Topul alimentelor bune pentru creier. Îmbunătățesc capacitatea de concentrare

Ginseng, pește, fructe de pădure sau cofeină? Știi de ce alimente are nevoie creierul ca să te poți concentra mai bine?
Dacă ascultăm tot ce se spune despre diferite alimente și suplimente, vom trăi cu convingerea că pot să rezolve orice problemă, de la îmbunătățirea atenției și a memoriei, până la activitatea neuronală.

Dar oare chiar fac aceste lucruri? Nu este nicio îndoială că, pe măsură ce avansăm în vârstă, și corpul nostru îmbătrânește. Vestea bună este că poți spori șansele de a te bucura de un creier sănătos dacă vei adăuga aceste alimente „inteligente” în regimul tău alimentar.


Topul alimentelor bune pentru creier


Cofeina te face să fii mai alertă

Nu există o metodă de a crește coeficientul de inteligență sau de a deveni mai deștept dar, anumite substanțe, cum este cofeina, îți pot da energie și te pot ajuta să te concentrezi mai bine. Cofeina se găsește în cafea, ciocolată, băuturi energizante și unele medicamente și este responsabilă pentru impulsul de pornire de dimineață, desi efectele ei au o durată limitată.
Și dacă bei mai multă cafea nu vei avea mai multă energie: supradoza de cofeină îți poate crea o stare de agitație și disconfort.


Zahărul te poate ajuta să fii mai rapidă

Zahărul este sursa preferată de energie a creierului, nu zahărul obișnuit, ci glucoza, pe care organismul o extrage din zaharurile și carbohidrații pe care îi consumi. De aceea, un pahar de suc de portocale sau un alt suc de fructe îți poate aduce un impuls pe termen scurt pentru memorie, pentru gândire și pentru alte procese mentale.

Dar dacă exagerezi, memoria poate avea de suferit, și tu împreună cu ea.
Nu exagera cu adăugatul zahărului pentru că este responsabil pentru dezvoltarea unor afecțiuni grave.


Micul dejun este un rezervor de energie pentru creier

Obișnuiești să sari peste micul dejun? Studiile au arătat că micul dejun îmbunătățește atenția și memoria de durată recentă. Studenții care mănâncă la micul dejun au rezultate mai bune decât cei care nu mănâncă.
Cele mai potrivite alimente pentru micul dejun sunt cerealele integrale, produsele lactate și fructele. Nu mânca în exces: se pare că excesul de calorii la micul dejun afectează capacitatea de concentrare.


Peștele este cel mai bun aliment pentru creier

Peștele este o sursă importantă de proteine pentru creier, este bogat în acizi grași Omega-3, care sunt cheia unui creier sănătos. Aceste grăsimi sănătoase au puteri miraculoase pentru creier: o dietă bogată în acizi grași reduce riscul de demență, de atacuri vasculare cerebrale și încetinește declinul mental.
În plus, joacă un rol esential în dezvoltarea memoriei, în special atunci când începem să îmbătrânim.


Consumă zilnic ciocolată și nuci

Nucile și semințele sunt o sursă excelentă de vitamina E, un antioxidant care încetinește procesul de îmbătrânire mentală. Ciocolata neagră mai conține și un alt antioxidant natural, cofeina, care sporește capacitatea de concentrare. 30 de grame de nuci și ciocolată, consumate zilnic, îți asigură toate beneficiile de mai sus, cu un minim de calorii, grăsimi și zahăr.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată