Rochiile de mireasa: o afacere pentru femei

Se poate face o afacere profitabila din crearea unor produse de "unica folosinta", la preturi superioare? Ideea pare utopica, insa Ana Brad a dovedit ca este mai mult decat realizabila. In urma cu 20 de ani, aceasta a deschis in Bucuresti un magazin cu rochii de mireasa, printre putinele magazine de acest fel din capitala. Intre timp, Casa de Moda Adeline a devenit un nume recunoscut, oferind unele dintre cele mai indraznete rochii pentru viitoarele mirese.

"La inceput, am deschis un magazin mic dar cochet. Ideea a venit din partea surorii sotului meu care pe atunci lucra la Paris in acest domeniu si care ne-a aratat din secretele meseriei. Am inovat, deoarece veneam cu modele si idei noi din capitala modei. Pe mine m-a fascinat de la inceput acest domeniu, deoarece ma gandeam ca ziua nuntii este cea mai fericita din viata unei femei si eu am posibilitatea sa contribui la sporirea fericirii fiecarei mirese prin realizare unei rochii superbe", subliniaza Ana Brad, manager al Casei de Moda Adeline.



Despre previziuni, aceasta precizeaza ca "era greu sa le faci in acea perioada, dar cu curaj si determinare am reusit sa cream un brand, un nume care este de referinta in moda romaneasca".

O singura rochie de mireasa necesita interventia si creativitatea unei echipe intregi. Pentru ca modelele sa indeplineasca toate asteptarile clientelor, "deseori facem un 'brain-storming', astfel fiecare are posibilitatea sa-si testeze creativitatea, iar in final pastram cele mai bune idei". Ana Brad subliniza ca cel mai productiv i se pare lucrul in echipa, pe care, de altfel, si mizeaza. Echipa a depasit, insa, de mult spatiul pur profesional: "fiica mea este si imaginea firmei, deoarece si ea are de-a face cu viata publica, este cantareata, si de cele mai multe ori ma ajuta la realizarea noilor colectii, deoarece ea are idei foarte proaspate, cateodata chiar avangardiste", mai spune Ana Brad.


Cum devine o casa de moda cunoscuta? Deoarece publicul este foarte specializat, managerul Casei de Moda Adeline se bazeaza pe contactul direct cu clientii. "In ceea ce priveste publicitatea, de cele mai multe ori o prefer pe cea directa, adica cea de la client la client. Rochia de mireasa nu este un produs de larg consum, fiecare viitoare miresa are nevoie de recomandari, iar calitatea este cea mai buna reclama, deoarece ii face pe clienti sa vorbeasca despre tine si altora. De asemenea, am participat si la prezentari de moda, la Bucharest Fashion Week de 2 ori, dar si in afara tarii, la Roma in anul 2003. Anul acesta am avut o mare realizare, si anume participarea la cel mai mare targ international de moda, de la Dusseldorf".




O casa de moda specializata in croirea rochiilor de mireasa are avantaje clare. Unul dintre ele, scos in evidenta de Ana Brad, este chiar comunicarea permanenta cu oamenii, ceea ce ii confera dinamism domeniului si tie, posibilitatea de a-ti dovedi in permanenta creativitatea. Pretentiile sunt numeroase si mult mai solicitante in cazul unui astfel de produs vestimentar, astfel ca provocarea de a-ti depasi produsul anterior este mereu prezenta. Si toate acestea, pentru ca visul unei fete devenite pentru o noapte regina balului sa devina realitate. Dincolo de nobletea produsului, raman aspecte de natura strict economica: mereu o sa existe cerere pentru un astfel de produs. In cazul in care cererea se indreapta catre ceea ce tu oferi, depinde numai de calitatea produselor tale.


Daca doresti sa-ti deschizi o afacere in domeniu, Ana Brad iti spune de ce ai nevoie:
dedicatie totala;
consecventa;
originalitate;
rabdare;
sa pastrezi vie ideea de inceput.