Viata de promoter

Sunt cei de la care nu ne putem lua ochii pe la petreceri sau cocktail-uri sau care ne imbie la colt de super-market sa apreciem gustul deosebit al noii cafele...

Sunt cei de la care nu ne putem lua ochii pe la petreceri sau cocktail-urisau care ne imbie la colt de super-market sa apreciem gustul deosebital noii cafele x. Sunt hostess si promoteri. Ca ei poti fi situ. Distreaza-te si castiga bani!

Hostess - fata sau baiat cu un aspect atragator si un IQ destul deridicat. De regula, o "hostess" trebuie sa intretina atmosfera in cadrulunor petreceri particulare organizate de diferite firme sau al unorconferinte de presa la care vin invitati speciali.Promoter - trebuie sa indeplineasca aceleasi conditii, cu diferenta cael trebuie sa stie sa intretina o discutie cu persoane apartinand celormai diverse medii sociale, de la... "vladica pana la opinca". Ei suntimplicati in activitati promotionale (sampling, impartirea "fluturasilor",degustari de produse etc.).

Un aspect fizic placut nu inseamna neaparat ca trebuie sa indeplinesticriteriile "nemiloase" impuse unui fotomodel; este adevarat ca la uneleevenimente sunt contractate numai manechine, dar si minionele care auharul vorbirii au mare trecere printre recrutorii de promoteri."Baza de date a colaboratorilor nostri este actualizata la fiecare treiluni. O data pe an, facem o recrutare de mari proportii, anuntata in ziaresi in principal in facultati", declara Dana Casapu, Account Executive siHR Manager la Prospero, firma de BTL a agentiei de publicitate GrafittiBBDO, printre clientii careia se numara companii precum Tuborg, Cosmorom,RomTelecom, Masterfoods, Wrigley etc.

"Salariul" variaza in functie de client insa fii sigura ca vei fiplatita cu un minim de 10 dolari net/zi de catre o agentie de BTL carese respecta.Unele contracte pot dura o zi, asa cum altele se pot intinde pe catevaluni.

Sigur ai avut tentatia gandului ca vei "zbura" in aceasta vara la mare,daca vei fi recrutata ca promoter. Daca nu locuiesti prin preajmalitoralului sau nu esti "dotata" cu o stea norocoasa deasupra capului,mai bine ia-ti gandul de la aceasta posibilitate. In general, companiilecare au actiuni promotionale la mare prefera sa angajaze promoteri locali,din simplul motiv ca sunt mai ieftini (nu sunt costuri de cazare sautransport).


1. Redacteaza-ti un CV asa cum trebuie si ataseaza la el o poza.
2. Alege-ti niste haine care sa fie cat mai convingatoare - nu existao regula in ceea ce priveste tinuta la interviurile sustinute pentrua obtine un astfel de contract; nu te bucura, insa, ca te poti imbracaoricum; aceasta libertate de alegere reprezinta, de fapt, o capcana -recrutorul nu va fi tocmai impresionat daca te vei prezenta la interviuin tinuta de plimbare prin parc.
3. Deplaseaza-te la sediul agentiei care face recrutarea, pregatitapentru un prim interviu.
4. Pe parcursul primului interviu, trebuie sa demonstrezi ca stii ceeste aceea o promotie; obtii o bila alba daca ai experienta in astfelde activitati.
5. La cel de-al doilea interviu, desfasurat in prezenta unui reprezentantal companiei pentru care se organizeaza promotia, asteapta-te la o probapractica, in care ti se va cere sa simulezi promovarea produsului cupricina.

Odata angajata, vei urma un training, in timpul caruia vei afla ce trebuiesa spui, cum trebuie sa te comporti si amanunte despre produsul pe careil vei reprezenta."Sunt clienti care au fost atat de incantati de unii promoteri, incati-au angajat permanent", spune Dana Casapu.


Un promoter trebuie sa dea dovada de:
- punctualitate;
- seriozitate (sa nu fie indiferent sau obraznic cu clientii, sa nufumeze in timpul programului);
- fair - play (barfa iti anuleaza din start sansele de a mai obtine uncontract de promoter prin aceeasi firma; chiar daca sefii tai nu suntintotdeauna prezenti langa tine, nu uita ca ochi si urechi exista pestetot).