Psihologia culorii si credibilitatea, cele mai importante in cariera

Mihaela Berciu a explicat in detaliu despre fiecare dintre ele.

Mihaela Berciu a explicat in detaliu despre fiecare dintre ele. Pentru inceput, insa, ar fi important sa intelegem ce inseamna sa fii profesionist din punctul de vedere al imaginii. Auzim in stanga si in dreapta ca toata lumea cauta oameni profesionisti, ca a fi profesionist este principalul atu pe care trebuie sa-l ai ca sa gasesti succesul in careira.

"Un bun profesionist comunica mesaje consistente si consecvent despre imaginea proprie. Un bun profesionist isi cunoaste bine valoarea proprie. Un bun profesionist poate depasi oricand limitele sale in comunicare. Un bun profesinist este tot timpul in control asupra reputatiei proprii. Un bun profesionist are mereu un plan de actiune"
, ne explica Mihaela Berciu.

Vorbeam la inceput de credibilitate. Acesta se poate castiga fie prin actiunile profesionale pe care le faci, dar mai ales prin tinuta pe care o prezinti in fata celor cu care te intalnesti.

Din pacate, insa, nu stim intotdeauna sa alegem piesele vestimentare corecte, nu stim cum sa le accesorizam sau nu stim cum sa ne machiem.

Haideti sa vedem ce este gresit si cum putem indrepta greselile:


Cum pot pierde femeile puncte de credibilitate prin tinuta:


  • machiaj si coafura exagerate sau imbatranite
  • imprimeuri mari sau florale
  • haine saracacioase sau lalai
  • neingrijirea personala
  • haine care par batranesti
  • parfum foarte puternic
  • bijuterii excesive
  • tocuri foarte inalte

Cum pot castiga femeile puncte de credibilitate prin tinura:


  • haine potrivite cu nivelul profesional
  • costume cu fusta sau pantaloni
  • culori inchise si texturi potrivite
  • materiale de calitate si accesorii bine alese
  • ingrijire corporala exemplara

Te-ai gandit vreodata cat de importante sunt culorile pe care le porti si cat de multe lucruri spun ele despre tine? Mihaela Berciu, consultant de imagine, ne-a explicat punctual ce reprezinta fiecare culoare si ce spun ele despre caracterul nostru. Astfel, daca alegi rosu, cei de langa tine vor stii ca esti o femeie curajoasa, cu un spirit de aventura bine evidentiat.
Iti place sa atragi atentia. Ai grija insa, pentru ca daca alegi un ton de intensitate mare, va deveni obositor si iritant.

Pastelurile, pe de alta parte, sunt prietenoase, transmit caldura umana, dar de cele mai multe ori tradeaza o lipsa de autoritate. Albastrul este calm si seren, da incredere si este cea mai potrivita culoare pe care ai putea-o purta la interviu.

Violetul si visiniul sunt culori regale, elegante. Sugereaza creativitate si sunt cele mai bune alternative pentru negru si bleumarin. Si, ca tot vorbeam despre negru, hai de sa vedem ce reprezinta el. Asadar, negrul este solemn, elegant, de asemenea. Sugerereaza putere si dominanta, rigoare si autoritate. Merge foarte bine daca il asortezi cu pasteluri.

Griul este culoarea perfecta pentru mediul de afaceri. Transmite eleganta si siguranta, inteligenta si conservatorism.
Este foarte potrivit de asortat cu nuantele pline.

Maroul denota naturalete si putere. Transmite sentimente calde si este foarte bine evidentiat daca este combinat cu alte culori calde.

In continuare, Mihaela Berciu iti propune un plan de actiune atunci cand vine vorba despre Managementul Imaginii Profesionale proprii:

  • scapa de toate lucrurile vechi si nefolositoare din garderoba ta
  • reorganizeaza-ti garderoba in forma unei Capsule bazate pe calitate, nu pe cantitate
  • fa o lista de tinute necesare pentru imbunatatirea imaginii tale profesionale
  • afla ce culori, stiluri, materiale si marimi ti se potrivesc (fie in magazine, fie in discutiile cu un profesionist in imagine personala)
  • planifica-ti din timp activitatile legate de imaginea ta profesionala: ingrijirea parului, ingrijirea pielii, make-up, manichiura si pedichiura, ingrijirea hainelor.

La final, iti oferim cateva tips-uri de care sa tii seama daca vrei ca prima impresie pe care o faci sa fie una pozitiva:

  • uita-te in ochii interlocutorului
  • strange mana ferm, dar nu cu putere exagerata
  • pastreaza palmele in pozitie verticala, nu apleca sau ridica mana prea sus
  • pastreaza-ti palmele uscate si la temperatura normala
  • scutura mana interlocutorului de maxim 2-3 ori
  • ZAMBESTE!