Cum să pregătești o cină pentru oaspeți pretențioși

De la dietele Paleo până la cele vegane sau fructariene, preferințele alimentare pot fi extrem de diverse. Înseamnă că ar trebui să renunți să organizezi cine la tine acasă? În niciun caz. Descoperă cum poți găti pentru oaspeți pretențioși pentru ca toată lumea să zâmbească.
Îți place foarte mult să gătești și ocaziile în care îți inviți prietenii acasă la tine pentru a savura diferite preparate îți aduc bucurie și motivație? Este excelent, mai ales că se apropie perioada sărbătorilor, când astfel de reuniuni vor deveni tot mai dese, având ocazia să petreceți clipe deosebite împreună. În funcție de alimentația invitaților tăi poți avea uneori dificultăți când trebuie să alegi rețetele, astfel încât să obții ceva pe placul tuturor. Dacă ți-ai făcut o listă cu tipul de alimentație al fiecărui invitat cu siguranță te-ai întrebat cum vei reuși să întrunești toate cerințele la o simplă cină. Ei bine, cu puțină inventivitate nu va trebui să petreci mult timp în bucătărie, dar vei putea să le oferi ceva ce pot mânca fără să-și încalce dieta. Atunci când gătești pentru oaspeți pretențioși trebuie să iei în calcul alternativele pentru diferite ingrediente și să te gândești mereu cum ai înlocui o garnitură care nu-ți place. 
Nu lua dietele celorlalți ca pe un obstacol, ci gândește-te că este ocazia ideală să fii inventivă și să-ți mărești gama de rețete pe care le cunoști. Fiecare dintre invitați are motivele lui pentru care urmează o anumită dietă și scopul nu este să-i forțezi să consume ceva ce nu se încadrează în meniul lor sau să-i determini să fie nepoliticoși prin refuzul preparatelor. Cel mai bine este să-ți creezi o strategie eficientă pentru ca timpul petrecut împreună cu prietenii să fie plăcut și plin de zâmbete.

 
Iată ce măsuri poți lua când pregătești o cină pentru oaspeți pretențioși:

 
1.
Explorează toate opțiunile

După ce ai vorbit cu fiecare invitat și ai aflat ce fel de dietă are și ce alimente nu consumă deloc, poți începe o mică cercetare. Folosește internetul pentru a găsi noi idei și a reuși să explorezi și alte opțiuni în afară de cele clasice. Poți obține rețete utile introducând direct ingredientele pe care le vei folosi, economisind astfel mult timp. Vei putea pregăti rețete diferite fără să-ți depășești bugetul.

 
2. Oferă o masă în stil bufet suedez

Vrei să reduci tensiunea și să îi ajuți pe invitați să se simtă în largul lor chiar dacă urmează o dietă specială? Bufetul suedez este alegerea ideală. Dacă ai opta să servești feluri de mâncare identice la intervale fixe, cu siguranță că nu toți oaspeții le-ar putea consuma și ar apărea diferite comentarii cu privire la ce refuză fiecare. În cazul bufetului suedez fiecare își poate lua direct alimentele care corespund regimului ales fără să fie nevoie să se justifice. Poți include 3-4 variate de salată, 2-3 feluri de friptură, pește afumat, cartofi la cuptor, fructe proaspete și 1-2 variante de prăjituri.

 
3. Găsește elementul comun

O altă variantă pentru o cină apreciată de oaspeți este să construiești meniul serii în jurul unui preparat pe care toată lumea poate să-l consume.
De exemplu, dacă știi că o parte dintre oaspeți sunt vegetarieni poți face o tocăniță de legume și fasole neagră ca fel de mâncare de bază și diferite garnituri în funcție de preferințele invitaților. Pentru cei carnivori poți oferi cârnați sau friptură, iar pentru vegetarieni poți oferi porții suplimentare de tocăniță și salată de crudități.  

 
4. Realizează fiecare preparat în 2 versiuni

Alege mereu preparate care pot fi gătite în două variante, una pentru oaspeții care nu au un meniu restrictiv, iar cealaltă pentru cei care au anumite diete. De exemplu pastele la cuptor pot fi ușor transformate pentru a corespunde cerințelor. Pentru carnivori poți pregăti paste cu bucăți de friptură de curcan și brânză, iar pentru vegetarieni le poți prepara cu tofu și ciuperci. De asemenea, poți face și o variantă de paste de orez pentru cei care au intoleranță la gluten. Vei economisi timp și efort pentru că multe dintre ingrediente vor fi utilizate în comun.

 
5. Realizează o alternativă deosebită

Este bine să iei în calcul și posibilitatea ca unii oaspeți să nu fie atrași de felul principal pe care l-ai pregătit. În acest caz este ideal să pregătești o alternativă cu un aspect apetisant. Nu opta pentru o simplă salată de crudități, ci alege o rețetă care va atrage privirile invitaților. De exemplu poți crea o salată colorată cu orez negru, quinoa și mei. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată