plante

Pot purifica aerul plantele din casă?

Plantele sunt indispensabile vieții umane. Prin fotosinteză, acestea convertesc dioxidul de carbon pe care îl expirăm în oxigen proaspăt și pot elimina și toxinele din aerul pe care îl respirăm. Însă pot oare purifica aerul plantele din casă?

Ce impact au plantele din casă asupra purificării aerului?

Un experiment renumit al NASA, publicat în 1989, a constatat că plantele din casă pot curăța aerul de compuși organici volatili care cauzează cancer, cum ar fi formaldehida și benzenul. Cercetătorii de la NASA căutau modalități de detoxifiere eficientă a aerului din mediile stațiilor spațiale. Ulterior, cercetările au descoperit că microorganismele din solul plantelor de ghiveci joacă un rol important în curățarea aerului interior.

Pe baza acestei cercetări, unii oameni de știință declară că plantele de casă sunt purificatoare naturale de aer.
Iar cu cât o plantă are frunzele mai mari, cu atât este mai bine. Suprafața frunzelor influențează rata de purificare a aerului, după cum a afirmat Bill Wolverton, fost cercetător al NASA, care a condus studiul din 1989 despre plantele din casă.

Wolverton a spus că, în absența unor teste costisitoare, este imposibil să ghicești câte plante ar fi necesare pentru a curăța o cameră de contaminanți. Dar, de obicei, acesta recomandă cel puțin două plante de dimensiuni considerabile la 100 de metri pătrați.
Feriga de Boston este una dintre cele mai eficiente instalații pentru eliminarea poluanților din aer, dar este adesea dificil să o crești în interior.

Alți experți sunt de părere că dovezile conform cărora plantele pot purifica aerul din casă sunt departe de a fi concludente. Nu există studii definitive care să arate că utilizarea plantelor din casă poate crește în mod semnificativ calitatea aerului din interior pentru a îmbunătăți sănătatea locuitorilor, după cum afirmă Luz Claudio, un profesor de medicină de mediu și sănătate publică la Școala de Medicină Icahn.
Nu există nicio îndoială că plantele sunt capabile să elimine toxinele volatile chimice din aer în condiții de laborator. Dar în lumea reală, la tine acasă sau la birou, noțiunea conform căreia introducerea câtorva plante pentru a purifica aerul nu are foarte multe studii științifice în spate. Cele mai multe cercetări au plasat plantele de casă în spații mici și sigilate pentru a evalua puterea de curățare a aerului. Dar aceste studii nu sunt cu adevărat aplicabile pentru ceea ce se întâmplă într-o casă.

În multe cazuri, aerul din casa ta se schimbă complet, adică este înlocuit cu aerul de afară la fiecare oră.
Există o cantitate foarte mare de aer care intră și iese din majoritatea locuințelor.
iulia-mirica