Muștele sunt mult mai scârboase decât credeam. Iată de ce!

Cu toții știm că muștele nu sunt cele mai igienice creaturi, mai ales având în vedere că se plimbă pe carnea putrezită și pe deșeuri. Se pare că am subestimat cât de scârboase sunt aceste insecte, dacă acest lucru este posibil.

Motivul pentru care muștele sunt mult mai scârboase decât credeam

Un nou studiu publicat în Scientific Reports a constatat că muștele sunt un paradis pentru bacterii, unele insecte purtând sute de specii diferite pe aripi și picioare și depunându-le acolo unde aterizează, fie că este vorba de suprafețele din bucătărie sau de mâncarea ta. Multe dintre aceste bacterii pot avea un impact semnificativ asupra sănătății umane și, ca urmare, autorii studiului susțin că organizațiile din domeniul sănătății au ignorat rolul pe care insectele îl joacă în cazul focarelor de infecții.

Picioarele și aripile prezintă cea mai mare diversitate microbiană din corpul muștelor, putând spune că bacteriile folosesc muștele ca modalități de transport.
Este posibil ca bacteriile să supraviețuiască acestei călătorii și să se dezvolte și să se răspândească pe o suprafață nouă. De fapt, studiul arată că fiecare pas făcut de o muscă lasă în urmă colonii microbiene, dacă noua suprafață susține creșterea bacteriilor.

Echipa de specialiști a secționat microbiomul de la 116 muște de pe trei continente diferite pentru a construi o imagine a diversității microorganismelor care trăiesc pe insecte și chiar și cercetătorii au fost uimiți de ceea ce au descoperit.
S-a descoperit că muștele poartă peste 600 de tipuri diferite de bacterii, multe dintre acestea având legătură cu sănătatea umană. În mod interesant, s-a descoperit că muștele găsite în grajdurile de cai prezentau o diversitate mai mică de bacterii pe corpurile lor decât cele din mediul urban.

Este bine cunoscut faptul că muștele pot transmite boli, dar, până în prezent, oamenii de știință nu știau cât de serioasă este această afirmație. De exemplu, cercetătorii au descoperit 15 muște care purtau bacteria Helicobacter pylori, despre care se știe că provoacă ulcere gastrice la oameni.
Până în prezent, muștele nu erau luate în considerare ca fiind un factor care să declanșeze această problemă.

Deși acest lucru are implicații importante pentru sănătatea umană, cercetătorii recomandă ca data viitoare când faci un picnic să alegi un loc în pădure mai degrabă decât în parcul din mijlocul orașului. Și să arunci alimentele pe care vezi că se așază muștele, deoarece nu știi niciodată ce combinație de bacterii poartă cu ele și lasă în urma lor.
iulia-mirica