piele

De ce se usucă pielea? Cercetătorii au un răspuns

Un grup de cercetători a stabilit că pierderea de celule Merkel, prezente în stratul bazal al epidermei, ar putea fi principalul motiv al uscăciunii şi mâncărimii pielii.
Echipa condusă de cercetătoarea Jing Feng, de la Universitatea Carolina de Nord (Statele Unite), a realizat un experiment pe şoareci de laborator, folosind o metodă ce induce o presiune mecanică uşoară care provoacă mâncărime.

Oamenii de știință au descoperit atunci că rozătoarele mai în vârstă îşi scărpinau pielea mai intens decât şoarecii mai tineri. Autorii studiului s-au gândit atunci că celulele Merkel, care joacă un rol esenţial în transmiterea senzaţiei tactile, ar putea fi cauza intensificării mâncărimii şi a uscăciunii pielii.

Cercetătorii au descoperit că şoarecii dezvoltaţi în laborator pentru a avea mai puţine celule Merkel au avut o senzaţie mai intensă de mâncărime, însă nu au reacţionat în mod diferit şi la senzaţia de mâncărime chimică sau durere termică, se arată în studiul citat de UPI.

Celulele Merkel ajută la perceperea vibraţiilor prin care putem detecta şi localiza obiectele ce intră în contact cu pielea noastră, pentru a le putea astfel identifica forma şi textura.

Pe măsură ce înaintează în vârstă, persoanele tind să aibă mai puţine celule Merkel.
Oamenii de știință sugerează că descoperirea lor ar putea oferi o explicaţie a pruritului care se intensifică la bătrâneţe, precum şi a condiţiilor ce generează o mâncărime a pielii.

Foto: Hepta
Sunt întotdeauna la curent cu știrile interne și externe. Îmi place să vă aduc noutăți din viața vedetelor și povești din toate colțurile lumii.