Beneficiile surprinzătoare pentru sănătate ale vizitelor la saună

de Iulia Mirică, 20 Octombrie 2017

Timpul petrecut la saună poate scădea riscul apariției hipertensiunii arteriale, după cum au dezvăluit autorii unui studiu recent din Jurnalul American al Hipertensiunii.
Persoanele finlandeze care au participat la studiu au beneficiat în timpul vizitelor la saună de scăderea la jumătate a riscului hipertensiunii arteriale, atunci când au mers la saună timp de 19 minute de 4-7 ori pe săptămână, în comparație cu cei care au mers la saună doar o dată pe săptămână.

Care sunt beneficiile vizitelor la saună?


Autorii studiului, de la Universitatea din Finlanda de Est, au publicat cercetări în 20015 în care au corelat saunele cu un risc redus de deces cauzat de bolile cardiovasculare și de evenimentele cardiace bruște. Pentru studiu, cercetătorii au analizat 1621 de bărbați de vârstă mijlocie din Finlanda, unde vizitele la saună sunt o activitate des întâlnită. Doar bărbații cu tensiunea arterială normală care mergeau la saună cel puțin o dată pe săptămână au fost incluși în studiu. De-a lungul următoarelor două decenii, aproximativ 16% dintre acești bărbați au fost supuși unei creșteri a tensiunii arteriale. Bărbații care au mers la saună doar o dată pe săptămână au fost supuși celui mai mare risc de a dezvolta hipertensiune arterială, după ajustarea unor factori precum indicele de masă corporală, fumatul, consumul de alcool, statutul socio-economic și fitnessul cardiorespirator.
Acest risc a fost redus cu 24% pentru bărbații care au mers de 2-3 ori pe săptămână la saună și cu 46% pentru bărbații care au mers de 4-7 ori.

Jari Laukkanen, cardiolog și profesor de medicină la Universitatea din Finlanda de Est, a dezvăluit că printre beneficiile vizitelor la saună se numără și creșterea temperaturii corpului cu până la 2 grade Celsius. Acest lucru poate duce la dilatarea vaselor de sânge, scăderea tensiunii arteriale și ajutarea fluxului de sânge să curgă mai ușor. Băile la saună pot, de asemenea, să crească ritmul cardiac de relaxare de la 100 la 150 de bătăi pe minut, îmbunătățind puterea de pompare. Transpirația poate elimina lichid din corp, acțiune care contribuie la scăderea tensiunii arteriale. În plus, timpul petrecut la saună îi ajută pe oameni să se relaxeze, fizic și mental, și poate ameliora efectele dăunătoare ale stresului.

Autorii studiului avertizează oamenii că, deși sauna pare fi o practică sigură și majoritatea persoanelor pot tolera o sesiune uscată și fierbinte la saună, cei cu problemele de inimă ar trebui să aibă în vedere o scădere rapidă a tensiunii arteriale.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;