Spune DA unui stil de viață sănătos!

Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România – APC România – sărbătorește Ziua Mondială a Consumatorilor pe 15 martie, ca în fiecare an, prin mai multe evenimente care o aduce mai aproape de consumatori, ca în fiecare zi.

Centrul European al Consumatorilor – ECC Romania participă zilele acestea la Târgul de Turism al României de la Romexpo – pavilionul C5, unde orice consumator de servicii turistice poate primi consultanță de profil fie că este vorba de achizițiile de bilete de avion sau de hotel.

Duminică, 15 martie consultanții APC România vor oferi consultanță la magazinul EMAG din Grant Shopping Center, Șoseaua Virtuții numărul 148, în București.

La Buzău, Președintele APC România, Conf. Univ. Dr. Stanciu Costel, va oferi consultanță consumatorilor aflați în Hypermarketul Carrefour Buzău și va distribui materiale informative despre Alimentația Sănătoasă integrată într-un stil de viață sănătos și echilibrat.

Iar pe data de 18 martie Dr. Florin Ioan Bălănică, Consultant Personal de Sănătate și Doamna Lector Jeni Toader, Director de Marketing vor discuta cu studenții de la Universitatea Nicolae Titulescu despre importanța unui stil de viață sănătos și o nutriție echilibrată.

APC România sfătuiește consumatorii să adere la un stil de viață integrat cu exerciții fizice adecvate și regulate pentru că sunt factori importanți în promovarea și menținerea unei bune sănătăți pe durata întregii vieți.

Alimentația nesănătoasă și lipsa de activitate fizică contribuie la creșterea numărului de persoane supraponderale şi obeze, fapt ce reprezintă o provocare majoră pentru sănătatea publică.

 

Nutriţie sănătoasă pentru o viaţă mai bună

-          Mănâncă totdeauna un mic dejun sănătos

-          Ia mese mici şi dese pe toată durata zilei pentru a combate căderile de energie şi pofta de gustări dulci

-          Când mănânci la gustare fructe, legume şi mici porţii de proteine (alune nesărate, iaurt, brânză), vei putea evita excesele la masa de prânz sau cină

-          Schimbă-ţi opţiunile alimentare adoptând o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă

-          Mănâncă la ore fixe, pe cât posibil

-          Redu aportul de zahăr, grăsimi săturate şi sare din alimentaţie

-          Asigura un aport regulat de lichide pentru a rămâne hidratat.

Recomandări pentru un stil de viaţa activ, nutriţie echilibrată şi combaterea obezităţii

Conform unui sondaj Eurostat Health Interview derulat de Comisia Europeană, procentul de persoane obeze în România se ridică la 8% pentru femei şi 7,6% pentru bărbaţi.

 

-          Consumă fructe şi legume pentru a obţine o serie diferită de micro-nutrienți

-          Optează pentru brânzeturi cu conţinut scăzut de grăsimi

-          Consumă lapte ca băutură în timpul mesei

-          Găteşte cu carne slabă

-          Alege să fierbi, să coci sau să prepari la grătar alimentele

-          Consumă peşte de cel puţin 2-3 ori pe săptămână

 

Stil de viaţă şi mişcare

A face mişcare nu presupune neapărat un abonament la sala de sport.

Există nenumărate alte modalităţi de a creşte treptat nivelul de activitate fizică şi acestea pot fi integrate în viaţa ta de zi cu zi:

-          Hidratează-te constant consumând cel puţin doi litri de apă în fiecare zi.

-          Fii activ, desfăşurând o activitate fizică de intensitate moderată timp de cel puţin 30 de minute, măcar 5 zile pe săptămână. Poţi face eventual câte 10 minute la câteva ore.

-          Alege o formă de exerciţii fizice adaptate rutinei zilnice: plimbări rapide, fotbal cu copiii, du copilul la şcoală pe jos, nu cu maşina, coboară din autobuz cu o staţie mai devreme, foloseşte scările în locul liftului, ieşi în grădină şi plantează flori, dansează.

-          Alege activităţi pe care le poţi face în familie sau cu prietenii fiindcă acestea te vor ajuta să rămâi motivat.

-          Odihna şi relaxarea sunt esenţiale.
Stresul poate duce la probleme de sănătate, iar unii cred că predispune organismul la îmbolnăviri. Dormi cel puţin 7 ore pe noapte.

-          Redu consumul de alcool şi lasă-te de fumat.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată