Peștele sălbatic: 4 motive ca să-l consumi mai des


De ce este important ca peștele pe care-l consumi să fie pescuit sălbatic și prin ce se deosebește de cel de crescătorie?
Peștele este un aliment complex, sursă importantă de proteine și de Omega-3, pe care orice specialist în boli metabolice sau nutriționist  nu va înceta să îl recomande, indiferent de vârstă sau de stilul de viață. Chiar și cei de la FDA – U.S. Food and Drug Administration, vorbesc despre necesarul unui consum de 2 sau chiar 3 porții de pește pe săptămână.


Mâncăm pește sălbatic sau pește de crescătorie?

Dacă somonul sau codul sălbatic trăiesc și se hrănesc liber în apele pure din Alaska (codul negru de Alaska trăiește la adâncimi de 200m, chiar și mai mult), peștii de crescătorie trăiesc în spații controlate și special amenajate în apropiere de țărm, medii semnificativ mai poluate prin acțiunea umană. Astfel,  peștele crescut în ferme poate fi mai ușor contaminat de substanțe chimice. În plus, vorbim despre spații reduse și condiții aglomerate de creștere ce sporesc riscul de apariție a contaminării cu bacterii și paraziți și, prin urmare, apelarea la tratamente cu antibiotice și pesticide. Stilul de hrănire al peștelui sălbatic – alge și pești de mici dimensiuni, față de alimentația axată pe creștere accelerată a peștelui de crescătorie, conferă celui dintâi concentrații mai mari de vitamine si minerale: calciu, fier, potasiu, seleniu și vitaminele A, D și B12. 


Iată care sunt cele 4 motive pentru care ar fi bine să consumi mai des pește sălbatic: 


1. Peștele sălbatic previne bolile neurodegenerative

Acizii Omega-3 conținuți în cantități semnificative în somonul sălbatic de Alaska de tip King de exemplu - 1476mg/85g -au un rol cheie în procesele de vindecare din întregul organism. Acidul docosahexaenoic (DHA), unul dintre acizii grași Omega-3 – se concentrează în membranele celulelor creierului, întărind structura acestora și îmbunătățind funcțiile neuronilor. El ia parte la transferurile dintre celulele creierului, acționează la nivelul hormonilor și substanțelor reglatoare și contribuie la dezvoltarea și regenerarea neuronilor. Studiile realizate pe grupuri de persoane în vârstă, au arătat că cei care aveau în organism un conținut crescut de acizi cu lanț lung Omega-3 și care consumau pește, aveau o rată mai mică de îmbolnăvire de Alzheimer, iar funcțiile cognitive ale acestora se păstrau la grade înalte pentru mai mult timp.


2. Peștele sălbatic protejează ochii

Procesul natural de îmbatrânire își face simțită prezența în mod incontestabil și prin diminuearea calității vederii.
Acidul docosahexaenoic(DHA), prezent din belșug în pește și fructe de mare, are o importanță semnificativă pentru retină, având rol în transformarea energiei luminoase în semnale vizuale și în asigurarea integrității pigmentului retinian al celulelor epiteliale. Un conținut suficient al acestui acid la nivelul retinei, scade considerabil probabilitatea degenerescenței maculare, problemă care apare în procesul natural de îmbătrânire. Cele mai recente studii au demonstrat că acidul docosahexaenoic poate încetini dezvoltarea acestei boli către stadiile avansate ce duc la pierderea definitivă a vederii.


3. Peștele sălbatic este indicat diabeticilor și ajută la slăbit 

Consumul crescut de acizi cu lanț lung Omega-3, conținuți în cantități semnificative în peștele sălbatic, cu precădere în somonul sălbatic, contribuie la îmbunătățirea stării în cazul unor boli precum diabetul de tip II și ajută în controlul poftei de mâncare în procesul de slăbire. Într-un studiu recent, realizat pe un grup de femei care sufereau de diabet și care au consumat pește în cantități moderate, s-a constatat o scădere a numărului și a dimensiunii celulelor adipoase chiar dacă nu s-a înregistrat o pierdere numerică în greutate.


4.
Peștele sălbatic diminuează simptomele bolilor autoimune și inflamatorii 

Depresia este una dintre suferințele psihice principale cu care se confruntă specialiștii în sănătate emoțională. Consumul regulat de peste bogat în acizi Omega-3 diminuează simptomele clinice și reduce necesitatea administrării unor scheme de tratament în cazul unor boli autoimune și inflamatorii precum artrita reumatoidă, astmul și colita ulceroasă nespecifică. Rezultatele concrete pot varia în funcție de doză, starea pacientului și medicamentele administrate. Deși există multe informații care susțin faptul că un consum constant de pește diminuează manifestarea simptomelor, nu există în prezent studii finalizate care să arate rolul unei astfel de diete în prevenirea apariției acestor boli.

Peștele sălbatic de Alaska se găsește în sortimente din ce în ce mai variate și în România, atât în restaurante cât și în magazine. Pentru a identifica aceste produse trebuie să urmărești pe eticheta produselor, indiferent de producător sau importator, tipul de cod sau somon listat pe ambalaj sau menționarea provenienței din Alaska.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;