găsi pe pagina: