Fundația pentru SMURD, cu sprijinul LIDL România, achiziționează o unitate de terapie intensivă mobilă

Departamentul pentru Situații de Urgență prin Fundația pentru SMURD, cu sprijinul Lidl România, achiziționează prima secție de terapie intensivă mobilă din țara noastră, în valoare de 264.930 de dolari, care va putea prelua pacienții în stare critică ca urmare a infecției cu SARS–CoV–2.

Această secție mobilă de terapie intensivă pe structura unui tir poate fi deplasată rapid oriunde în țară, crescând capacitatea celor mai aglomerate spitale de a oferi îngrijire pacienților la cele mai înalte standarde. Secția va fi amplasată în curtea unui spital supraaglomerat de primă linie, putând fi racordată atât la rețeaua electrică cât și la cea de oxygen a spitalului și va putea prelua un număr de 12 pacienți cu indicație de îngrijire în terapie intensivă.

„Traversăm o perioadă fără precedent, în care pandemia de Coronavirus pune o presiune uriașă pe sistemele medicale din toată lumea. Pentru a putea face față acestei situații, este nevoie de solidaritate la nivelul întregii societăți și de sprijin din partea mediului privat. Pentru noi, Lidl România, investiția în dezvoltarea serviciilor medicale de urgență este de mulți ani o prioritate și ne-am bucurat să putem colabora de-a lungul timpului cu DSU și Fundația pentru SMURD în mai multe proiecte naționale care au salvat deja multe vieți. Acum, continuăm acest parteneriat de lungă durată, pentru a suplimenta capacitatea României de a oferi îngrijirile necesare pacienților diagnosticați cu noul Coronavirus și aflați în stare gravă.

Totodată, aș vrea să mulțumesc atât personal, cât și din partea celor peste 7.500 de colegi din Lidl, întregului corp medical din România, cei aflați în prima linie în aceste zile, care fac eforturi enorme pentru a avea grijă de sănătatea noastră”, a declarat Frank Wagner, CEO Lidl România.

Dr. Raed Arafat, Șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, spune: „Această unitate de terapie intensivă este unică în România, folosirea ei dându-ne posibilitatea să îmbunătățim semnificativ evoluția pacienților cel mai grav afectați de infecția cu SARS–CoV–2. Având in vedere experiența altor țări europene care s-au confruntat deja cu o lipsă a locurilor în secțiile de terapie intensivă, precum și dinamica rapidă într-un astfel de context la nivel național, un număr de 4 astfel de unități mobile ar crește semnificativ capacitatea României de a gestiona pacienții critici în perioada ce va urma, exact acolo unde este cea mai mare nevoie. În acest context încurajăm și alți investitori să se alăture acestui demers susținut de LIDL România.
Le mulțumim tuturor celor care vin în sprijinul colegilor care se alfă în linia întâi, avem nevoie să vă simțim aproape și să știm că aveți încredere în noi și în toate eforturile depuse zi și noapte de colegii mei”.


Acest tip de unitate mobilă va fi inclusă în dotarea României de răspuns la dezastre și va putea fi folosită în orice situație de catastrofă care generează victime multiple, cum ar fi în cazul unui cutremur. După încheierea acestei crize, unitatea de terapie intensivă mobilă va putea funcționa inclusiv ca un centru mobil de simulare pentru medicii rezidenți în ATI și medicină urgență.



Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 10.800 de magazine și peste 160 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse la cel mai bun raport calitate-preț. În spatele operațiunilor din magazine, din centrele logistice și din sediile centrale stau simplitatea și orientarea către eficiență.
Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central de la Neckarsulm.  

În prezent, Lidl are aproximativ 287.000 de angajați, dintre care peste 7.500 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 260 de magazine și 5 centre logistice.  Dinamismul din activitățile de zi cu zi, rezultatele durabile și corectitudinea în cooperarea profesională construiesc mediul de lucru pentru Lidl ca angajator, peste tot pe Glob.   

Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.

Fundația pentru SMURD este o organizație non-guvernamentală, înființată în 2006, ca persoană juridică privată, non-profit, apolitică, independentă de orice altă instituție sau persoană.
Promovând transparența și profesionalismul, Fundația pentru SMURD susține, prin toate proiectele dezvoltate, activitatea Serviciului Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare (SMURD). Fundația funcționeaza independent, contribuind la formarea unui sistem integrat de asistență medicală, tehnică de urgență și prim ajutor puternic. Activitatea Fundației se desfășoară prin intermediul unor parteneriate durabile între instituții abilitate precum Ministerul Administrației și Internelor (Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și Unitatea Specială de Aviație), Ministerul Sănătății, administrațiile publice locale sau alte companii și organisme responsabile sau dornice să se implice în acest sens.