Ceapă albă sau roșie? Care este mai sănătoasă?

Îți plac amândouă, însă nu știi care dintre ele aduce mai multe beneficii pentru corp? Să alegi ceapa albă sau roșie?
Atunci când vine vorba despre ceapă, avem multe opțiuni la îndemână: roșie, galbenă, albă sau verde. Însă întrebarea este care dintre ele este cea mai sănătoasă?

Toate tipurile de ceapă sunt considerate a fi superalimente, cu un pronunțat efect antioxidant, anticancerigen, antiviral și antibacterian. De asemenea, conțin foarte mulți nutrienți și compuși benefici pentru organism. Cei mai mulți oameni consideră că diferențele sunt date doar de culoarea și gustul fiecărei varietăți de ceapă dar, examinând diferențele nutriționale dintre ceapa roșie și cea albă, vom constata că ceapa roșie are mai multe beneficii nutriționale decât cea albă.

Ceapa roșie are o pronunțată culoare purpurie și, cel mai adesea, este folosită crudă, în salate, sosuri sau sandvișuri. Ceapa albă are un gust mai puțin pronunțat, iar culoarea sa este foarte deschisă.

Ambele varietăți de ceapă au un indice glicemic scăzut (10) și asigură 10% din necesarul zilnic de vitamina C și de calciu.

Deși ceapa albă conține cu 0.5 % mai multe fibre și o cantitate mai mare de sulf, ceapa roșie o depășește în ceea ce privește alti nutrienți importanți pentru organism. Ceapa roșie este de asemenea un puternic agent anticancerigen și are proprietăți anticoagulante. În plus, ceapa roșie conține mai puțin zahăr decât ceapa albă. 


Proprietăți antioxidante

Ceapa roșie are cel mai mare conținut de substanțe antioxidante din familia cepei. Are mai mulți flavonoizi decât ceapa albă, iar ceapa galbenă se află la jumătatea clasamentului, între cea roșie și cea albă.
Ceapa roșie conține între 415 și 1917 mg de flavonoizi, în comparație cu ceapa albă care conține între 270 și 1187 mg. Unul dintre cei mai importanți flavonoizi din ceapa roșie este quercetina, foarte important în lupta împotriva radicalilor liberi din organism. 

Ceapa roșie este foarte bogată în antocianine, de unde vine și culoarea purpurie.  Studiile au arătat faptul că ceapa roșie conține cel puțin 25 de antocianine diferite.


Proprietăți anticancerigene

Datorită cantității mari de antioxidanți, ceapa roșie oferă o protecție mai bună împotriva cancerului decât ceapa albă sau cea galbenă. Quercetina și alicina prezente în ceapa roșie contribuie la reducerea inflamațiilor, fiind foarte eficiente în prevenția și lupta împotriva cancerului. Studiile au arătat că un consum regulat de ceapă contribuie la scăderea riscului de cancer la stomac, laringe, esofag și ovarian. Conform unui studiu, riscul de cancer stomacal scade cu până la 50% dacă se consumă zilnic o jumătate de ceapă roșie.


Efect anticoagulant

Ambele soiuri de ceapă au proprietăți anticoagulante, dar ceapa roșie este mai eficientă în reducerea vâscozității sângelui datorită cantității mai mari de flavonoizi pe care o conține.


Cum să intensifici efectele benefice ale cepei roșii?


Nivelul de flavonoizi este mai mare în straturile exterioare ale cepei.
Așadar, nu risipi aceste straturi atunci când cureți ceapa. Potrivit unui studiu, în primele două straturi exterioare sunt prezenți peste 75% dintre antioxidanți și antocianine.

Asigură-te că mănânci suficient de multă ceapă. Pentru un adult este recomandat un consum de 3 cepe într-o săptămână, pentru o protecție eficientă împotriva cancerului. Pentru a beneficia la maxim de toți nutrienții, include în dietă toate tipurile de ceapă dar asigură-te că mânânci cel puțin o ceapă roșie pe săptămână.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată