Alimente energizante - Cu ce înlocuiești cafeaua

amalia-skelton
Ai nevoie de un imbold pentru a-ți continua activitatea? Câteva alimente energizante te vor face să uiți de ceștile de cafea!
În loc să îți faci o cafea de fiecare dată când te simți obosită sau îți lipsește inspirația, alege un meniu special pentru a face față oricărei provocări. Excesul de cafeină nu te ajută să reziști mai bine la oboseală sau stres. Pe moment te face să te simți mai bine, dar în scurt timp oboseala se va accentua.
 
În afară de odihna suficientă și tehnicile de relaxare, poți găsi remedii pentru oboseală chiar în farfuria ta! 
 
Iată ce alimente energizante trebuie să consumi când simți că te lasă puterile sau te ia somnul:

 
1. Nuci, migdale, alune de pădure

Aceste gustări crocante conțin multe proteine și magneziu, exact nutrienții de care are nevoie organismul tău când ești obosită. Potrivit studiilor de specialitate în momentul în care te simți epuizată rezervele organismului de magneziu au scăzut drastic. 
Menține-te în formă cu 10-15 migdale crude, 5 nuci și 20 de alune de pădure, distribuite de-a lungul zilei.
Îți va fi mult mai ușor să te concentrezi și nu vei avea momente de panică din cauza termenelor limită.

 
2. Spanac

Scăderea nivelului de fier poate să te facă să recurgi tot mai des la cafea, fără să rezolvi problema reală. Spanacul ocupă un loc de frunte pe lista de alimente energizante. Consumă spanac crud la salate sau prepară-l după rețeta tradițională pentru a preveni anemiile și oboseala excesivă. Dacă nu îți place spanacul îl poți înlocui cu linte sau fasole neagră.

 
3. Ouă

Nu sări peste gălbenușuri! Ouăle furnizează organismului doza optimă din complexul de vitamine B. Te vei simți mai odihnită și, în plus, părul tău va fi strălucitor și mătăsos.
Ouăle fierte pot fi consumate la micul dejun cu felii de roșii, castraveți și ardei gras. De asemenea, le poți adăuga la o salată cu spanac crud, broccoli, conopidă, ardei roșu, măsline, brânză feta, ulei extravirgin de măsline, puțin ghimbir, oțet balsamic și o linguriță de miere.

 
4. Fructe proaspete

Zahărul îți dă un impuls rapid atunci când simți că ți-ai încetinit ritmul de activitate, însă acest lucru nu înseamnă să alegi multe prăjituri sau bomboane. În absența fibrelor, „căderea” de energie apărută după câteva ore te va face să te simți complet epuizată. Pentru a evita aceste manifestări neplăcute alege fructele proaspete.
Acestea conțin zahăr, dar și multe fibre, astfel încât vei avea tot timpul un nivel constant de energie. Merele sunt o gustare ușor de transportat oriunde.
Chiar și în zilele aglomerate nu îți ia decât câteva secunde să pui două mere în geantă. În jurul orei 11:00 merele îți redau energia de la ora micului dejun și mențin pielea hidratată.
După-amiaza specialiștii îți recomandă să alegi fructele bogate în vitamina C, precum kiwi, mango, căpșuni, portocale sau ananas. Aceste fructe „lucrează” în favoarea ta atât prin menținerea tonusului și a vitalității, cât și prin dizolvarea treptată a stratului de celule adipoase și reconturarea siluetei.
Seara ar trebui să consumi cireșe, piersici, caise, papaya sau pepene. Acest tip de fructe acționează sinergic cu produsele de îngrijire a pielii, favorizând acțiunea retinoizilor, și susțin procesul de refacere a organismului. Astfel, te vei trezi odihnită dis de dimineață, cu un ten luminos, fără urmă de riduri.

 
5.Edamame sau soia verde

Poate credeai că edamame este doar un ingredient de pe lista restaurantelor cu specific japonez, însă îți poate aduce beneficii rapide dacă îl incorporezi în meniul tău. Edamame conține complexul de vitamine B, cupru și fosfor.
Acești nutrienți susțin sistemul digestiv și conversia hranei în energie.

 
6. Apă

Poate pare evident, dar hidratarea optimă ajută la eliminarea oboselii. Dacă nu consumi suficiente lichide te vei simți mai tot timpul epuizată și îți va fi greu să ajungi cu bine la sfârșitul zilei. Apa plată este cea mai bună alegere pentru hidratare. Evită sucurile acidulate sau băuturile alcoolice. De asemenea, un consum excesiv de ceaiuri îți va „fura” energia prin efectul diuretic intens.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată