Principii ayurvedice de alimentație și dietă

E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
Un meniu constituit pe principii ayurvedice poate avea efecte excelente asupra siluetei și sănătății. Descoperă cum funcționează o astfel de dietă.
În medicina ayurdedică este esențial să consumi alimente adaptate tipului de dosha care predomină în organismul tău. Dacă respecți această regulă nu vei elimina doar kilogramele în plus, ci vei avea și o stare emoțională mai bună și o gândire pozitivă. Un astfel de meniu este axat pe prevenirea îmbolnăvirilor sau pe reducere simptomelor specifice și include în primul rând alimente naturale, foarte puțin prelucrate. 
Dietele pe bază de principii ayurvedice datează de mii de ani, iar studiile de specialitate au demonstrat că acest stil de viață poate avea efecte remarcabile asupra stării de sănătate. Cu toate acestea, nu este garantat că vei slăbi foarte repede.

 
Ce este o dietă ayurvedică?

Ayurveda este o medicină alternativă practicată în India de aproximativ 5.000 de ani. Cuvântul „Ayurveda” a rezultat prin combinarea a două cuvinte din sanskrită: „ayur”, care înseamnă „viață”, și „veda”, care înseamă „știință”.
În traducere simplificată ayurveda este „știința vieții”. Medicina ayurvedică are drept obiectiv fortificarea organismului prin modificarea dietei, a stilului de viață și a tipului de exerciții fizice practicate. Vizează și mentalitatea pozitivă și somnul profund.

 
Principii ayurvedice de alimentație

Dacă vei urma o dietă de tip ayurvedic va trebui să preiei principalele principii legate de alimentație. Aceste reguli pentru consumul alimentelor vor ajuta organismul să prelucreze mai ușor nutrienții din felurile de mâncare consumate și previn problemele digestive.

 
Iată care sunt principiile de bază ale alimentației ayurvedice:

 
1. Încorporarea celor 6 gusturi sau rasas

La fiecare masă trebuie să consumi alimente dulci, sărate, acre, amare, picante și astringente. De exemplu, poți începe masa cu alimente cu un gust dulce cum sunt fructele, apoi consumă alimente sărate precum fructele de mare. Vei continua cu alimente acre, de exemplu lămâie sau alte citrice, apoi cu alimente cu gust picant precum ceapa sau ardeiul iute.
După aceea poți consuma alimente astringente, de exemplu ceaiul verde sau merele, iar la final poți consuma alimente amărui cum sunt țelina sau spanacul.

 
2. Concentrează-te asupra mesei

Evită toți factorii care îți pot distrage atenția de la masă, cum ar fi vorbitul, râsul sau orice altă activitate care te poate face să pierzi din vedere savoarea diferitelor ingrediente. În acest fel vei aprecia fiecare experiență a gustului și vei simți beneficiile alimentației sănătoase.

 
3. Mănâncă încet

Dacă mesteci prea repede vei avea probleme digestive. Este indicat să mesteci bine alimentele consumate, astfel încât să poți aprecia pe deplin gustul rețetei pe care o savurezi.

 
4. Reglează-ți viteza de a mânca după temperatura alimentelor

În general se recomandă să mănânci suficient de repede pentru a nu permite alimentelor din farfurie să se răcească. În acest fel te asiguri că preiei nutrienții în mod optim și vei avea un organism fortificat.

 
5. Nu mânca prea mult

Este esențial să nu consumi prea multă mâncare. Fii atent la semnalele pe care ți le transmite propriul corp și oprește-te din mâncat atunci când te simți sătul.

 
6. Nu mânca decât după ce a avut loc digestia mesei precedente

Nu este indicat să mănânci la un interval mai mic de trei ore de la ultima masă sau gustare. Acest interval este necesar pentru digestia optimă și dacă mănânci prea des ai putea avea probleme digestive.
De asemenea, nu trebuie să lași să treacă mai mult de șase ore între mese.
Majoritatea practicanților medicinei ayurvedice recomandă un mic dejun modest și o masă de prânz mai consistentă. Cina poate fi consumată sau nu, în funcție de nivelul apetitului.

 
Există studii care să dovedească eficiența principiilor ayurvedice?

Pe măsură ce aceste principii au devenit mai larg cuoscute, oamenii de știință au realizat diferite studii pentru a verifica beneficiile reale. 
Astfel, cercetătorii de la Universitatea Harvard, în colaborare cu o echipă de la Universitatea din Connecticut, au demonstrat că principiile ayurvedice pentru dietă și stilul de viață reduc riscul de obezitate și stimulează optimismul și gândirea pozitivă. 
De asemenea, s-a constatat că slăbirea bazată pe aceste principii remodelează silueta pe termen lung, asigurând menținerea noii greutăți, spre deosebire de dietele clasice fundamentate pe calculul totalului de calorii. Studiile realizate în Suedia au relevat faptul că alimentația de acest tip are efecte pozitive asupra aspectului pielii și a circulației sângelui, prevenind apariția tumorilor sau a problemelor dermatologice.
În plus, în cadrul studiilor s-a putut constata că acest gen de alimentație favorizează un somn odihnitor, previne afecțiunile cardiovasculare și diabetul de tip 2. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată